2026-01-11, 12:17
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zopenco
Vilket hot

Missfostret som använde sin bil som ett dödligt vapen såklart.
Citera
2026-01-11, 12:17
Medlem
Orm Ondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glasnost1
Så du skulle vara okej med att svensk polis agerar likadant? Säg att en person blivit stannad för fortkörning och personen i fråga gasar därifrån. Polisen står snett framför bilen, med vapnet redo eftersom ett fordon ”kan förvandlas till ett vapen närsomhelst”. Personen avser inte att köra på polisen utan räknar med att polismannen flyttar på sig. I din värld är det alltså rätt av polisen att skjuta föraren i detta scenario, om jag förstår din logik rätt?

Du skall inte köra på polisen. Du utsätter polisen för fara när du räknar med att han flyttar på sig. I USA har de rätt att skjuta i motsvarande situation (och borde ha det här också).
Citera
2026-01-11, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttwazzup
Fbi
Har FBI jurisdiktion för att göra den lokala polisens arbete?
Citera
2026-01-11, 12:18
Avstängd
Takpapps avatar
Citat:
Att skjuta föraren är dessutom knappast ett optimalt självförsvar. Bilen är ju redan i rörelse och kommer träffa agenten oavsett.

Du är naiv och dum i huvudet, men det får du skylla dina föräldrar för. En person som mycket väl skulle kunnat köra på en federal myndighetsperson kan givetvis också skada andra. Att inkapacitera dåren är högsta prioritet. Agenten agerade osjälviskt, något som kommunistidioter aldrig kan förstå.
Citera
2026-01-11, 12:20
Medlem
Varför japparn ni över ett fall som är solklart över?
Citera
2026-01-11, 12:24
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
Att agenter i fara är tränade att skjuta flera skott utan att utvärdera mellan skotten är väl igenomtröskat i tråden. Det behöver vi inte gå igenom för fyrtiofjärde gången. Han agerade i enlighet med sin träning.

Han var tvungen att agera på en sekund på en farlig situation som hon skapade. Då är det nödvärn.

Exakt vad deras 8 veckors träning består i låter jag bli att kommentera. Resten av det du beskriver avfärdar jag som bullshit. Det var inget nödvärn utan något som mer kan beskrivas som en ren avrättning.

Oavsett vad Trump och hans närmaste krets tycker kommer de bli tvingade att agera och åtala skytten. Inte minst politiskt. Det är hård kritik även i de egna leden.
Vi kan inte ha lågutbilade personer som springer runt och skjuter skallen av folk som demonstrerar även om de beter sig muppigt.
Citera
2026-01-11, 12:24
Medlem
Citat:
Så du skulle vara okej med att svensk polis agerar likadant? Säg att en person blivit stannad för fortkörning och personen i fråga gasar därifrån. Polisen står snett framför bilen, med vapnet redo eftersom ett fordon ”kan förvandlas till ett vapen närsomhelst”. Personen avser inte att köra på polisen utan räknar med att polismannen flyttar på sig. I din värld är det alltså rätt av polisen att skjuta föraren i detta scenario, om jag förstår din logik rätt?
Inte alls samma sak. Dessa personer visar sin avsky mot agenterna väldigt tydligt, bråkar, skriker, många gånger kastas det stenar mot dom. I dessa kretsar är du en hjälte om du orsakar en ICE agent skada.
Detts finns garanterat i bakhuvudet hos dom hela tiden, och i den 3e filmen ser man tydligt hur agenten förflyttas av bilen, han blir påkörd, spelar ingen roll hur hjulen var vinklade. Jag tycker det var rätt att stoppa hotet i den sekunden, sen tragiskt att han blev satt i situationen och blev tvungen att välja. Men jag kan inte klandra honom, hon var till 100% ett hot. Sen i efterhand var det ju fel, men han kunde ju inte böja sig ner och se vart hjulen var vinklade, han blev träffad av bilen och reagerade.
Citera
2026-01-11, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Jag hade rätt.

"WASHINGTON (TNND) — Far-left groups are behind funding the anti-ICE protests in Minneapolis, according to an exclusive report from the New York Post.

One of the groups allegedly funding the protests is called Indivisible Twin Cities, which is a branch of the anti-Trump group called the Indivisible Project based in Washington, D.C.

This group was also reportedly behind the “No Kings” protests that happened around the U.S. last year that reportedly received millions of dollars from Soros’ Open Society Foundations between 2018 and 2023."

https://katu.com/news/nation-world/far-left-groups-are-behind-the-funding-of-anti-ice-protests-in-minnesota-report-new-york-post-renee- good-immigration-dc

De som är missnöjda med läget organiserar sig såklart. Det är det enda rimliga. Sen planeras det demonstrationer och de marknadsförs på sociala medier, diverse hemsidor och lappar på stan i förhoppningen att få dit så mycket folk som möjligt.

Vad menas ens med "allegedly funding"? Vad är det som ska betalas egentligen? Wellpapp? Kritor?

Jag tror det är totalt bullshit att soros skulle ha gett denna organisationen miljontals dollar men är det sant så är väl det bra? Amerikanska högern har i princip alla andra miljardärer bakom sig.

No-Kings protesterna var enorma och drog totalt ca 7 miljoner människor. Att hävda att de var betalda är bara ett sätt att försöka få det att låta som om folk inte var missnöjda egentligen utan att allt var fake.
Citera
2026-01-11, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Exakt vad deras 8 veckors träning består i låter jag bli att kommentera. Resten av det du beskriver avfärdar jag som bullshit. Det var inget nödvärn utan något som mer kan beskrivas som en ren avrättning.

Oavsett vad Trump och hans närmaste krets tycker kommer de bli tvingade att agera och åtala skytten. Inte minst politiskt. Det är hård kritik även i de egna leden.
Vi kan inte ha lågutbilade personer som springer runt och skjuter skallen av folk som demonstrerar även om de beter sig muppigt.
Nej det var ingen jävla avrättning. kolla på fuckng klippen så ser du att det inte var det botjävel.
Citera
2026-01-11, 12:26
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 23123asdasdaabc
Varför japparn ni över ett fall som är solklart över?

Frågan är om det ens börjat...
Citera
2026-01-11, 12:28
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 23123asdasdaabc
Nej det var ingen jävla avrättning. kolla på fuckng klippen så ser du att det inte var det botjävel.

Jag har sett alla jädra klipp som finns om denna händelse, frame by frame. Backat och sett igen. Förstorat upp.
Han hade inte behövt skjuta ett enda skott.
Citera
2026-01-11, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Frågan är om det ens börjat...
Det är över. Kvinnorna fucked around och ice-agenterna gjorde rätt i läget.
Senast redigerad av 23123asdasdaabc 2026-01-11 kl. 12:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in