2026-01-11, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Jag provat att applicera alla dina förklaringar, men på soccer mom istället. Om de gäller för ICE borde de även gälla för soccer mom?

-"Att bli omringad av beväpnad ICE är per definition hotfullt."

Skillnaden är att ice lyder under lag och att dom skulle vara SA stormtrupper som endast lyder direkt under Trumpjugend är era kommunistiska våta drömmar.

Säg att jag är påväg hem o är jävligt full och måste fråga efter vägen. Jag går fram till 5 araber i adidasdress och frågar. I ett annat scenario går jag fram till 5 väktare/snutar och frågar. För dig är det ingen skillnad på främmande män som upprätthåller lagen och andra främmande män. Risken är lika stor att bli gruppvåldtagen o rånad.

Citat:
-"Hur skulle det vara att aldrig skjuta 3 skott mot en soccer mom nånsin mitt i en väg oavsett orsak?
Det skulle vara bra, men hur skulle det vara att absolut inte slänga agenten som sköt i fängelse som ni vill, ge han psykologisk stöd och en stöttande klapp på axeln för han var med om att nästan bli överkörd ist?

Citat:
-"Soccer Mom ska i detta läget kunna sitta i sin bil utan att bli skjuten".

Hon ska inte sitta i sin bil och använda den som väghinder när lagens upprätthållare gör sitt jobb. Sätt saker i sin rätta kontext horunge.

Citat:
-"Själv tar jag soccer mom som hade 0.5 sekunder på sig att ta ett beslut sida."

Hon hade hela dagen på sig att bestämma sig för att inte hindra ice i sitt myndighetsutövande. Hon valde att göra motsatsen hela dagen.

Hon valde även att ignorera agenten som sa henne att gå ut ur bilen 4 ggr väldigt tydligt. Det var mer än 0.5 sekunder hon hade på sig.

Citat:
Jag fascineras över de 5000 liknande analyserna i tråden som alltid och enbart analyserar vad soccer mom skulle gjort. Aldrig vad ICE skulle gjort. Att bara analysera den ena sidans fel visar att man har en bias. I det här fallet är inläggarna på 7 beväpnade mäns sida mot 1 trebarnsmamma i sin bil på sin hemgata. Det måste vara kvinnohat.

De efterblivna jävla kommunisthororna i tråden vägrar ta in allt som hände precis mellan hon lämnade ungen på dagis och det första skotten träffade rutan. Inget av det tar ni i åtanke. En vit rosa parks teleporterades helt plötsligt med sin bil mitt i vägen och ice bara råkade köra där på just den vägen just då. Hon har inget som helst ansvar för vad hon hade gjort innan hon blev skjuten nej inte alls.
Citera
2026-01-11, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Ja då kan du förklara varför inte ens Minnesota domstol har gripit honom ännu

"men jag vill att han grips wooah "
För att han förmodligen har flytt med svansen mellan benen hem till sin husse. Rättvisa kommer nog så småningom till honom och de våldsbejakande extremister som försvarar mord på oliktänkande.
Citera
2026-01-11, 19:52
Avstängd
Citat:
Ännu ett inlägg som enbart analyserar en trebarnsmammas insats och noll analys av utbildad ICE-insats. Kvinnohatare?

Här är en mycket noggrann videoanalys av händelsen:
https://youtu.be/bDda-L_ZOE8?si=gM-opP2DcMagDOJJ&t=394

6:35 ICE-agenten är inte framför bilen.

6:36 Kvinnan har backat i en båge och agenten är nu framför bilen. Hjulen är tydligt vridna åt vänster.

6:37 Hjulen är riktade något åt vänster, mot agenten. Kvinnan gasar. Hjulen spinner pga. isen på vägen.
Några millisekunder senare ser man att agenten drar upp sitt skjutvapen med högerhanden. Hjulen är fortfarande riktade lite åt vänster, nästan rakt fram. Alltså INTE åt höger.

Efter det skjuter agenten samtidigt som hjulen vrids åt höger och kvinnan kör (på agenten).
Citera
2026-01-11, 19:53
Medlem
Afro-Gregers avatar
Citat:
Ännu ett inlägg som enbart analyserar en trebarnsmammas insats och noll analys av utbildad ICE-insats. Kvinnohatare?

Det är en vuxen kvinna med körkort.

Hon ser tydligt en ICE-agent stå med draget vapen riktat mot henne framför bilen och gasar ändå. I och med detta faller ansvaret för skjutningen på henne.
Citera
2026-01-11, 19:54
Medlem
Citat:
Så du tycker att om en Downs syndrom-kille drar en vattenpistol mot polis så är det rimligt att han skjuts ihjäl och polisens insats behöver inte ens analyseras. Inte säkert alla håller med och debatten blev ganska stor då.

Polisen blev inte fälld. Problemet är att man inte vet att det är en vattenpistol så därför ska man inte göra det, men det händer att folk tvingas till det i nödvärn.

Så psykfall kan verka vara farliga utan att vara det. Därför så ska man köra bil mot andra människor, d.v.s. agera livsfarligt, då blir man garanterat skjuten till slut. Det fanns ingen legitim anledning att göra det förutom ifall hon ville göra något olagligt exempelvis att mörda någon, vad hon egentligen ville kan vi ju inte veta.

Man får debattera hur mycket man vill.

Saken är dock väldigt enkel, grundfrågan.

Sen så analyserar ju polisen varje sådan här situation för att lära sig.

Men varje gång är det givetvis lögner som inte stämmer överens med verkligheten av politiska skäl.

Genomskinligt.
Citera
2026-01-11, 19:55
Medlem
Citat:

Ja jag hatar kvinnor mer än pesten, måtte djävulen ta alla fruntimmer.
Nä men seriöst då, jag skrev klart och tydligt att ICE-agenten var vårdslös, klumpig och bröt mot deras egna rutiner. Jag läste också att deras utbildning bara är 20 veckor lång vilket är under all kritik, det bäddar ju verkligen för sånt här vårdslöst agerande. Behgar min analys dig?

Och som du säger trebarnsmamma, jag tycker att man har ett extra stort ansvar som förälder undvika situationer där man kan mista livet av uppenbara skäl. Jag tycker jättesynd om hennes anhöriga men detta kunde undvikits om hon bara hade klivit ur bilen
Citera
2026-01-11, 19:56
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Så du tycker att om en Downs syndrom-kille drar en vattenpistol mot polis så är det rimligt att han skjuts ihjäl och polisens insats behöver inte ens analyseras. Inte säkert alla håller med och debatten blev ganska stor då.

Uppenbarligen är din hypotes att polisen aldrig kan ha fel, och den åsikten känns lite främmande på FB på något sätt. Men du har naturligtvis tvingats till den eftersom du tror att Trump aldrig kan ha fel. Lite likt när alla sovjeter trodde Stalin var gud och se hur det gick.

Det caset har jag lättare att förstå och försvara handlingen än det här.
De hade fått larm om en beväpnad, möjligen påverkad man. När de kommer fram är det mörkt. Mannen iakktas på 30 meters håll när han drar fram sin svarta vattenpistol och riktar den mot polisen. Har var det fullt dagsljus och avståndet typ 1-2 meter.
Citera
2026-01-11, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Vilken "dash cam"-film?
Vilken bil hade dash cam?

Kan du länka till filmen?

Rättelse, kroppskamera ska det stå. Det är kroppskameran från han som blev påkörd plus en video från en annan vinkel filmad av en civil
Citera
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Llardrose
De efterblivna jävla kommunisthororna i tråden vägrar ta in allt som hände precis mellan hon lämnade ungen på dagis och det första skotten träffade rutan. Inget av det tar ni i åtanke. En vit rosa parks teleporterades helt plötsligt med sin bil mitt i vägen och ice bara råkade köra där på just den vägen just då. Hon har inget som helst ansvar för vad hon hade gjort innan hon blev skjuten nej inte alls.
Hon bodde på den gatan.

Det kallas för en Demonstration, när man protesterar fredligt mot något man inte gillar. Troligen garanterat i USAs grundlag eller vad tror du.

Prova att lägga lite ansvar på den ICE-utbildade personen och det kan gå upp ett ljus. T.ex ska man inte stå framför bilar, inte filma soccer moms med mobil, inte kalla folk Fucking bitch, inte skjuta några extra skott för säkerhets skull. Han hade inget ansvar alls för vad han gjorde innan han sköt nej inte alls.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Viktor.990
Ja jag hatar kvinnor mer än pesten, måtte djävulen ta alla fruntimmer.
Nä men seriöst då, jag skrev klart och tydligt att ICE-agenten var vårdslös, klumpig och bröt mot deras egna rutiner. Jag läste också att deras utbildning bara är 20 veckor lång vilket är under all kritik, det bäddar ju verkligen för sånt här vårdslöst agerande. Behgar min analys dig?

Och som du säger trebarnsmamma, jag tycker att man har ett extra stort ansvar som förälder undvika situationer där man kan mista livet av uppenbara skäl. Jag tycker jättesynd om hennes anhöriga men detta kunde undvikits om hon bara hade klivit ur bilen

ICE-agenten var inte vårdslös.

6:35 Agenten är inte framför bilen.

6:36 Kvinnan har backat i en båge och polismannen är nu framför bilen. Hjulen är tydligt vridna åt vänster.

6:37 Hjulen är riktade något åt vänster, mot agenten. Kvinnan gasar. Hjulen spinner pga. isen på vägen.
Några millisekunder senare ser man att agenten drar upp sitt skjutvapen med högerhanden. Hjulen är fortfarande riktade lite åt vänster, nästan rakt fram. Alltså INTE åt höger.

Efter det skjuter agenten samtidigt som hjulen vrids åt höger och kvinnan kör (på agenten).
Citera
2026-01-11, 19:58
Medlem
Gerhardts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen

6:36 Kvinnan har backat i en båge och agenten är nu framför bilen. Hjulen är tydligt vridna åt vänster.

Det där var inte någon noggrann analys men du kan få en här.

"Footage & 3D Angle Shows Unprecedented PROOF The Minnesota ICE Agent is guilty". https://www.youtube.com/watch?v=elxQrg8rrWg&t=945s
Citera
2026-01-11, 19:59
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
ICE-agenten var inte vårdslös.

6:36 Kvinnan har backat i en båge och polismannen är nu framför bilen. Hjulen är tydligt vridna åt vänster.

Så kontentan bör vara att första skottet inte träffade? Det är ju uppenbart att hon rattade max höger och gasade ut och då kan hon inte varit skjuten om din timeline stämmer.

Om det stämmer hade inte tråden behövts eftersom hon klarat sig, om han inte skjutit de två helt onödiga skotten när hon redan var på väg bort.
Senast redigerad av Paris24 2026-01-11 kl. 20:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in