2026-01-12, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Threadkiller
Är det bekräftat att den döda och/eller hennes partner var organiserade aktivister?

De var med i gruppen ICE-Watch ja.
Citera
2026-01-12, 13:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kinaski
Fel av henne att försöka smita såklart. Tycka vad man vill om ICE-huliganerna.
Hur olagligt det är vet jag inte.

Men jag kan inte tänka mig att smitning är ett brott som ska straffas med avrättning på plats utan rättegång. Det låter ju väldigt orimligt.
Det är inte själva smitningen man hänvisa till, det är att hon använde bilen som vapen o körde på agenten.

Via detta har man rätt att försvara sig, samt man har denna rätt även för att brottslingar ska ha respekt för lagen. ge sig på en tjänsteman med dödligt vapen ska straffa sig ordentligt, som i detta fall, det ger respekt för lagen till nästa som tror dom kan utföra likande o bara gasa bilen mot en tjänsteman.
Citera
2026-01-12, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Sköt han framifrån genom framrutan eller från sidan genom sidorutan?
Kollade inte så noga ! Vill inte se en människa skjutas 🙄
Citera
2026-01-12, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZenFinancier
Ja om en polis aldrig får fatta ett felaktigt eller inte ens ett icke perfekt beslut med facit i hand då måste polisen läggas ned.

Man ska ha respekt för polisen och lyda deras order, eller vara beredd på att ta konsekvenserna.
Ja precis 👍
Citera
2026-01-12, 13:59
Medlem
Woooow vad båda sidorna här är känslostyrda här inne! man kan väl inte tro på fullaste allvar att tro att polisen gjorde sitt jobb och likt förbannat att ICE kalla henne för *bitch eller om det var fucking *bitch och sen tro att polisen gjorde sitt jobb som alla dessa bootlickers och högersnubbar som bara leker tuffa och spottar och vill att polisen ska skjuta för det minsta lilla oavsett om det är en färgad person eller inte. Och sen andra sidan som tycker det är en smart grej att bråka med gestapo liknande poliser/ICE ÄVEN om det inte är olagligt att kalla polisen i usa och ICE för ord osv . Rent juridiskt så har ICE inte immunitet men i slutändan kommer dem få det. Hur kan folk vara så känslostyrda över en skjutning som leder till döden och försöker hitta det minsta fel och det minsta rätt som om det vore logik..
Citera
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afro-Greger
En polisman eller ICE-agent som ställer sig framför ett forden betraktas vanligen som att stanna en bil. När hon gasar rätt mot honom är då han drar vapen och skjuter. Innan hon blir skjuten hinner hon vrida ratten åt höger. Det var ren tur för honom att det var is ute, annars hade han hamnat under SUV:en. Om du spenderar lite mer tid att analysera videos grundligt kommer även du se det momentet. Men som vänstermänniska kanske du väljer att blunda för det.

Det mesta om debatten handlar om hans försvar av sitt eget liv men det finns en rätt som handlar om att även försvara allmänheten mot farliga människor som försvaret kan hävda likaså. Hon kan mycket väl bedömas vara farlig för allmänheten i bilen eftersom hon utan omsvep gasar rätt mot honom.

"dangerous fleeing felony rule"

Det argumentet, att han medvetet stod kvar för att signalera att hon skulle stanna, är logiskt så det är i så fall det man kan diskutera.
Citera
Avstängd
Det var inte ett snatteri i en ICA butik
Hon hade ett FORDON och försöker använda den för knuffa bort (då hon inte lät ICE öppma dörren) agenten så blir det farligt...kunde kört på hans fot och det räcker för nödvärn bara där och står ngn framför så kör du inte iväg eller "dribblar " för kan halka och köra på honom likförbannat

Citat:
Ursprungligen postat av Kinaski
Fel av henne att försöka smita såklart. Tycka vad man vill om ICE-huliganerna.
Hur olagligt det är vet jag inte.

Men jag kan inte tänka mig att smitning är ett brott som ska straffas med avrättning på plats utan rättegång. Det låter ju väldigt orimligt.
Citera
2026-01-12, 14:00
Medlem
Afro-Gregers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Sköt han framifrån genom framrutan eller från sidan genom sidorutan?

Kolla igenom flera videos som länkas i tråden. Skott 1 går genom framrutan, 2 + 3 genom vänstra rutan sett från föraren.
Citera
2026-01-12, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Då håller du i alla fall med om att det var fel agerat.
Ja det blev fel fast under stress så det räknas inte ? 🙄
Citera
2026-01-12, 14:01
Medlem
IMBILDENs avatar
Hemskt egentligen

En statsanställd "agent" kan skjuta skallen av en 37-årig småbarnsmorsa mitt framför kameror, helt oprovocerat genom sidorutan.

Sen går han bara därifrån och kommer undan med det. Vart är världen på väg egentligen?
Citera
2026-01-12, 14:02
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Ja det blev fel fast under stress så det räknas inte ? 🙄

Det som inte räknas är det idiotiska argumentet att han stod kvar för att skjuta ihjäl henne i självförsvar.
Citera
2026-01-12, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Hemskt egentligen

En statsanställd "agent" kan skjuta skallen av en 37-årig småbarnsmorsa mitt framför kameror, helt oprovocerat genom sidorutan.

Sen går han bara därifrån och kommer undan med det. Vart är världen på väg egentligen?

för att han vet att han kommer undan. dessa typer som är statsanställda har riktigt stort jävla ego.
jag tycker att detta i slutändan handlar inte om höger eller vänster. handlar mera om hur långt man låter sånt här gå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in