Citat:
Ursprungligen postat av
Mullret
Trump börjar få svårt att backa nu. Han kan gorma ett tag till. Kongressen lär stoppa evt övettagande.
De vill oxå se ett starkt Nato. Utan Nato lär Vlad promenera ända till Narvik, Gibraltar och Aten.
Vad gör sedan Trump?
Oljan i Venezuela blev ju fiasko. Ingen vill satsa på olja med 50% sand i mixen.
Verkligheten börjar komma ikapp Taco Boy.
Önskar det vore som du skriver men..
Tror du verkligen Kongressen kan stoppa honom? Han har tex lyckats med att få ut militär på amerikansk mark genom att ensidigt förklara nåt nödläge som ger honom rätt att agera.
Olja med sand, om det nu är så, säljs billigare sen när man kokar bensin, diesel, fotogen etc så blir sanden kvar i botten. Ifs brukar väl denna slagg säljas som fartygsbränle så visst blir det en mindre vinst om så är fallet men enligt någon med någorlunda intellekt så är det uppenbart att det absolut mesta han företar sig utgår från hans personliga åsikter och/eller att han blir belönad monetärt av sina donatorer.
Kan ge dig fn på att det finns en eller några fonder som styrs av Trumparna som just nu översvämmas med pengar och kommer fortsätta göra så så länge han går företagarnas ärende.
USA har alltid varit hutlöst korrupt och styrt genom genom antingen lögner eller råstyrka( ekonomisk eller militär) Trump har bara tagit bort spelet för gallerierna och visat allmänheten hur USA faktiskt har agerat i alla år.
Jag har sen min första resa till USA 1990 hävdat att USA inte är något drömland utan snarare ett uland med väldigt glättig fasad. Finns inget som hänt sedan dess som fått mig att vika från den åsikten under mina vistelser där som varit i tjänsten att åka dit för nöje skull har aldrig fallit mig in.
Än mindre roligt blev det efter 9/11 då det de facto blivit så att ALLA icke amerikanska medborgare som vistas i USA inte har några som helst rättigheter, vare sig juridiska eller mänskliga. Detta har belysts många gånger av politiker och andra men det är som att människor inte vill förstå för det är så coolt åka på en New York weekend.
Men vi går dagligen förbi människor på våra gator som anser att det är bolagen som tillhandahåller smslån som är skuld till att deras ekonomi rasat eftersom dess bolag inte kollade upp deras återbetalnings möjligheter innan lånet/lånen beviljades.
Får man inte rätt på den biten kan nog omvärldsläget och dess betydelse vara lite för mycket att ta in.