Citat:
Ursprungligen postat av
QuantumQuill
Citat:
Ursprungligen postat av
skogsburkan
Flyttar man upp någon från HTFF eller ersätter Pavle med Alex Douglas eller minsta bror Kurtulus?
Svårt att se att man lägger pengar på att ta hem Douglas igen. Bleon har redan slagit igen om och lär inte vilja sitta bänk bakom Winther/Eriksson.
Fofana är förste backup både i mitten och på högern. Annars får ju äntligen stortalangen Björn Hedlöf chansen med A-laget under lägret. Har trots allt spelat seniorfotboll kontinuerligt sedan 15 års ålder och varit dominant. Nyss fyllda 17.
Men kan inte Winther eller Eriksson spela +35 matcher, så kan detta vara vår akilleshäl beroende på.
Hedlöf kommer säkert att BLI en bra allsvensk mittback (eller tillbaka till MC)
men jag tror INTE att han är tillräckligt bra ÄN för att täcka upp om det behövs för t ex skador. Tror han blir på listan HTFF-Hammarby A ett tag, för han behöver speltid.
Citat:
Ursprungligen postat av
tlarsson365
Okeke måste kunna bättre även om jag är tveksam och samma gäller även Kabore.
Tappar vi 3 spelare från startelvan blir det tufft i längden men någon etablerad ersättare vore önskvärt.
Vi har en bra startelva men truppen blir förr tunn och känslig för skador.
Vet inte hur ledningen tänker kring ersättare för dom som lämnar . Kanske ger dom yngre chansen men det återstår att se.
Okeke är snabb på kort sträcka, men är han snabb på lång sträcka? Han vann inte löpduellen mot backen i en match i höstas, vet inte hur snabb backen är. Var ganska bra mot Elfsborg.
Kabbore värderas alldeles för lågt, han var högt upp på listan över gjorda mål per 90 minuter i höstas.
Iofs bara första 11-manna för året, men han sprang ifrån Hedlöf och gjorde mål, och det var utankant av bild men tror att det var Kabbore som även gjorde returmålet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fred Friendly
KK gillar speed så Okeke kommer vara uppskattad, fick jag höra idag av en som haft KK som tränare. Varför är du orolig? Vi hade Tounekti och Lahdo framför honom. Tar tid att komma in i träningsmängden (tempo, intensitet) och att uppfylla kraven för den typ av fotboll en ytter i hellbergs Bajen behöver klara av.
Tounekti är inte kvar i Bajen
Jag tror KalleK kommer att spela Abraham som vänsterINNER om Vasic/Kabbore/Kebbeh går bra som 9a och OM Lahdo inte spelas på "vänsteryttern".
Bortsett från att Vagic försvinner, OM ingen mer försvinner är ju
Silver-truppen INTAKT plus Vasic o Noah P har fått fler månader för återhämtning plus Kone och HTFF-spelare som bankar på dörren, så jämfört med andra klubbat som TAPPAR startspelare...
Citat:
Ursprungligen postat av
London
Citat:
Ursprungligen postat av
needAlife
Han är 100 gånger värre än generalen. Är inget snack.
Äsch.
Han har en poäng med oddsen. Skulle man ta samma odds till 2026 och spela upp AS 2026 i en monte carlo med 2 000 utfall så är det inte osannolikt att Gays hamnar före Gnaget i majoriteten av utfallen medan Gnaget får flest outliers som vinnare av serien lagen emellan. Där det sista är vad spelet handlar om.
Sånt man lär sig när man tentar av en magister på två veckor
Just det.
Inte konstigt att korkskallarna inte begriper det, för de begriper inte ens mycket enklare saker...
((Jag läste in treårskursen på 18 TIMMAR

för då man kan tänka logiskt, kan man hoppade över att läsa mycket.))