Citat:
Ursprungligen postat av
TheyCallMeTK
Det är verkligen inte en tuff Mr World wide som framträder i det där försvaret. Ingen cool "catch me if you can". Han låter snarare utfattig, nedbruten och livrädd.
Citat:
Ursprungligen postat av
Vilhelminaa
Jag har egentligen ingen koll, men någon annan nämnde summor, och delar man summan på antalet kepsar får han cirka halva försäljningspriset. Det känns mycket för att bara vara en vanlig anställd...
Menar ägaren ska väll tjäna något på de plus betala tillverkningen av nya kepsar? Då blir det ju typ 25 % tillverkning, 25 % till ägaren och 50 % till den helt vanliga anställda. I min värld låter det som fuffens, men jag har som sagt noll kunskap om ämnet också
Om Chrippa får dessa 7500 kr som lön så ska företaget betala arbetsgivaravgifter och även betala in Chrippas skatt på de tusenlapparna. Borde vara enkelt att påvisa det i så fall. Hur som helst inte många kronor över per keps till företaget så antingen. Drar man bort momsen på kepsarna så är min gissning att det är, efter att betalt Chrippa lön och avgifter, ca 8000 kr kvar. Sen ska man dra bort tillverkningskostnaden också. Ingen aning vad det kostar att tillverka en sån där keps men det bör vara en +/- nollaffär för företaget.