2026-01-05, 17:36
Medlem
Skampis avatar
Lite kul att lyssna på Fråga Stjärnorna-podden där Sandra var med nyligen. Okej, kanske inte ett tips för de som totalt struntar i astrologi, men kul för den som gillar astro och Sandra.

Hon nämnde igen att "många vänner och min kille vill att jag utreds för autism". Jag tror inte alls hon har autism, däremot kan hon passa in i Tiktok-autist-grejen som trendar bland unga kvinnor idag... Var mycket prat om hur hon är som person, vilket jag tyckte jag intressant. Hon berättar att hon är hård och rak, inte är en sådan som låter saker ligga och skava länge. Även att hon är hämndlysten och inte kan ge exempel då det handlar om saker som inte ens är lagliga. Undra om hon kastat bajs på dörren till trekantstjejen eller?
Citera
2026-01-08, 22:05
Medlem
Lite humor ändå att hon väl flyttade till Paris delvis för att slippa snöslask och vinterdepression och Paris har sin snöigaste vinter på många år, och som alla vet är en dm snö och minusgrader i Paris eller London mycket värre än i Stockholm. Visst hon kommer att få en härligare vår än i Stockholm men starten blev knappast som de tänkt sig vädermässigt.
Citera
2026-01-09, 00:06
Medlem
Nån som vet hur mycket kontakter Björn har i Paris? Ratar han franska?Tänkte typ om han kommer ha hela sitt sociala liv kring henne medan hon flänger runt med sina gamla kompisar? Risk för skav osv. Måste vara svårt att flytta till ett land och en stad där bara den ena i förhållandet har ett "liv".
Citera
2026-01-09, 04:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viravi
Nån som vet hur mycket kontakter Björn har i Paris? Ratar han franska?Tänkte typ om han kommer ha hela sitt sociala liv kring henne medan hon flänger runt med sina gamla kompisar? Risk för skav osv. Måste vara svårt att flytta till ett land och en stad där bara den ena i förhållandet har ett "liv".

Det har han ju redan gått igenom när han flyttade till Stockholm för Sandra.
Citera
2026-01-10, 00:55
Medlem
tomatsopps avatar
Citat:

Sandra skrev i en kommentar idag att Björn kan rätt bra franska.

I en annan kommentar hängde Sandra även ut en anonym, vänlig kommentar vid namn. Väldigt passivt aggressivt. Det förstärkte min jättetråkiga (hyfsat nya) känsla av att Sandra avskyr sina läsare. Eller är hon bara trött på bloggandet?
Citera
2026-01-10, 06:24
Medlem
Den där Ellen ser ut att vara en sån som inte gillar att vara rekvisita på bilder. Undrar hur tongångarna går när man ger bort en osåld skiva, kör man en "den här blev ändå över så varsågod"-förklaring vid överlämnandet eller är det fullt ut "varsågod här får du min musik som jag skapat"? Försöker tänka mig vilket som vore minst genant.
Citera
2026-01-11, 09:53
Medlem
cleolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skampi
Lite kul att lyssna på Fråga Stjärnorna-podden där Sandra var med nyligen. Okej, kanske inte ett tips för de som totalt struntar i astrologi, men kul för den som gillar astro och Sandra.

Hon nämnde igen att "många vänner och min kille vill att jag utreds för autism". Jag tror inte alls hon har autism, däremot kan hon passa in i Tiktok-autist-grejen som trendar bland unga kvinnor idag... Var mycket prat om hur hon är som person, vilket jag tyckte jag intressant. Hon berättar att hon är hård och rak, inte är en sådan som låter saker ligga och skava länge. Även att hon är hämndlysten och inte kan ge exempel då det handlar om saker som inte ens är lagliga. Undra om hon kastat bajs på dörren till trekantstjejen eller?

Jag tror absolut att hon har det men nevermind. : ) Känns lite pointless att diskutera här (eftersom ingen av oss känner Sandra irl), gjordes för ett tag sedan för övrigt. Men väldigt tråkigt att höra att hon gör olagliga saker som hämnd. (Över huvud taget, bara grejen att ”hämnas” när man är över 40 bast?)

Citat:
Ursprungligen postat av tomatsopp
Sandra skrev i en kommentar idag att Björn kan rätt bra franska.

I en annan kommentar hängde Sandra även ut en anonym, vänlig kommentar vid namn. Väldigt passivt aggressivt. Det förstärkte min jättetråkiga (hyfsat nya) känsla av att Sandra avskyr sina läsare. Eller är hon bara trött på bloggandet?

Ja, hon har gjort så förr när hon blivit irriterad. Visserligen inte med efternamn men om personen väljer att underteckna med bara sin initial är det dålig stil att skriva ut hela namnet. Men tror absolut inte att hon avskyr sina läsare eller har tröttnat på bloggen. Däremot att hon är snarstucken - vilket hon väl även säger själv att hon är - och då inte reagerar särskilt vuxet.

Citat:
Ursprungligen postat av ontopic
Den där Ellen ser ut att vara en sån som inte gillar att vara rekvisita på bilder. Undrar hur tongångarna går när man ger bort en osåld skiva, kör man en "den här blev ändå över så varsågod"-förklaring vid överlämnandet eller är det fullt ut "varsågod här får du min musik som jag skapat"? Försöker tänka mig vilket som vore minst genant.
Ellen är jazzsångerska så säker därför just hon fick den och inte Ea.
Edit: menar alltså att det kan vara relevant att ge sig egen musik till en kompis som är musiker. Hon kan mycket väl ha sparat den just för det ändamålet eller tänkt, om hon fått den över, att det ändå var en bra present till en sångerska och tagit med till Ellen vid flytten. Tycker absolut inte att det var genant. Som sagt var tror jag det fanns en tanke bakom till att just Ellen fick den och inte Ea.

Det är kul att läsa om Paris men får ångest av bilden av barnet i sin säng med fönstret, som ser ut att sitta lågt, precis vid sängen. Han har ju dessutom eget rum (= obevakad på natten). Hoppas verkligen att de har barnlås på fönstret. (Bor fem trappor upp.) Eller räknar de med att en 4-åring antingen är för dum eller för smart för att få för sig att öppna fönstret och luta sig ut lite för att studera gatulivet?
Senast redigerad av cleolina 2026-01-11 kl. 10:07.
Citera
2026-01-11, 10:08
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Så kan det vara. Å andra sidan har han bott i Berlin en sväng, firade till och med sin 40-årsdag där. Kanske har han kompisar runt om i Europa från den tiden?
Citera
2026-01-11, 12:33
Medlem
Jag tyckte det var väldigt udda att de vill byta lägenhet efter tre månader när de har möjlighet att fortsätta hyra. Särskilt då den här verkar så bra på alla sätt och ligger i rätt område för dem. Dessutom tycker jag att det är rakt av elakt mot barnet att rycka upp det igen efter tre månader bara för ett lägenhetsbyte om det bara var för att Sandra vill ha "mindre airbnb-känsla" eller hur det var hon uttryckte i bloggen.

Sökte upp lägenheten och hittade vad som egentligen skaver för dem. Månadshyran är drygt 4400 Euro, ca 47 000 sek. Plötsligt blev det tydligt varför de ville ha en liknande summa för deras lägenhet i gamla stan! Vi kan nog utgå från att de inte fick i närheten av den summan för sin lägenhet och därför känner lite press att själva hitta något billigare nu. Nog för att det är dyrt med boende i Paris, men 50 papp i månaden är sanslöst.

Lägenheten i Paris för den som är intresserad: https://www.airbnb.fr/rooms/1376536369318427809?source_impression_id=p3_176813 1050_P3b1-89WAWWiVEZF
Citera
2026-01-11, 13:01
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Microlabb
Jag tyckte det var väldigt udda att de vill byta lägenhet efter tre månader när de har möjlighet att fortsätta hyra. Särskilt då den här verkar så bra på alla sätt och ligger i rätt område för dem. Dessutom tycker jag att det är rakt av elakt mot barnet att rycka upp det igen efter tre månader bara för ett lägenhetsbyte om det bara var för att Sandra vill ha "mindre airbnb-känsla" eller hur det var hon uttryckte i bloggen.

Sökte upp lägenheten och hittade vad som egentligen skaver för dem. Månadshyran är drygt 4400 Euro, ca 47 000 sek. Plötsligt blev det tydligt varför de ville ha en liknande summa för deras lägenhet i gamla stan! Vi kan nog utgå från att de inte fick i närheten av den summan för sin lägenhet och därför känner lite press att själva hitta något billigare nu. Nog för att det är dyrt med boende i Paris, men 50 papp i månaden är sanslöst.

Lägenheten i Paris för den som är intresserad: https://www.airbnb.fr/rooms/1376536369318427809?source_impression_id=p3_176813 1050_P3b1-89WAWWiVEZF
Ja jäklar! Känns väl helt ok man jämför med hotell, men att betala det i sex månader, minst, måste kännas surt även för Sandra som onekligen har gott om pengar (till skillnad från Björn som enligt årsredovisningen har en ganska blygsam lön i jämförelse). Plus förskolans avgift.

Undrar hur hon och Björn hanterar pengafrågan? Björn skrev ju i en krönika att han som frilans inte har det särskilt fett och han var tacksam för sitt sommarjobb på radion. Så det måste vara Sandra som betalar för alla deras äventyr och flotta livsstil.
Citera
2026-01-11, 13:10
Medlem
cleolinas avatar
Måste förtydliga att jag med det jag skrev ovan att det var pointless att diskutera eftersom ingen av oss känner Sandra irl inte menade att vi borde diskutera det om någon av oss kände Sandra. Hoppas verkligen inte att folk som känner henne skvallrar om henne på nätet.

Citat:

Oj då! Men har inte Sandra råd? Hon går väl flera miljoner plus i företaget och kan säkert göra diverse avdrag? Hon skrev ju att hon tar all teknik på företaget, inklusive hörlurarna för 7000 kronor som hon ju använder privat när hon promenerar omkring i stan. Tror Elsa har nämnt att hon gör avdrag för alla fantastiska blombuketter hon pryder sin lägenhet med och dylikt också? (Dock ej hundra på detta.) Om ens yrke är ens liv och levande kan man ju ta typ… allt? på företaget.
Didriks förskola i Paris kostar 70 000 bara för vårterminen och nu tänker de ju stanna även i höst, så de har nog råd.
Men tänkte på det när hon slängde upp det fina citatet av Vilhelm Moberg: jo, det går ju an att bara flytta till Paris för att man får ett infall (vilket det var enligt Sandras egen beskrivning) om både man själv och ens partner har fria jobb och man kan lägga ut 70 000 för en termins barnsomsorg och tydligen 50 000 i månaden på boende. Inte superrealistiskt för medelsvensson att bara dra till Paris och bosätta sig i en trea i city.
Citera
2026-01-11, 17:36
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:

När jag testade att lägga in april-juni blev det 53 000 kr per månad t o m. Säkert dyrare vår/sommar.

Sandra har råd, men absolut inte Björn (om han inte har sparat kapital men så har det ju inte låtit i hans krönikor).

Tycker det är intressant att hon redan pratar om att de vill stanna till december. Borde man inte låta det gå några månader och uppleva det verkliga livet först…? Dricka vin och röka cigg i all ära men kör några rejäla VAB-veckor utan svärföräldrar och syskon i närheten först.

Konstigt att hon är så ointresserad av att lära sig franska. Hon verkar ju kunna hjälpligt nog för att beställa osv, men vill man inte kunna konversera och skaffa franska vänner?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in