2026-01-11, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
ICE ska ta in ICE?
Fbi
Citera
2026-01-11, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Hon stod på tvären

Får vi parkera på tvären? svar nej, speciellt inte om blåljus blinkar och ger vederbörande order
Bilar åkte förbi. Dumskjuthögern har i spärrar.
Citera
2026-01-11, 12:03
Medlem
Syrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Llardrose
När fan brydde ni er om svenskar?

Jag vill allt det bästa för Sverige. Det är mitt sanna och ärliga uttalande om den saken. Jag anser att MAGA och dess länkade tänk är direkt skadligt för Sverige och alla de jag känner och bryr mig om där.
Citera
2026-01-11, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Syron
Lagar behöver inte vara rättvisa (eller i trumps fall behöver arbetet inte ens vara lagligt), och med tanke på hur röstsystemet fungerar (eller inte fungerar) i USA så kan man nog förstå varför folk inte stöttar det regeringen säger blint.

Sen skulle jag nog säga att anledningen till att återvandringsbidraget inte fungerar är för att det är en dålig plan som folk redan visste var en dålig plan? Vare sig du var för eller emot återvandring var det ganska lätt att fatta att incitamentet var skit, tanken bakom var dålig och genomförandet skulle bli stappligt.
Samtidigt spelar det ingen roll vilken regering eller president man får finns folk som blir missnöjda, men när kommuner o guvernörer går ut och vägra följa vad landets ledning vill göra, man uppmanar folk till att stå emot så föder man personer som Renee, händelsen är inte Renees eller ICE fel, det är människorna som stöttat dessa o uppmuntrar ex Renee att gå in o störa tjänstemännens arbete.

På så sätt föder man fanatiker på så sätt uppstår dessa situationer där folk råkar illa ut, vissa människor förstår inte gränser, man tror man gör rätt just för uppbackningen och bekräftelsen dessa ledare o folk ger dom.

Det är inte ICE fel hon dog, det är ledare, media o folk som piskar upp stämningens fel.
Citera
2026-01-11, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Efterblivna? Skriver en som börjar gagga om vad som är lagligt och inte när det inte handlar om det. Det handlar om sunt förnuft och att poliser och andra liknande myndighetspersoner givetvis har en utbildning i säkerhetstänk. Att ställa sig framför en misstänkts person bil som dessutom har motorn igång måste ju bryta mot precis alla säkerhetstänk som en polisman bör ha. Om inte så är det ju iaf en total brist på sunt förnuft.

Det är vad jag pratar om inget annat. Agenten är en fullblodsidiot och huruvida den nu döda kvinnan är ännu mer galen förändrar inte det.

Att skjuta föraren är dessutom knappast ett optimalt självförsvar. Bilen är ju redan i rörelse och kommer träffa agenten oavsett. Har väldigt svårt att tro att poliser är tränade att hantera situationen på detta sätt. Tror dessvärre att gärningsmannen kommer komma undan då Trumpadministrationen backar honom i media.

Skrämmande att så många tyckte det var rätt att skjuta henne eftersom hon var vänsteraktivist/dålig mamma/lesbisk/hetsade ICE m.m. Sådana saker borde spela noll roll för hur man ser på detta. Men MAGA trycker på detta om och om igen för att få sina anhängare att se henne som en mindre värdefull människa som förtjänar att dö. Skrämmande.
Citera
2026-01-11, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Syron
Till att agenten sköt hennes fru i huvudet oprovocerat? Ja? Klart man skyller på sig själv när man är i en sån situation, om man har någon mänsklighet, därav varför ICE-agenten troligen är oberörd.
Du menar fortfarande att det var oprovocerat. Så vilket var motivet att skjuta henne? Varför sköt ICE-agenten? Förklaringar om att "Döda demonstranter/folk som irriterar dem" håller inte vatten, det hoppas jag att du själv förstår. Vad var orsaken till att just ICE-agenten som blev påkörd sköt, men ingen av de andra ICE-agenterna sköt, trots att de bör ha varit lika sugna på att "Döda demonstranter/folk som irriterar dem"?

Det beror kanske på vad man lägger för innebörd i ordet "irritera"? Om någon körde på mig så hade jag blivit extremt irriterad. En sak är säker: Frun mår nog jävligt ruttet idag. Det var helt på hennes initiativ som de hade gjort sig besväret att uppsöka ICE för att obstruera myndighetsutövning. Och det var hon som manade på påkörningen. För det handlade inte om att försöka köra därifrån och därigenom lämna frun kvar, om någon nu tror det. ICE-agenten blev påkörd med vett och vilja. Dåligt beslut. Play stupid games, win stupid prizes.
Citera
2026-01-11, 12:13
Medlem
Zopencos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Klart att han fortsätter skjuta efter första skottet Hon förtjänade första skottet och då måste man ju se till så att bilen inte kommer särskilt långt fattar du väl.

Det gör man genom att oskadliggöra hotet.

Vilket hot
Citera
2026-01-11, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Llardrose
Äntligen, en röding som erkänner att kvinnan sitter i ett 2tons fordon som kan förvandlas till ett vapen närsomhelst. om det nu är så farligt att stå framfölr en bil, vad är det som säger ice inte skall då ha sitt vapen redo och skjuta ifall hon gasar?

Man har fortfarande rätt att stå framför en bil, som han dessutom var påväg bort ifrån. Därför hon bara körde på han på sidan för han var påväg att flytta sig.

Du behandlar kvinnan som en efterbliven hundvalp som inte vet bättre och agenten som 400 IQ robot som ska veta allt före det händer.

Så du skulle vara okej med att svensk polis agerar likadant? Säg att en person blivit stannad för fortkörning och personen i fråga gasar därifrån. Polisen står snett framför bilen, med vapnet redo eftersom ett fordon ”kan förvandlas till ett vapen närsomhelst”. Personen avser inte att köra på polisen utan räknar med att polismannen flyttar på sig. I din värld är det alltså rätt av polisen att skjuta föraren i detta scenario, om jag förstår din logik rätt?
Citera
2026-01-11, 12:14
Medlem
geytos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zopenco
Polisen kan verkligen behöva din och allas andras stöttning faktiskt.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/se-nar-mannen-stjal-polisbilen-utanfor-mariestad-polis-hangde-i-dorren-30-meter

Det här hade väl ändå varit ett bra tillfälle när polisen faktiskt borde ha skjutit ihjäl personen? Han stal en polisbil och åkte iväg. Hur långt får det gå innan polisen blir poliser? Likadant under påskupploppen. Varför gjorde man inget?

Och för att återgå till ämnet. Fortfarande har "vi" inte kommit någonstans. Hur många dagar till tror ni att det här kommer fortgå innan det glöms bort? Finns det fler videos tror ni? Att titta på.
Citera
2026-01-11, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Klart det inte hade, varför prata om något som inte hände. Och jag hade inte heller haft problem med att de hade dragit sina vapen och beordrat henne att kliva ut bilen. Vilket inte heller hände.
De beordrade henne inte ur bilen? Menar du att de ska dra sina vapen för att hon ska lyssna?

Hon däremot drog vapen när hon la i växeln och körde efter att ha blivit beordrad att stanna. En bil räknas som ett dödligt vapen.
Citera
2026-01-11, 12:16
Medlem
Zopencos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OSfyllot4958
Men här tycker jag det ser ut som övervåld och sen när han dessutom säger "fucking bitch" efter att ha bränt av en salva rätt i skallen på henne.
Tycker att det är felbedömt av ICE polisen.

Det säger han för att skuldbelägga henne och rättfärdiga sitt övergrepp.
Citera
2026-01-11, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glasnost1
Att skjuta föraren är dessutom knappast ett optimalt självförsvar. Bilen är ju redan i rörelse och kommer träffa agenten oavsett. Har väldigt svårt att tro att poliser är tränade att hantera situationen på detta sätt. Tror dessvärre att gärningsmannen kommer komma undan då Trumpadministrationen backar honom i media.

Skrämmande att så många tyckte det var rätt att skjuta henne eftersom hon var vänsteraktivist/dålig mamma/lesbisk/hetsade ICE m.m. Sådana saker borde spela noll roll för hur man ser på detta. Men MAGA trycker på detta om och om igen för att få sina anhängare att se henne som en mindre värdefull människa som förtjänar att dö. Skrämmande.
Ni vänster folk.

Ta ex en diktatur, där hade man ännu enklare skjutit bort Renee, Putin hade inte tvekat en sekund, inte heller Kina osv, det hade varit ett nackskott innan hon ens öppnat rutan.

Det är just på dessa sätt man förespråkar en diktatur, folk som vägra följa vad landet beslutar om, lite därför vi börja se hur man vill begränsa socialmedier osv, det är för att föröka reducera dessa fanatiker som ex Renee, det är dessa som går in o skapa oro i ett land, man är beredd att göra vad som helst för att gå emot.

Men ta ex svenska arbetsgivare så fungerar det annorlunda, försöker någon starta en uppvigling till strejk eller något går man in stenhårt o ta denna person, likande en diktatur, det uppstår en tystnads kultur, där är det tydlig ok för både facket o arbetsgivaren hänvisa till kollektivavtalet, slutar du inte med uppviglingen kommer vi straffa ut dig, dvs inga ord o visor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in