2026-01-11, 11:47
Medlem
Gerhardts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Men bägge sidor i debatten lider uppenbarligen av samma problem, samma bias.

Man ser det man vill se på filmerna, man hänvisar till de Youtube-videor och artiklar som stödjer den egna uppfattningen. Konfirmeringsbias. Bägge sidor i denna farsartade tråd har uppenbarligen redan valt sin sanning.

För mig, som inte har några känslor investerade i ämnet, som inte är "för" eller "emot" någon här, är det kristallklart. Du är ena sidan av myntet, dina motdebattörer det andra.

För mig, som inte har några känslor investerade i ämnet, som inte är "för" eller "emot" någon, är det kristallklart att jag inte är någon "sida av myntet" utan fullständigt objektiv i min bedömning av situationen.
Citera
2026-01-11, 11:48
Medlem
lyktstolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Då stod bilen still
själva skjutningen är det som gäller

Så ännu en ggn... min lilla okunniga vän..
Du kan inte vinna

Bara det att du är på någons sida gör dig till förlorare.

Både vänsteraktivisten och wannabe FBI-agenten är losers här tillsammans med dig.

Alla med ögon ser även att hon styrde bilen bort från ICE.

Att JD Vance säger att ICE-agenten hade men från en tidigare incident såg man inga tecken på när han ställer sig FRAMFÖR bilen flera gånger.

För att sumera:

Loser nr 1: vad gör hon ens på platsen
Loser nr 2: varför ställer han sig framför bilen med uppbundna händer i mobilen
Loser nr 3: du som inte kan hålla två saker i huvudet samtidigt. Allt är inte svart eller vitt.
Citera
2026-01-11, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Efterblivna? Skriver en som börjar gagga om vad som är lagligt och inte när det inte handlar om det. Det handlar om sunt förnuft och att poliser och andra liknande myndighetspersoner givetvis har en utbildning i säkerhetstänk. Att ställa sig framför en misstänkts person bil som dessutom har motorn igång måste ju bryta mot precis alla säkerhetstänk som en polisman bör ha. Om inte så är det ju iaf en total brist på sunt förnuft.

Det är vad jag pratar om inget annat. Agenten är en fullblodsidiot och huruvida den nu döda kvinnan är ännu mer galen förändrar inte det.
Och om hon haft ett vapen i bilen och tagit upp det? Hade det varit agenternas fel om de skjutit henne? För hon gjorde sin bil till ett vapen förstår du.
Citera
2026-01-11, 11:49
Avstängd
Sunda förnuftet är att inte åka då det riskerar ditt och andras liv.... ngt svensk polis också säger😊

Men att låta flatan köra iväg kan du glömma...så vad? hon kan köra 100 på ett område full med barn? Hon ska bekämpas

Citat:
Efterblivna? Skriver en som börjar gagga om vad som är lagligt och inte när det inte handlar om det. Det handlar om sunt förnuft och att poliser och andra liknande myndighetspersoner givetvis har en utbildning i säkerhetstänk. Att ställa sig framför en misstänkts person bil som dessutom har motorn igång måste ju bryta mot precis alla säkerhetstänk som en polisman bör ha. Om inte så är det ju iaf en total brist på sunt förnuft.

Det är vad jag pratar om inget annat. Agenten är en fullblodsidiot och huruvida den nu döda kvinnan är ännu mer galen förändrar inte det.
Citera
2026-01-11, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZenFinancier
Bilen stod till när han placerade sig där, inget konstigt med det
Sedan backar hon och styr om så att bilen direkt riktar sig mot honom
Och slutligen stampar hon hon på gasen

Mordförsök
Jo det är ju just det som det är. Att ställa sig framför en bil med motorn igång och där den som sitter bakom ratten är uppenbart instabil, är så jävla korkat att det inte finns.

Efter att hon backat (då är hjulen vridna åt vänster) lägger hon om hjulen åt höger och kör framåt. Agenten står då framför hennes vänstra framlyse ungefär. Skulle hon siktat på honom skulle hon styrt rakt fram.
Citera
2026-01-11, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
Och om hon haft ett vapen i bilen och tagit upp det? Hade det varit agenternas fel om de skjutit henne? För hon gjorde sin bil till ett vapen förstår du.
Klart det inte hade, varför prata om något som inte hände. Och jag hade inte heller haft problem med att de hade dragit sina vapen och beordrat henne att kliva ut bilen. Vilket inte heller hände.
Citera
2026-01-11, 11:52
Avstängd
Du kan dribbla och tycka vad du vill min lilla söndagskaka

men det är vad du kan bevisa och inte vad du tror

Även han ljuger skiten att han var rädd så kan inte åklagaren bevisa motsatsen såvida inte är en tankeläsare

Så enkelt är det

Citat:
Ursprungligen postat av lyktstolpe
Bara det att du är på någons sida gör dig till förlorare.

Både vänsteraktivisten och wannabe FBI-agenten är losers här tillsammans med dig.

Alla med ögon ser även att hon styrde bilen bort från ICE.

Att JD Vance säger att ICE-agenten hade men från en tidigare incident såg man inga tecken på när han ställer sig FRAMFÖR bilen flera gånger.

För att sumera:

Loser nr 1: vad gör hon ens på platsen
Loser nr 2: varför ställer han sig framför bilen med uppbundna händer i mobilen
Loser nr 3: du som inte kan hålla två saker i huvudet samtidigt. Allt är inte svart eller vitt.
Citera
2026-01-11, 11:53
Medlem
Zopencos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lundaelev
Vet inte vad som har hänt exakt, det gör ingen, det enda man ser på klippet är att hon blir skjuten. Jag kommer dock alltid som grundinställning stötta polisen, som alla bör. Till motsattsen har bevisats kommer jag tro att hon gjort något som man inte ser i klippet vilket skapade reaktionen att de sköt henne. Har jag fel ska polisen förstås ställas till rätta.

Polisen kan verkligen behöva din och allas andras stöttning faktiskt.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/se-nar-mannen-stjal-polisbilen-utanfor-mariestad-polis-hangde-i-dorren-30-meter
Citera
2026-01-11, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Sunda förnuftet är att inte åka då det riskerar ditt och andras liv.... ngt svensk polis också säger😊

Men att låta flatan köra iväg kan du glömma...så vad? hon kan köra 100 på ett område full med barn? Hon ska bekämpas
Hela tiden detta "hade hon åkt iväg hade det och det och det kunnat hända...". Jo, så är det såklart. Bäst att skjuta alla skummisar. Inklusive den där schamanen som väl Trump benådade.
Citera
2026-01-11, 11:54
Medlem
Citat:
Jo det är ju just det som det är. Att ställa sig framför en bil med motorn igång och där den som sitter bakom ratten är uppenbart instabil, är så jävla korkat att det inte finns.

Efter att hon backat (då är hjulen vridna åt vänster) lägger hon om hjulen åt höger och kör framåt. Agenten står då framför hennes vänstra framlyse ungefär. Skulle hon siktat på honom skulle hon styrt rakt fram.

Dessa aktivister parkerar sina bilar så där så ICE inte ska kunna utföra sitt uppdrag. De måste förstås kunna röra sig trots att det finns bilar som försöker hindra dem.

Vänsterdrägget är terrorister som inte accepterar demokratiskt fattade beslut och gör allt för att stoppa det.

Men hon kommer inte gör om det, hon lärde sig en läxa.
Citera
2026-01-11, 11:59
Medlem
Citat:

Äntligen, en röding som erkänner att kvinnan sitter i ett 2tons fordon som kan förvandlas till ett vapen närsomhelst. om det nu är så farligt att stå framfölr en bil, vad är det som säger ice inte skall då ha sitt vapen redo och skjuta ifall hon gasar?

Man har fortfarande rätt att stå framför en bil, som han dessutom var påväg bort ifrån. Därför hon bara körde på han på sidan för han var påväg att flytta sig.

Du behandlar kvinnan som en efterbliven hundvalp som inte vet bättre och agenten som 400 IQ robot som ska veta allt före det händer.
Citera
2026-01-11, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Syron
Fattar ärligt inte MAGA-tänk bland svenskar: Man kan se hur de konstant fuckar upp det de försöker göra, MAGA betyder uppenbarligen att saker kommer bli värre för just svenskar och våra grannar i längden, de ser att hela filosofin i praktiken innebär en försämring av levnadsstandarden för folket i USA...men ändå vill de efterapa och förstärka tanken?

När fan brydde ni er om svenskar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in