2026-01-11, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZenFinancier
Men en person som stampar gasen i botten för att köra över dig begår mordförsök och måste stoppas.
Du har aldrig kört bil märker jag. Är det inte 18-årsgräns på flashback?
Citera
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Jojo, som svensk ska vi vara stolta som har enorma gäng skjutningar o sprängingar vi har haft kravaller där demonstranterna jaga iväg polisen, man tar även polisbilar o kör sönder dom, man bränner upp bilar. Vi har utanförskapsområden en ensam polis inte våga patrullera.

Så Jo svenska polisen fungera fint tycker du, vi kanske även kan dra ner lite på poliser o spara in lite pengar.
Du tycker säkert det var bra med lite kravaller o bilbränder, några sprängda portuppgångar skapar bygg jobb så det är bra.
Visst svenska polisen utbildning verka fungera riktigt bra, dom vet åt vilket håll man ska fly åt när kravaller starta, helt enligt sin utbildning mena du?

Du tar upp en mängd samhällsproblem där. Men tänk efter lite. När började problemen? Och framförallt. Började problemen för att polisen inte var tillräckligt militant? Eller är det något annat som orsakat problemen? Förr i tiden (för inte så hemskt många år sedan) patrullerade polisen i lågskor, svarta byxor med pressveck, ljusblå skjorta med "koppel" till. I hölstret hängde en minipuffra av märket Walter med små gulliga patroner. Tänk dig Kling och Klang ungefär. Den tiden är sedan länge borta, men det beror på att samhället har förändrats.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Det finns på film.

Titta.

Case closed.
Jag länkade. Titta. Case closed.

https://www.reddit.com/r/ICE_Raids/comments/1q6nurs/direct_view_of_ice_agent_murdering_woman_in/
Citera
2026-01-11, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Tack! Det misstänker jag också. Tänk dig en svart polis som skjutit någon från Proud Boys på samma sätt. Då tror jag tongångarna här på Flashback hade varit de motsatta, men för mig är det skit samma vem som blir skjuten. Ingen ska behöva bli skjuten pga sina åsikter eller för att man uttrycker dem.

Jag identifierar mig som konservativ och åt höger. Säger inget om att de vill utvisa illegala migranter. Hade jag bott i USA hade jag antagligen röstat på Trump, mest för att det inte funnits några alternativ.

Det är dock inte samma sak som att jag skulle anse att man har rätt att sätta in federala styrkor för att slå ned meningsmotståndare. Jag börjar på riktigt bli allvarligt bekymrad över situationen i USA och det gäller inte bara denna fråga, utan minst lika mycket den utrikespolitiska situationen med Grönland och Venezuela.

Jag är för states right, vill ha minskad federal makt och skulle mycket väl kunna tänka mig att hissa en sydstatsflagga hur kontroversiellt det än må uppfattas. They hate the nasty eagle. Historien upprepar sig på något vis.

Ingen har ju blivit skjuten för sina åsikter. Ingen bryr sig om den där äckliga flatan.

Hon försökte mörda människor genom att köra på dem och stoppades givetvis.

Annars hade ingenting hänt.
Citera
2026-01-11, 14:46
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Jo visst, och i ett samhälle där inte allting håller på att falla samman fullständigt, så fungerar ju detta utomordentligt bra. Det är inte där vi är nu dock. Ju längre tiden går, ju fler sådana här problem vi skaffar oss, ju tuffare blir insatserna för att mota Olle i grind.

Man kan inte beklaga sig över skeenden man själv underblåser, eller aktivt hjälper till att skapa. Det är helt enkelt inte rimligt.

Nu är jag inte glad för Hitler-referenser generellt, men det här är lite som när folk ville att man skulle förhandla med Adolf. Man trodde att man skulle kunna blidka honom och göra världen säkrare därigenom. Det lärde man sig den hårda vägen att det inte fungerade. Detsamma gäller med de här antietablissemangsgalningarna, de som vill omforma världen efter sina egna illa genomtänkta och juvenila teorier om hur människor fungerar, och som vägrar att inse fakta ens när människor lider och dör omkring dem.

Själv ser jag dessa sk "ICE-agenter" som dåtidens SA i Nazityskland. Taktkänslan och förmåga att sköta saker och ting lite snyggt känns ungefär jämförbar.
Citera
2026-01-11, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Du har aldrig kört bil märker jag. Är det inte 18-årsgräns på flashback?

Du briljerar med ditt intellekt.

Här har du bevis
https://youtu.be/bDda-L_ZOE8?si=xeTXE7QGSPbFjybS
Citera
2026-01-11, 14:47
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Jo du tyckte det var helt ok att döda en person enbart för att du inte tyckte han var god nog, trots att han var oskyldig i stunden.

Vem talar vi om här?

Citat:
Vilka tycker du river ner fungerande institutioner just nu?

Den aktuella kvinnan är en del av den gruppen, exempelvis.
Citera
2026-01-11, 14:48
Medlem
Zopencos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Missfostret som använde sin bil som ett dödligt vapen såklart.

Hur gjorde hon då?
Citera
2026-01-11, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZenFinancier
Du briljerar med ditt intellekt.

Här har du bevis
https://youtu.be/bDda-L_ZOE8?si=xeTXE7QGSPbFjybS
Ja, samtliga inlägg jag skriver fullständigt dryper av intelligens jämfört med ditt dravel.

Ytterligare en lång jävla youtube-video
Citera
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Själv ser jag dessa sk "ICE-agenter" som dåtidens SA i Nazityskland. Taktkänslan och förmåga att sköta saker och ting lite snyggt känns ungefär jämförbar.

Mjaea, möjligen efter januari 1933.

Men visst, jag kan acceptera att vi ser olika på saken. Det är ju en del av den debatt som måste föras. Var går gränserna och vilka följder får det?

Personligen tycker jag att det vore avsevärt värre för samhället om sådana som den aktuella kvinnan tillåts skrika och obstruera sin vilja igenom, än det faktum att hon blev skjuten när hon sysslade med sådant.
Citera
Medlem
doncroces avatar
Det är såklart mycket allvarligt när en aktivist från den goda™ sidan blir dödad eller skadad.
Citera
2026-01-11, 14:50
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zopenco
Hur gjorde hon då?

Hon körde på en ICE-agent, kom in i matchen för fan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in