2026-01-06, 00:45
Medlem
Rubrik på FK:

Rice hyllar Gyökeres: "En av de bästa anfallarna i världen"

Det går inte att få ett säkrare tecken på att man inte håller måttet och snart kommer att vara bänkad för evigt.
Citera
2026-01-08, 21:33
Medlem
Arnstads avatar
Jag undrar verkligen varför Arsenal värvade Gyökeres. Lagets spelstil gör att Gyökeres kvaliteter inte kommer till sin rätt. Laget håller ju på och fjuttar med kortpassningar och verkar passa sig fram till mållinjen. Verkar ju vara ett vinnande koncept men fy fan vad tråkigt att titta på.
Citera
2026-01-08, 22:43
Medlem
G-spottornados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Jag undrar verkligen varför Arsenal värvade Gyökeres. Lagets spelstil gör att Gyökeres kvaliteter inte kommer till sin rätt. Laget håller ju på och fjuttar med kortpassningar och verkar passa sig fram till mållinjen. Verkar ju vara ett vinnande koncept men fy fan vad tråkigt att titta på.

Nu verkar ju Arsenal ha letat efter en liknande profil länge, dvs en stark 9:a, av någon anledning. De hade kunnat ha stor nytta av en stationär targetspelare, vilket Gyökeres inte är. Eller en anfallare som är mer åt falsk 9:a-hållet, vilket de ju haft i Jesus, Havertz osv. Men de gick efter Gyökeres - vars styrka ligger i kontringar/omställningar och djupledslöpningar, vilket inte passar eftersom Arsenal har mycket bollinnehav intensivt passningsspel.

Omvänt har Liverpool en mycket mer direkt spelstil, lite gegenpressing/kontring, och de valde konstigt nog att gå efter Isak, som inte är en kontringsspelare utan mer tekniskt skicklig och liknar mer falsk 9:a än target.

Optimalt vore om de båda hade bytt lag med varandra. Gyökeres passar Liverpools spelsätt mer och vice versa med Isak och Arsenal.

Däremot står det ju klart att Arsenal som lag vinner mycket på en profil som Gyökeres. Han öppnar ytor, drar åt sig försvarare och stångas med försvarare. Det öppnar mycket för resterande anfallande spelare och bidrar till fler mål, även om Viktor blir utan.

Jag tror Gyökeres landar på runt 10-15 ligamål denna säsongen och gör helt OK ifrån sig men tror att nästa år ger mycket bättre målskörd, då de alla blivit mer samspelta och Viktor lärt sig spelsättet mer.
Citera
2026-01-09, 10:10
Medlem
Arnstads avatar
Och så slutade Arsenal - Liverpool 0-0. Nu orkade jag inte se hela matchen, mest för att Arsenal spelade så tråkigt, men så länge jag hängde med så slog de inga längre bollar som Gyökeres hade kunnat göra något med, bara detta eviga fjuttande. Om modellen är framgångsrik, vilket den verkar vara, så borde man ändå någon gång kunna variera sig lite mer om man nu har Gyökeres och i exempelvis denna match inte lyckas göra något mål.
Citera
2026-01-09, 11:28
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Vänta lite. Du jämförde Juuulio med Viktor. De har båda nästan samma målstats än så länge denna säsong i ligaspelet.

Resten får du tolka eller hitta på bäst du vill.

Viktor är fortsatt på 5 ligamål va?

Det var mitt utgångstips.
Citera
2026-01-09, 11:32
Medlem
skogsburkans avatar
Inget skott på mål på 7 matcher nu vad jag läste.
Citera
2026-01-11, 11:54
Medlem
ErlingBrautHaalands avatar
Om han får spela idag mot ett sk brödgäng och inte gör mål då blir det nog bänken som gäller?
Citera
2026-01-11, 11:59
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Inget skott på mål på 7 matcher nu vad jag läste.

Trodde först det gällde 7 matcher i rad, det hade varit något!
Citera
2026-01-11, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErlingBrautHaaland
Om han får spela idag mot ett sk brödgäng och inte gör mål då blir det nog bänken som gäller?
Så hade det säkert blivit. Nu var det i stället lagets två andra strikers som inte lyckades göra mål eller något annat vettigt mot brödgänget, så framtiden är väl fortsatt oviss.
Citera
2026-01-11, 16:56
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Trodde först det gällde 7 matcher i rad, det hade varit något!

Tror de var i rad.
Citera
2026-01-11, 17:57
Medlem
Generalanderssons avatar
Ärligt talat, så tror jag att Arteta är en manager som inte riktigt vet vad han håller på med när det gäller anfallsspel, vi har varit usla där framme enda sedan han blev våran boss - Tror t.o.m att Haaland hade varit mer som ett spöke om han hade spelat under Arteta.

Dock så tror jag allt att alla ni som nu sågar Gyökeres kommer ej att se särskilt smarta ut om ca. 1 år.
Citera
2026-01-11, 18:45
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Ärligt talat, så tror jag att Arteta är en manager som inte riktigt vet vad han håller på med när det gäller anfallsspel, vi har varit usla där framme enda sedan han blev våran boss -

Arsenal har alltså gjort näst flest mål, 5 mål efter City. Du måste sluta med ditt patetiska trollande och ragebitande de är år 2026. Ditt Arsenal hat är passé.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in