Citat:
Ursprungligen postat av
SecretGarden352
Frågan är även vad USA/Israel isåfall ska bomba.... så att det gör någon nytta i det här fallet. Tidigare var det lättare eftersom det gällde höga militärer eller raketramper etc som var påtagliga hot.
Nu är det mer kaos och interna händelser. Demonstranter överallt och militärer som skjuter på demonstranterna.
Så vad ska USA/Israel bomba egentligen?
Just exakt det här, tror jag är anledningen till att Trump inte OK:at någon attack ännu. Man nöjer sig inte med att bara få bort Khamenei. Regimen plottar ju dessutom att offra honom. Nej, hela regimen måste bort. Till skillnad från Venezuela, där regimen inte är fanatiker.
Om man lyckas indentifiera vilka som leder upproret, så tror jag på att man kommer att skicka vapen till dem i första hand. Sen kommer man nog att köra riktade flyganfall mot militära mål och kanske Teheran. Främst som avledningsmanöver för att folket ska kunna nå framgångar. Får man dessutom hjälp av Israel så borde man man kunna lösa detta på ett snyggt och proffsigt sätt. Några marksoldater tror jag inte på. Även om det skulle behövas, framförallt i Teheran.