2026-01-12, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Jag lägger all skuld för att on sköts i ansiktet och sedan kallades Fucking bitch på ICE-mannen, det stämmer.

Däremot är det första skottet kanske rimligt, när hon kör emot honom. Men han hade kunnat göra som han är tränad, att ta ett steg åt sidan.
Bestäm dig för helvete.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
vad man vill är en sak

Men det finns jurister som läser lagboken och jämför med händelsen punkt

om flatan hade snattat en glass och sprungit och ICE skjuter så kommer inte ens den vapenkåtaste utredaren kunna förneka brott och tjänstefel

men om du däremot kör du en 2 ton bil och gör motstånd från att bli gripen så blir det ett helt annat scenario
Vi kan även hämta information här hemma, om det skulle vara en svensk polis, dvs mot en ex vad man uppskattar är en terrorist, dvs en terrorist kan vara vem som helst, en tre barns mor helt civilklädd.

Svensk polis har även under lag Laga befogenhet Dvs rätten att skjuta personen

1)Gripande av farliga brottslingar: För att gripa en person som på sannolika skäl är misstänkt för vissa grova brott (t.ex. mord, dråp, grovt rån eller terroristbrott).
2(Hindra flykt: För att förhindra att en person som är misstänkt för, eller dömd för, dessa grova brott flyr eller rymmer, om personen bedöms vara farlig för andras liv eller hälsa.
3)Avvärja fara: För att avbryta en gärning som innebär en allvarlig fara för liv, hälsa eller värdefull egendom (exempelvis för att stoppa ett pågående fordon som används som vapen
Citera
Medlem
Umarells avatar
”Jag tycker detta var läskigt och hemskt alltså måste det ha varit fel.” Jag är rätt less på dagens trendande resonemang som utgår från känslor. Våld är inte fel bara för att det är obehagligt och frånstötande. Det är däremot tragiskt och onödigt att det gick så här långt att en person dog på grund av händelsekedjan. Därmed inte sagt att någon speciell person måste lastas fullt ut för det. Inte ICE-agenten heller.
Citera
2026-01-12, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Alla har varit med om situationer då man måste flytta sig. Går du över ett övergångsställe och en bil plötsligt är nära dig, då reagerar du automatiskt med att flytta dig, eller möjligen blir du handlingsförlamad och gör ingenting.

Snälla lilla du, situationen är lite annorlunda när du ser någon som är på väg att köra över dig.
Du är så otroligt naiv.
Citera
2026-01-12, 13:39
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afro-Greger
För det första var det inte enbart ICE-mannen som placerade sig där utan kvinnan backade och placerade bilen där så att han hamnade framför bilen. Bägges handlingar skapade positionen.

För det andra är det hans jobb att stanna henne. Den enda anledningen han behöver flytta sig är för den egna säkerheten. Hans rätt att försvara sig med vapen är oförändrad även om han placerar sig framför bilen.

Han befann sig framför bilen när han klev in framför bilen, sedan stannade han. Hennes backning förändrade vinkeln en aning.

Försökte han stanna henne? Hur då? Genom att skjuta ihjäl henne? Det är inte hans jobb. Försvara sig kan han inte göra med en pistol eftersom hotet är själva bilen, den stannar inte för att hon dör.
Citera
2026-01-12, 13:41
Medlem
Citat:
Han befann sig framför bilen när han klev in framför bilen, sedan stannade han. Hennes backning förändrade vinkeln en aning.

Försökte han stanna henne? Hur då? Genom att skjuta ihjäl henne? Det är inte hans jobb. Försvara sig kan han inte göra med en pistol eftersom hotet är själva bilen, den stannar inte för att hon dör.

Hon skulle ha gått ur bilen som hon blev beordrad att göra, inte köra på honom.

Inte så svårt, hon borde ha lärt sig hur man gör det på körskolan.
Citera
2026-01-12, 13:42
Avstängd
precis

men vänsterfolk som läser är som flygande grisar

Vänstern är helt allergiska mot fakta

Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Vi kan även hämta information här hemma, om det skulle vara en svensk polis, dvs mot en ex vad man uppskattar är en terrorist, dvs en terrorist kan vara vem som helst, en tre barns mor helt civilklädd.

Svensk polis har även under lag Laga befogenhet Dvs rätten att skjuta personen

1)Gripande av farliga brottslingar: För att gripa en person som på sannolika skäl är misstänkt för vissa grova brott (t.ex. mord, dråp, grovt rån eller terroristbrott).
2(Hindra flykt: För att förhindra att en person som är misstänkt för, eller dömd för, dessa grova brott flyr eller rymmer, om personen bedöms vara farlig för andras liv eller hälsa.
3)Avvärja fara: För att avbryta en gärning som innebär en allvarlig fara för liv, hälsa eller värdefull egendom (exempelvis för att stoppa ett pågående fordon som används som vapen
Citera
2026-01-12, 13:45
Medlem
Afro-Gregers avatar
Citat:

En polisman eller ICE-agent som ställer sig framför ett forden betraktas vanligen som att stanna en bil. När hon gasar rätt mot honom är då han drar vapen och skjuter. Innan hon blir skjuten hinner hon vrida ratten åt höger. Det var ren tur för honom att det var is ute, annars hade han hamnat under SUV:en. Om du spenderar lite mer tid att analysera videos grundligt kommer även du se det momentet. Men som vänstermänniska kanske du väljer att blunda för det.

Det mesta om debatten handlar om hans försvar av sitt eget liv men det finns en rätt som handlar om att även försvara allmänheten mot farliga människor som försvaret kan hävda likaså. Hon kan mycket väl bedömas vara farlig för allmänheten i bilen eftersom hon utan omsvep gasar rätt mot honom.

"dangerous fleeing felony rule"
Citera
2026-01-12, 13:45
Medlem
Kinaskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Så polisens fel att hon tänker smitta?
hon behövde inte smitta
hon behövde inte göra motstånd

men det viktigaste är hon kommer inte störa mer och polisen kan fortsätta sitt jobb 😊

Fel av henne att försöka smita såklart. Tycka vad man vill om ICE-huliganerna.
Hur olagligt det är vet jag inte.

Men jag kan inte tänka mig att smitning är ett brott som ska straffas med avrättning på plats utan rättegång. Det låter ju väldigt orimligt.
Citera
2026-01-12, 13:48
Medlem
Afro-Gregers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinaski

Men jag kan inte tänka mig att smitning är ett brott som ska straffas med avrättning på plats utan rättegång. Det låter ju väldigt orimligt.

Vid ett tillfälle gasar hon rätt mot agenten vilket kan betraktas som ett dråpförsök. Hon blir inte skjuten pga smitningen.
Citera
2026-01-12, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinaski

Hon var där i syfte att bråka med polisen och då kan det gå så här.
Hade hon varit en skötsam mor hade hon levt idag men nu är hon borta, inget att sörja över.
Citera
2026-01-12, 13:50
Medlem
Threadkillers avatar
Är det bekräftat att den döda och/eller hennes partner var organiserade aktivister?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in