2026-01-11, 12:44
Medlem
Ratads avatar
Att någon som är ex-snut och sitter i justitieutskottet gör det snaskigare. Bägge dessa organisationer brukar ju folkuppfostrande påpeka hur knarkarna göder de trinda och rygghåriga klanbossarna i Dubai och Marocko när de köper marschpulver. Ja, vi läxas ju även upp om hur ondskefullt det är att framföra fordon påverkad (något jag absolut håller med om).

Nu åkte alltså en folkuppfostrande girlboss dit så jag ser inga problem att media sätter åt subban (även om man nog fortfarande kan bli hög by proxy om man tar prover på toaletterna i både Dagens Dumheters, Achtungbladets och Sexpressens lokaler).

Enda förmildrande omständigheten för media är hennes biologiska och juridiska kön - hon får väl spela ut "jag är kvinna och blir ständigt jagad i media men jag har gått igenom en jobbig period och behövde ladd och toksprit"-kortet, det kommer antagligen fungera bättre än för Chrippa Kräfta. Hon ska nog inte förvänta sig under även om hon offerkoftar. Kanske råttan hon väjde för kan vittna till hennes fördel?
Citera
2026-01-11, 12:52
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Spännande! Ska bli riktigt kul att se henne pudla från sina lögner när bevisen ligger på bordet.

Visst är detta väldigt märkligt ändå?

•K hävdar att efter en viltolycka blev hon medtagen för att lämna blod/urinprov.
•Myndigheter hävdar att det var ingen olycka men att hon väjde för ngt djur.
•Transportstyrelsen har återkallat körkortet.
•Hon ”känner inte igen sig” när hon blir tillfrågad om att hon är misstänkt för grov rattonykterhet samt någon påse av vitt pulver känner hon ej heller till.
•En påse med vitt pulver som enl polisen hittades på K vid visitering är skickad på analys.
•K advokat meddelar att K ej blivit hörd eller ens delgiven om misstanke om brott.
•Ingen kan ange om K har blåst i polisens sållningsinstrument och vad det isf visade.

Detta låter inte ”rätt” i mina öron…, har polisen sjabblat? Hur mkt ljuger K?
Citera
2026-01-11, 13:09
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Vilket haveri att dessutom åka runt med en påse kokain på sig.
Hon måste skickas ut ur riksdagsgruppen och fås att lämna riksdagen.
Men kokainbrukare får ofta storhetsvansinne, så hon trodde sig nog vara untouchble.
Ja hur i helvete kan en sån person vara så korkad. Om det är sant så får hon skylla sig själv. Man kan ju fråga sig hur många mer poliser som anammar knark i tjänsten..Hennes liv kommer att vara kört i sank efter det här - kan hon gott ha!
Citera
2026-01-11, 13:43
Medlem
Håller Nyberg på och knarkar så måste hon uteslutas pronto från SD.
Det finns ingen som helst gråzon..hon är Polis i grunden dessutom vilket ytterligare förvärrar hennes personliga haveri.

Det kommer väl slutgiltigt svar nästa vecka,men i skrivande stund så finns det ingenting som talar emot att Nyberg göder gängkriminalitet via näsgodis.

Visar detta sig stämma så är hon helt slut.
Citera
2026-01-11, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arrug1
Haha du kom in i matchen att aftonblaskan skulle fara med osanna uppgifter det görs hela tiden.
Hmmm? Aftonbladet har inte uppdaterat detta sen 20260109 kl, 11.51 2 dygn, vad det tyder på får var och en fundera på. Men jag hoppas vissa skrivbord rensas på Aftonbladet..
Senast redigerad av Filip600 2026-01-11 kl. 14:47.
Citera
2026-01-11, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Det finns ingen som helst gråzon..hon är Polis i grunden dessutom vilket ytterligare förvärrar hennes personliga haveri.

Det kommer väl slutgiltigt svar nästa vecka,men i skrivande stund så finns det ingenting som talar emot att Nyberg göder gängkriminalitet via näsgodis.

Det här tog nog priset som det nya årets onödigaste inlägg. Givetvis kommer hon inte jobba kvar om hon lagförs för rattfylleri och ringa narkotikabrott.
Citera
2026-01-11, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pusher.

Polisen har ju tom tagit körkortet från henne. Räcker inte det som bevis på att något jävligt fuffens har hänt?

Det bevisar inte att det jag skrivit är fel. Därför saknar det bevisvärde.
Citera
2026-01-11, 14:57
Medlem
Svettigutsugares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike

Det kommer nog att det visar sig att det där stämmer och testerna är positiva precis som det första testet gjorde.

Sedan hoppas jag verkligen att Sverigedemokraterna visar att de i varje fall lite grann på pappret är seriösa och utesluter kvinnan.
Polismyndigheten i sig har nog inte så mycket att säga utan de kommer nog att avskeda kvinnan frpn sin tjänst annars är det grovt tjänstefel.
Men jag tror faktiskt att de är så pass seriösa och jag tror nog att det finns en hel del poliser som är ganska trötta på den här kvinnan och vad hon har ställt till med.

Det finns otroligt väldigt många bra poliser i Sverige och sen finns det en liten klick med skithuven som den här kvinnan.
Det är hon som ser till att polisen har dåligt rykte.
Dessutom företräder den här kriminella kvinnan ett parti som påstår att de har hårdast krav på laglighet i och utanför partiet.
Dessutom påstår de sig ha bäst och mest Kriminalpolitik för att "rensa upp".

Jag hoppas också att hon är körd så att hon kommer att få ställa sig till arbetsmarknadens förfogande. Såklart efter avtjänat straff.
Det kan ju bli spännande när hon också får lite grann i straffregistret och sedan ska ut och söka a-kassa och ett arbete.

Då kanske hon inser att det var inte speciellt smart att vara med Sverigedemokraterna för de i varje fall officiellt vill ju ha hårdare straff och en hårdare a-kassa.

Det måste kännas bra så här på söndagskvällen Kajsa? Det får nog bli så att du fortsätter med din detektivbyrå tills någon stämmer dig civilrättsligt
Citera
2026-01-11, 15:01
Medlem
Svettigutsugares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngvarS
Här tramsar du på ett sätt som är ohederligt men kanske inte bryter mot reglerna men den här typen av kommentarer leder till onödiga diskussioner och det är inte bra.

Dina personangrepp gör inte saken bättre.

Det är ju du som med en dåres envishet vägrar att ge dig fast vi är flera stycken som man försökt förklara för dig både vart reglerna är och hur de ser ut.
När du skriver så här som du gör så förstår jag att du redan har åkt på ett par varningar så det kanske bäst att du tar åt dig och det eller du kanske lider av samma sak som Kajsa att; reglerna gäller inte er?

Men om du nu skulle försöka ta och blunda för partifärger och annat tycker du verkligen det känns korrekt att ha en människa med i ett parti som påstår sig väja för en råtta och köra vägen och sedan tas med till stationen och blåser eller kissar positivt och blir av med körkortet?

Om det skulle vara din familj som hon hade råkat köra in i?
Hade du fortfarande suttit här då och tjatat?

Du verkar inte se det allvarliga med att en poliskvinna verkar skita i reglerna och köra sin egen stil? Det är nog det som de flesta hakar upp sig på att du verkar inte riktigt fatta är det allvarliga och att hon dessutom sitter med justitieutskottet och ger råd till högsta polischefen?

Tror du någon person någonsin kommer att lita på den här Kajsa igen? Jag skulle i varje fall inte vågat visa mig på mitt arbete i efter en sån här skandal.
Och om jag hade gjort något liknande så kan jag garantera dig att jag hade blivit avskedad. Vilket är helt korrekt om man är så jäkla dum som man sätter sig bakom ratten när man är påverkad.
Citera
2026-01-11, 15:13
Medlem
Svettigutsugares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngvarS
Nu är du igång igen med personangrepp och felsáktiga tolkningar. Sådant leder bara till en tramsig debatt där jag inte kan försvara mig mot dina angrepp.

För det första så har jag inte kommit något personangrepp eller felaktiga tolkningar.
Jag har bara skrivit fakta rakt upp och ner dessutom frågade jag dig bara helt opolitiskt.

Vad du hade tryckt eller vad du tycker om människor som kör påverkare i trafiken?

Och det är högst relevant fråga och ingen OT eller trams.
Det där är bara saker som du kör med för att du är för dum för att ta åt dig av reglerna som gäller på detta forum.
Men:

Tycker du att det känns okej att köra påverkad?
Tycker du att det känns okej att ha privat detektivbyrå samtidigt som man har högt uppsatt chef inom polisen?
Tycker du att det känns okej och bra med en polis som blivit av med körkortet en gång tidigare när hen körde för fort på 30-väg?
Tycker du att det känns bra med en politiker som sitter med och ska hjälpa till högsta polischefen för att knäcka gängen påträffas med påse med vitt pulver?

Visa dig nu lite seriös och att du varje fall har lite hjärna och besvara?

För att de sakerna jag har frågat dig om är saker som denna Kajsa faktiskt gjort sig skyldig till. Enda är att pulvret ej är analyserat.
Citera
2026-01-11, 16:20
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Frågan är ju bara när det kommer. Det var ju 2 veckor sedan provet togs... Kanske kommer det 2028?

1) Rattfyllor är inte högprioriterade på labb. Det är däremot mord och våldtäkter
2) Det har varit 2 storhelger sedan det hela hände. Även de som jobbar på labbet måste få vara lediga.

Svårare än så är det inte.

Citat:
Ursprungligen postat av kaspuh
Jag har läst vidare i tråden och det verkar som att proven kommit tillbaka negativt? Jag kan inte finna någon källa dock men men....

Sen har det ju varit storhelger med mycket ledighet så att det tar längre tid att få tillbaka provsvar är nog inte något konstigt.

Nej de har inte kommit tillbaka. Så du måste ha feltolkat nåt inlägg.

Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
På Torsdag kommer provsvaret enl polisen i nån kvällsblaska

Ja, det har stått nåt liknade här i tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Visst är detta väldigt märkligt ändå?

•K hävdar att efter en viltolycka blev hon medtagen för att lämna blod/urinprov.
•Myndigheter hävdar att det var ingen olycka men att hon väjde för ngt djur.
•Transportstyrelsen har återkallat körkortet.
•Hon ”känner inte igen sig” när hon blir tillfrågad om att hon är misstänkt för grov rattonykterhet samt någon påse av vitt pulver känner hon ej heller till.
•En påse med vitt pulver som enl polisen hittades på K vid visitering är skickad på analys.
•K advokat meddelar att K ej blivit hörd eller ens delgiven om misstanke om brott.
•Ingen kan ange om K har blåst i polisens sållningsinstrument och vad det isf visade.

Detta låter inte ”rätt” i mina öron…, har polisen sjabblat? Hur mkt ljuger K?

Till media sa hon att hon varit i en viltolycka. Och vi tänker så klart genast rådjur eller älg. Möjligtvis vildsvin. Till polisen sa hon istället enligt åklagaren att hon väjt för en råtta eller liknande. En polis som väjer för en råtta? :Jomenvisst.

Enligt Transportstyrelsen förlorade hon körkortet direkt vid vägkanten vilket talar för att nåt i hennes beteende och/eller bilkörning inte var som det skulle vara. Alltså inte på polisstationen efter att snabbtester visat på narkotikapåverkan.

Den som brukar se polisdokumentärer, kolla på förhör och bodycam från poliser på Youtube, vet att folk som kört höga eller berusade ALLTID säger att det är rena alternativt bara druckit 2 öl. Detta trots att de pratar som en papegoja, sluddrar som Stallone och går på platt asfalt precis som att de befinner sig på ett fartyg i full storm på Nordsjön.

Så självklart försöker även hon få fram budskapet om att hon är ren till media. Men hon nämner så klart inte att hon förlorat körkortet. Inte heller att ett snabbtest visade på narkotikapåverkan. Och att blodprover togs. Undrar varför? Kanske det beror på att det förstör hennes berättelse om att hon gick ut från Polishuset fri från misstankar.

Och självklart nämnde hon inte påsen i första uttalandet trots att det stått om det i media. Och i andra uttalandet säger hon att det inte fanns nån påse trots att åklagaren sagt det. Som du nog vet har poliserna kameror. Så åklagaren har så klart kollat på filmerna och vet att de hittade en påse.

Varför hon inte har förhörts? Hon kunde inte förhöras på stationen eftersom en speciell åklagare har hand om riksdagsledamöter som misstänks för brott. Varför hon inte förhörts än? Jag tror de väntar på provresultaten som förväntas komma till veckan. Då har de svart på vitt om hon var full och/eller hög. Likaså om påsen innehöll narkotika. Åklagaren hamnat i en annan position om han kan säga att han VET att hon var rattfull. Då blir det svårare för henne att dra långa haranger om att hon visst var helt ren. Att hon inte alls fattar vad de pratar om.

Vid rattfyllor är förhör inte lika viktiga att förhören tas direkt som vid t ex mord. Man har personen. Man har blodprover som kommer att bevisa om personen var nykter eller ej oavsett vad personen säger. Man har vittnesmål från de inblandade poliserna. Och man har polisernas kroppskameror.

Akt 2 i dramat är att misstankarna antingen släpps helt eller att blodproverna visar på rattfylleri. Jag tycker det mesta talar för det senare.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2026-01-11 kl. 16:23.
Citera
2026-01-11, 16:30
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Exakt, ett Off-Topic-troll. Och ett värdelöst sådant.

On-topic: Ska bli intressant när analysen av påsen som hittades på henne kommer, som GW sa i tv så är 99,9+ procent positiva för narkotika.

99,9% chans är det absolut inte och det vet alla som köper knark. Ganska vanligt att man blir lurad och får typ tvättmedel i påsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in