2026-01-12, 11:39
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Han chokad ? Om du trodde nån var på väg köra över dig skulle du kanske springa fram kramma personen ,pussa 😊

Det en tragisk händelse helt enkelt 🙄
Nej jag hade försökt flytta på mig, vilket denna snubbe gjorde också, framgångsrikt eftersom han gick därifrån oskadd. Det är också därför de sista skotten kom från sidan. Bilen var redan förbi. Finns också en anledning till att poliser är utbildade i att INTE skjuta på bilar i rörelse, eftersom en död förare ofta är farligare än en levande.
Citera
2026-01-12, 11:44
Medlem
JoeDoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
På så vis. Ja tack då.

Ja det var ju svar på din fråga så …
Citera
2026-01-12, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Nej jag hade försökt flytta på mig, vilket denna snubbe gjorde också, framgångsrikt eftersom han gick därifrån oskadd. Det är också därför de sista skotten kom från sidan. Bilen var redan förbi. Finns också en anledning till att poliser är utbildade i att INTE skjuta på bilar i rörelse, eftersom en död förare ofta är farligare än en levande.
Nej du hade du inte 🤭 det handlar om sekunder inte minuter eller timmar 🤣

Det blev missförstånd helt enkelt "human error" 🙄
Citera
2026-01-12, 11:51
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Absolut 👍

Men killen trodde han ska bli påkörd och hade sekunder att reagera 🙄
Nej han sköt tre skott och han laddade pistolen flera sekunder innan så han var beredd på att skjuta.

Om man har olika åsikter och krav för olika personer så är man hjärntvättad ideologiskt och det slutar alltid illa.

Undrar om du märker inte diskrepansen mellan dina åsikter "om man startar sin bil så är det ett mycket allvarligt brott och man riskerar att dödas" och "absolut att man får döda".

En poliskramare på FB, det är inte så vanligt.
Citera
2026-01-12, 11:52
Avstängd
lagen fungerar inte om vad de borde ha gjorts utan vad som har hänt

hon har ett körkort så antar hon läste kapitlet vad man gör när blåljus ger dig en order

Hon sket i det och fick betala priset för det

Så låt detta bli en påminnelse att du inte överhuvudtaget åker iväg

Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Det är inget brott att stå framför en bil, bara emot hur poliser tränas att göra. Alltså inkompetent.

Skrika "Fucking Bitch", tränar ICE även på det?

Nej man kör inte på folk som en "demonstration" och det finns inga exempel på det. Däremot kan man få panik om det kommer en man rakt framför dig och viftar med sin pistol och mobilfilmar och då kör man iväg.

Prova att lägga lite ansvar på ICE som är utbildad för dessa situationer så ser du att du tänker helt fel.

En privatperson kan få panik och göra dumma saker. En ICE-man ska inte få panik.

Brukar du alltid vara på polisens sida mot trebarnsmammor?
Citera
2026-01-12, 11:52
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensinlukt
Jag lägger ALL skuld på succuban... förlåt, "soccermom". Korrekt!

Du lägger ALL skuld på ICE-agenten. Korrekt?
Jag lägger all skuld för att on sköts i ansiktet och sedan kallades Fucking bitch på ICE-mannen, det stämmer.

Däremot är det första skottet kanske rimligt, när hon kör emot honom. Men han hade kunnat göra som han är tränad, att ta ett steg åt sidan.
Citera
2026-01-12, 11:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Afro-Greger
I flykten begick hon ett dråpförsök på agenten. I ett moment accelerar hon rakt mot honom men slirar. Därefter vrider hon ratten till höger. Dråpförsöket ger honom rätt att öppna eld.
Du borde bli snut. Jävlar vad du skulle få leka rambo och få skjuta av dig, Bang Bang, one lady down. Det var inget jävla dråpförsök. Jag har sett flera videos och verkligen försökt att se om det fanns minsta antydan att hon försökt ha ihjäl Jonathan "Rambo" Ross utan att kunna bekräfta din idiotteori.

Det handlade om ett överspänt MAGA-hjon med svår PTSD som upplevde ett inbillat hot i sin hjärna, en blådåre.

Jag hade bara flyttat på mig istället (om det ens behövdes) för att pumpa bly i hennes huvud. Hur fan funkar hans reflexer om han s första ide är att börja skjuta i stället för att flytta sig lite. Ett solklart mord som jag hoppas han åker in på kåken för och får pynta några miljoner dollar till mordoffrets 3 barn.
Senast redigerad av jonkebonke 2026-01-12 kl. 11:57.
Citera
2026-01-12, 11:56
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
lagen fungerar inte om vad de borde ha gjorts utan vad som har hänt

hon har ett körkort så antar hon läste kapitlet vad man gör när blåljus ger dig en order

Hon sket i det och fick betala priset för det

Så låt detta bli en påminnelse att du inte överhuvudtaget åker iväg
Ännu en analys som enbart ställer krav på en trebarnsmamma och noll på en utbildad ICE-agent. Ni måste tro ICE är idioter som inte klarar en order. Kanske är det så. Mammor får däremot bete sig som idioter utan att skjutas, det kan vara din mamma.
Citera
2026-01-12, 11:56
Medlem
Vad tycker ni om att Vance hävdar att ICE-agenter har full straffimmunitet? Är det bra? Är det nåt ni vill att svensk polis också ska ha?
Citera
2026-01-12, 11:58
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Vad tycker ni om att Vance hävdar att ICE-agenter har full straffimmunitet? Är det bra? Är det nåt ni vill att svensk polis också ska ha?
Nej, Sverige är inte en bananrepublik. Poliser som bryter mot regler ska få fängelse eller förlorar sitt jobb. Annars kan de börja de bete sig som idioter.

Trump + ICE hävdar även att lokal polismyndighet inte ska få vara med vid undersökningen, som de annars i princip alltid är inklusive mordet på Kirk och mordförsöket på Trump. Även det en bananrepublik. Man undviker att SÄPO undersöker om SÄPO gjort fel.
Citera
2026-01-12, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Hon blev skjuten för att hon försökte fly och i processen körde hon på en ICE-agent. Om det var rätt att skjuta henne eller inte är väl upp till var och en men rent juridiskt så gjorde han inget fel.

Var det rätt av kvinnan att inte lyda order och köra på ICE-agenten? Kunde hon inte bara gjort som hon blev tillsagd?

Du kallar andra känslosamma och samtidigt sitter du och ljuger om att hon blev mördad för att hon hade fel åsikter.
Du är alldeles för tidigt ute för ett konstaterande att: rent juridiskt gjorde han inget fel, saken kommer hamna i domstol, min gissning utan att kunna det Amerikanska regelverket som är tillämpligt här, Är att han blir fälld för skott nr 2 och 3, på grund av att han då stod vid sidan av bilen, vilket innebär att han sköt trots att faran för ice- agenten var passerad,,!
Citera
2026-01-12, 12:00
Avstängd
3 barns mamman ska vara en mamma , inte en ICEwatch agent som stör lagmän punkt

Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Ännu en analys som enbart ställer krav på en trebarnsmamma och noll på en utbildad ICE-agent. Ni måste tro ICE är idioter som inte klarar en order. Kanske är det så. Mammor får däremot bete sig som idioter utan att skjutas, det kan vara din mamma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in