2026-01-11, 18:12
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioGaGa
Du kan inte ha tagit körkort för halkkörning är obligatoriskt.
Alla kan se att bilen inte spinner någonstans i videon.

Du måste använda ögonen. Det funkar inte att titta med rövhålet.
Citera
2026-01-11, 18:14
Medlem
JoeDoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Jo det gör det, de tar en utbildning som lär ut att ställ dig INTE framför en bil är på.
Verkar givetvis sunt. INGEN gör det oavsett allt annat. Jag lär mina barn det för det finns alltid en risk att föraren inte sett att du står där, eller gått dit och trycker på gaspedalen.
Eller att att föraren missar en växel, missar handbromsen.

Stå inte framför en bil. Punkt.
Vad är det för utbildning du pratar om? Risk 1:an eller

Frågan gällde tjänsteutövning i trafiksituationer. Om en polisman ska genomföra en tjänsteåtgärd och bedömer att det bästa stället är framför, ovanpå eller nån annanstans kring fordonet så blir det så. Precis som i det nu aktuella fallet. Inget någon attackflata kan påverka, bara att underkasta sig eller ta konsekvenserna.
Citera
2026-01-11, 18:14
Medlem
RadioGaGas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Du måste använda ögonen. Det funkar inte att titta med rövhålet.

Du är blind om du ser att bilen spinner.
Videon som du länkade visar övertydligt att IS-flingan gör sig skyldig till mord.
Citera
2026-01-11, 18:16
Medlem
IMBILDENs avatar
Den här videon är väldigt klargörande.
Den är ganska lång, men om man inte orkar se hela kan man börja titta från 14:00 in ungefär.

https://m.youtube.com/watch?v=elxQrg8rrWg

Han VILL skapa sig en situation. Ungefär som när en hockey eller fotbollsspelare "filmar" i hopp om att få en straff.

Skott 2 och 3 går inte ens att förklara bort på något vis.

Jag lutar mer och mer åt att han kommer fängslas och dömas för det här. Han har blivit en belastning för ICE, för republikanerna och för Trump. Det blir för stort även för de egna anhängarna. Hade inte filmen funnits hade de kunnat ljuga ihop något, men nu. Nej, det går bara inte.

Finns även en 3D sekvens där man lagt ihop filmerna från de olika vinklarna. Kort sagt. Han ville inte gå åt sidan. Han ville skjuta ihjäl föraren och jag tror proppen gick i skallen på honom efter att kvinnan i bilens lesbiska fru kallade honom för "big boy". Det tålde inte hans ego. Sorglig figur med svagt psyke som låter sig provoceras så där.
Citera
Medlem
Ling.Xiaoyus avatar
Citat:
Du kan inte ha tagit körkort för halkkörning är obligatoriskt.
Alla kan se att bilen inte spinner någonstans i videon.
Videon visar tydligt att IS-flingan står framför bilen och han höjer vapnet och sträcker ut armarna mot bilen innan hon kör iväg.
Hans hand eller arm träffas av bilen eftersom han redan har dragit vapnet och riktar den mot föraren.
Sen skjuter han. Med tidstämpel: https://youtu.be/bDda-L_ZOE8?t=398

Att du drar denna slutsatsen att han står framför bilen baserar du på en åskådares video som befinner sig på 20 meters avstånd och dessutom på fel sida. Kolla istället förstahandskällan vilket är agentens mobilfilm.

https://imgur.com/IVFV263

https://x.com/nicksortor/status/2009683575298211979
Senast redigerad av Ling.Xiaoyu 2026-01-11 kl. 18:22.
Citera
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Visst, det håller jag med om, men hon tänkte inte förrän hon talade, så Trump är nog minst sagt irriterad över denna blunder.
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Jättebra gjort av henne att outa så att det gick att i identifiera dåren Jonathan Ross, jag skulle själv vilja veta ifall jag har en så skjutglad galning till granne! Om det var en avsiktligtlig outning hedrar det henne
Citera
2026-01-11, 18:19
Medlem
Ling.Xiaoyus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Den är ganska lång, men om man inte orkar se hela kan man börja titta från 14:00 in ungefär.

Han VILL skapa sig en situation. Ungefär som när en hockey eller fotbollsspelare "filmar" i hopp om att få en straff.

Jag lutar mer och mer åt att han kommer fängslas och dömas för det här. Han har blivit en belastning för ICE, för republikanerna och för Trump. Det blir för stort även för de egna anhängarna. Hade inte filmen funnits hade de kunnat ljuga ihop något, men nu. Nej, det går bara inte.

Finns även en 3D sekvens där man lagt ihop filmerna från de olika vinklarna. Kort sagt. Han ville inte gå åt sidan. Han ville skjuta ihjäl föraren och jag tror proppen gick i skallen på honom efter att kvinnan i bilens lesbiska fru kallade honom för "big boy". Det tålde inte hans ego. Sorglig figur med svagt psyke som låter sig provoceras så där.

Har sett denna video och inget nytt framkommer. Bara samma antaganden om agentens intentioner som går att läsa i denna tråd.
Citera
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Det är inte policy att spela in på en privat telefon. Han försatte sig själv i en position som stred mot policyn, en policy han skulle undervisa i som vapeninstruktör.

Och ingen rimlig person, vare sig försvarare eller inte, står nära framsidan av en bil. Han skapade situationen där han sedan försöker rättfärdiga dödligt våld.

Den svordom han uttalade visar också på att han inte hade kontroll över sig själv och hade negativa känslor gentemot offret. Hela teamet hade det. Bevisat av deras underlåtenhet att hjälpa till efter att hon blev skjuten.
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN

Citera
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Du är blind om du ser att bilen spinner.

Här jag har tagit fram tillfället när det syns att däcket spinner, eftersom du är för lat för att leta upp det själv.
https://www.youtube.com/watch?v=bDda-L_ZOE8&t=420s

Om du är för dum för att förstå hur man använder ögenen att se med, så hjälper även kommentatorn i videon till och säger att the front wheels are spinning, så du kan höra det istället.

Lyssnar gör du med öronen.

Lycka till.
Citera
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gerhardt
Tror inte frun hörde din fråga?

Haha
Citera
2026-01-11, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Jag fattar inte riktigt vad som hände. Hörde hon inte att hon blev tillsagd att stanna och kliva ur bilen?

Då är vi två, jag fattar inte heller.
ICE befann sej i området av nån anledning.
Den här kvinnan som inte själv verkar vara nån immigrant lägger sej i aktionen som på pågår? Ställer sin bil på snedden mitt i gatan, varför?
Hennes fru är på utsidan av bilen och gapar och gastar…
Kvinnan i bilen väljer att inte göra som ICE säger och tänker lämna platsen och börjar köra.

Hon borde inte ha blivit ihjälskjuten såvida hon inte själv hade ett vapen ( inte bilen) och hotade med. Amerikaner överlag är för jävla skjutkåta. Men hade hon gjort som hon blev tillsagd hade detta inte hänt.
Citera
2026-01-11, 18:20
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fideli
Då är vi två, jag fattar inte heller.
ICE befann sej i området av nån anledning.
Den här kvinnan som inte själv verkar vara nån immigrant lägger sej i aktionen som på pågår? Ställer sin bil på snedden mitt i gatan, varför?
Hennes fru är på utsidan av bilen och gapar och gastar…
Kvinnan i bilen väljer att inte göra som ICE säger och tänker lämna platsen och börjar köra.

Hon borde inte ha blivit ihjälskjuten såvida hon inte själv hade ett vapen ( inte bilen) och hotade med. Amerikaner överlag är för jävla skjutkåta. Men hade hon gjort som hon blev tillsagd hade detta inte hänt.

Exakt så
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in