2026-01-11, 15:41
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Nu var det inte Sverige det gällde utan ett land med ett helt annat utgångsläge på det mesta.

Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Man har en skyldighet att även hindra en vansinnes färd, även svensk polis kan välja o preja av någon av vägen även om farten är i dödlig hastighet för att förhindra personen kan nå allmänhet, nå in i en stad osv, även om det blir med en dödlig utgång, finns exempel tror runt Malmö i våras valde man o preja, föraren dog av sina skador. sedan att ingen bryr sig är för polisen gjorde rätt.
Citera
2026-01-11, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No-n-sence
Som tydligt visar något du förnekar hela tiden.

-Vapnet dras inte förrän fordonet rör sig framåt mot ICE-Agenten.
-Fordonet träffar ICE-Agenten.

Klart du inte låtsas om den.
Ytterligare en efterbliven dåre som tycker att det är ok att ljuga, alternativt inte kan läsa.

Ni är ganska många får jag säga.
Citera
2026-01-11, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Jo, du hävdar att agenten drog sitt vapen efter att han har fått kontakt med bilen, vilket är felaktigt.

Nu ljuger du igen, du kan inte citera mig där jag sagt detta.

Typiskt att du projicerar dina lögner på andra.
Citera
2026-01-11, 15:43
Medlem
Återigen är du där... Kan du ens skriva en mening utan att nedvärdera? Nej, det kan du inte.
Citat:
Ursprungligen postat av Amsvartner
Vilket mord?
Mördar en jägare älgar oxå?

Han sköt i självförsvar för att gaphalsen inte lydde, punk slut.

Jag fattar inte iq-nivån riktigt..
Citera
2026-01-11, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZenFinancier
Nu ljuger du igen, du kan inte citera mig där jag sagt detta.

Typiskt att du projicerar dina lögner på andra.
Det var inte du som skrev det och det var inte dig jag diskuterade med
Citera
2026-01-11, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Det var inte du som skrev det och det var inte dig jag diskuterade med

Citera detta från mig då, försök!

Du är ett skämt som anklagar andra för att ljuga när det är du som ljuger. Patetiskt.
Citera
2026-01-11, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Lagen i USA ger agenten rätt.
https://x.com/i/status/2010347631328063867

Så du kommer in i tråden efter att hundratals poster har poängterat den lilla detaljen att bilen inte körs "toward" agenten, utan bort från honom, och repeterar precis samma uppenbara fel?

Alla incidenter där någon blir träffad av en bil innebär inte att bilen har blivit ett vapen, och att föraren ska avrättas på plats.

Här är en video där ett ICE-fordon kör på en demonstrant, är det alltså dödsstraff på den föraren nu?
https://youtu.be/nl3P3xsHb7g?t=170

Eller vad fan gör jag nu, besvarar och försöker diskutera med Nixter...

Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Man har en skyldighet att även hindra en vansinnes färd, även svensk polis kan välja o preja av någon av vägen även om farten är i dödlig hastighet för att förhindra personen kan nå allmänhet, nå in i en stad osv, även om det blir med en dödlig utgång, finns exempel tror runt Malmö i våras valde man o preja, föraren dog av sina skador. sedan att ingen bryr sig är för polisen gjorde rätt.

Vansinnesfärden som bestod i att hon först stod stilla och sedan körde därifrån?
Dessutom har poliser och federala agenter i USA instruktioner att inte skjuta in i en bil oavsett omständigheter, eftersom det uppstår en mycket farlig och oberäknelig situation i trafiken.
Citera
2026-01-11, 15:48
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Det är ganska lätt att rekonstruera vad som händer. Inom loppet av bara några sekunder.

- Agenten har gått runt bilen och ställer sig till höger om bilens framsida och filmar med mobilen.

- Agentens kollegor kommer från vänster och beordrar kvinnan att kliva ur bilen.

- Kvinnans partner skriker Go Baby Go!

- En av agentens kollegor tar tag i dörrhantaget på vänster sida.

- Kvinnan vrider ratten åt vänster och backar. Bilen pekar nu plötsligt rakt mot agenten.

- Agenten noterar detta och börjar röra sig mot vänster för att inte stå kvar framför bilen.

- Kvinnan trycker på gasen, men hjulen spinner på isen.

- Agenten får uppfattningen att kvinnan tänker köra på honom och drar sitt vapen.

- Kvinnan vrider ratten åt höger och däcken får fäste. Bilen börjar röra sig framåt.

- Bilens vänstra hörn träffar agenten och pushar honom 30 cm bakåt på isen.

- Agenten skjuter ett skott genom framrutan.

- Bilen svänger åt höger och rullar

- Agenten skjuter två skott till. Nu från sidan.

- Bilen rullar vidare och kraschar till sist in i en annan parkerad bil.

- Agenten kallar kvinnan Fucking Bitch!

- Kvinnan dör.
Senast redigerad av SugaredThoughts 2026-01-11 kl. 16:01.
Citera
2026-01-11, 15:50
Medlem
JoeDoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Den enda trösten i den här situationen är att han kommer aldrig kunna leva ett normalt liv i USA. Han mördade en vit amerikansk medborgare och en regering som går ut innan en utredning ens har påbörjats, skriker att hon är en domestic terrorist.
Ja jävlar, Trump har mycket att ta hand om framöver. Ett ännu mer delat USA, Venezuela och oljebolag som inte är intresserade av att investera i Venezuelas olja, Grönland, och Iran som han lovat att attackera.

Helvete vad glad jag är att jag inte bor i det där skitlandet.
Det var i första hand ingen vit amerikansk medborgare utan en ful attackflata. Världen blev lite bättre nu.
Citera
2026-01-11, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Nu var det inte Sverige det gällde utan ett land med ett helt annat utgångsläge på det mesta.
Usa har ännu högre krav o hålla stopp på en bil som står still, det ser du ibland på cops, man dundrar in en bil med massor av polisbilar så man är helt säker den inte kan köra igen, man slår även sönder rutorna o sliter ut personen som just varit med om en krock, skador spelar ingen roll, säkra så inte personen kan göra något annat är prio1.
Likande ser du när man upptäcker en skytt, man tvekar inte o skjuta ner personen, det samma med Renee, hon peka sitt vapen mot agenten, Jonathan som varit med om detta förr kände mest troligt till situationen o visste vad som ev skulle hända, för reflexerna är mycket imponerande, tror ingen svensk polis kan handla lika snabbt.
Citera
2026-01-11, 15:53
Medlem
Till och med där skulle Trump och ICE säga att du har fel, och återigen, ett fult nylle full av fördomar som färgar attityder...
Citat:
Ursprungligen postat av JoeDough
Det var i första hand ingen vit amerikansk medborgare utan en ful attackflata. Världen blev lite bättre nu.
Citera
2026-01-11, 15:58
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Skönt att lager inte ger stöd för vänstermuppar. Tänk om vi kunde få lite ICE agenter till Sverige. Vilken dröm det skulle vara

Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Lagen i USA ger agenten rätt.
https://x.com/i/status/2010347631328063867
Det gör det inte.

Läs DoJ riktlinjer:

https://www.justice.gov/jm/1-16000-department-justice-policy-use-force#1-16.200

Citat:
1-16.200 - USE OF DEADLY FORCE AND PROHIBITED RESTRAINT TECHNIQUES
A. Deadly Force

Law enforcement and correctional officers of the Department of Justice may use deadly force only when necessary, that is, when the officer has a reasonable belief that the subject of such force poses an imminent danger of death or serious physical injury to the officer or to another person.

1. Deadly force may not be used solely to prevent the escape of a fleeing suspect.

2. Firearms may not be discharged solely to disable moving vehicles. Specifically, firearms may not be discharged at a moving vehicle unless: (1) a person in the vehicle is threatening the officer or another person with deadly force by means other than the vehicle; or (2) the vehicle is operated in a manner that threatens to cause death or serious physical injury to the officer or others, and no other objectively reasonable means of defense appear to exist, which includes moving out of the path of the vehicle. Firearms may not be discharged from a moving vehicle except in exigent circumstances. In these situations, an officer must have an articulable reason for this use of deadly force.

3. If feasible and if to do so would not increase the danger to the officer or others, a verbal warning to submit to the authority of the officer shall be given prior to the use of deadly force.

Mördaren hade ingen möjlighet att stoppa bilen med kulan. Som vi såg accelerade den iväg efter att han dödat Good. I värsta fall kunde de stått ett barn längre ner på gatan som hade blivit påkörd av okontrollerbar bil.
Senast redigerad av Fina Gubben 2026-01-11 kl. 16:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in