Citat:
Ursprungligen postat av
FOFOFOA
Att "möta Jesus" innebär att vara nära failure.
I så fall mötte jag Jesus för drygt en vecka sedan. Där ser man.
Citat:
Ursprungligen postat av
FOFOFOA
PPS. Hur man skulle kunna göra hack squats utan att ha huvudet uppåt, skulle jag vilja se!
Det finns hack squatmaskiner där man har huvudet nedåt (eller i alla fall överkroppen nedåt) och fötterna 45 grader uppåt. Jag bifogar en bild (
länk). Det jag menade var att jag använder en maskin där överkroppen är högst upp (
bild).
Citat:
Ursprungligen postat av
ReijoHervonen
Jag gissade att det var nån influenser som fått dig att tro att 20 reps skulle vara bra för nått. GVS kommer upp i mitt flöde ibland. Jag gillar inte honom speciellt mycket. Han är en typisk "fake natty". Hävdar att han inte tar steroider men merparten av hans gains kom då han var 8-10år in i träningen. Det går inte ihop.
Nu vet jag inte om GVS är steroidfri eller ej, och det är väl svårt för någon att veta egentligen. Det skulle kunna vara så att han var vilsen och sen hittade ett träningssätt som fungerade för honom efter åtta år av experimenterande. Jag säger inte att det var så, men jag tror inte heller att det är omöjligt på något sätt. Det finns de som tränar i flera år och inte kommer någon vart alls. Ja, jag har blivit inspirerad av bl.a. GVS, men förstås andra som också säger liknande saker. Höga repetitioner på knäböj är enligt ganska många en slags guldbiljett till muskelbygg, sen om de har fel eller rätt är nog inte jag satt att avgöra. Jag tycker att det kan vara värt att pröva.
Citat:
Ursprungligen postat av
ReijoHervonen
Hans sätt att träna med väldigt låga vikter och många reps fungerar säkert för såna som tar steroider. Då det viktigaste för att steroiderna ska fungera och bygga muskler är att få igång blodcirkulationen till musklerna. Är man naturlig så är det så kallade "micro tears" genom progressiv överbelastning som bygger både muskler och styrka.
Angående de här mikroskadorna som du skriver om så tvekar jag på om det stämmer. Skadorna bryter ned dina muskler, det är vilan och kosten som bygger upp dem igen. Anledningen till att vi tränar är för att träningen ger anabola signaler. Mikroskadorna är mest ett nödvändigt ont, eller kanske rentav ett onödigt ont.
Citat:
Ursprungligen postat av
ReijoHervonen
Tar du steroider så kan du säkert få bra resultat av att träna som GVS. Är du naturlig så kommer du att harva på med låga vikter år efter år och sällan göra några framsteg. Scofield har efter 12-13år av träning ännu inte nått en 140kg bänkpress, trots att han väger 100kg med nästan bara muskler. Som naturlig kan man glömma den sortens uppblåsta och svaga muskler som såna som trycker får, styrka och hypertrofi går mycket mera hand i hand då man är ren.
Angående att steroidmuskler är svaga och stora kan jag tänka mig att du har rätt. Om jag har förstått saken korrekt så består då dessa till stor del av någon slags glykogenplasma som omger muskelfibrerna. Det är väl kanske därför som många steroidbyggare äter så förbannat mycket vitt ris, även om det till stor del också handlar om att de injicerar externt testosteron. Om kroppen inte själv ska skapa testosteron så behöver man inte äta så mycket fett.