2026-01-07, 18:39
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barnabyhimself
B 2643-25. ” skulle även kunna jobba som adjunkt på högskola eller universitet…”

https://gofile.io/d/exhvss
Karln verkar inte normal på något vis.
Citera
2026-01-08, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Undrar hur länge till han får sitta. Han är 52 år idag och jag kan tänka mig att han i god fysisk form. Det känns inte som att "samhällsvindarna" är till hans fördel nu för tiden heller. Ingen vill medverka till att släppa en polismördare som sen hittar på något skit.
Det troligaste är att han kommer att få tidsbestämt inom några år. Om T.O fick trots rymningen och andra misskötsamheter säger logiken det.

Sen kanske det inte alls blir så utan han har 20 år kvar pga av folkrättsbrottet också.
Citera
2026-01-08, 15:46
Medlem
PricklyPeckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siljaeuropa94
Karln verkar inte normal på något vis.

Precis. Anställning som adjunkt på ett lärosäte utan att ha en doktorsexamen är EXTREMT eftertraktat. Varför skulle ett universitet anställa Sveriges mest ökande förbrytare framför typ 500+ andra sökanden?
Citera
2026-01-08, 21:38
Medlem
Jag tror att dom kommer vänta lääänge med att släppa honom.

Han erkände ju efter ett tag att det var han som sköt snutarna. Eller avrättade dom.
Och det är nog inte jätte populärt bland myndigheter och såna här som har möjlighet att släppa ut honom. Så dom kommer nog dra ut på hans lidande ett tag.

Blåste dom inte honom nyss också? Med att först ge honom tidsbestämt, och sen nån dag eller vecka efter, dra tillbaka det igen. Jag har för mig att jag läste nån artikel om det

Och det var nog också isåfall en medveten handling. Att ge honom hopp och lycka, och sen "släcka lampan" veckan efter och dra tillbaka allt
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Arklöv får inte sitt livstidsstraff omvandlat den här gången heller:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/polismordaren-arklov-far-sitta-kvar-i-fangelset-pa-obestamd-tid

Undrar hur länge till han får sitta. Han är 52 år idag och jag kan tänka mig att han i god fysisk form. Det känns inte som att "samhällsvindarna" är till hans fördel nu för tiden heller. Ingen vill medverka till att släppa en polismördare som sen hittar på något skit.
Citera
2026-01-09, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paysandoo
Jag tror att dom kommer vänta lääänge med att släppa honom.

Han erkände ju efter ett tag att det var han som sköt snutarna. Eller avrättade dom.
Och det är nog inte jätte populärt bland myndigheter och såna här som har möjlighet att släppa ut honom. Så dom kommer nog dra ut på hans lidande ett tag.

Blåste dom inte honom nyss också? Med att först ge honom tidsbestämt, och sen nån dag eller vecka efter, dra tillbaka det igen. Jag har för mig att jag läste nån artikel om det

Och det var nog också isåfall en medveten handling. Att ge honom hopp och lycka, och sen "släcka lampan" veckan efter och dra tillbaka allt

Stämmer att TR tidsbestämde hans straff när han ansökte gången innan denna, men det var HR som sedan ändrade den domen till fortsatt icke tidsbestämt straff.
Tänker mig att TR inte ville göra samma misstag igen.
Citera
2026-01-09, 17:28
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Har Arklöf nån kontakt med Tony, Axelsson eller nån av de andra idag?
Citera
2026-01-09, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pupit
Stämmer att TR tidsbestämde hans straff när han ansökte gången innan denna, men det var HR som sedan ändrade den domen till fortsatt icke tidsbestämt straff.
Tänker mig att TR inte ville göra samma misstag igen.

Ok då förstår jag. Tack för klargörandet
Citera
2026-01-11, 06:08
Medlem
Citat:

Skulle inte tro det, min gissning är att de gått åt olika håll i livet. Och om så vore fallet på en mycket ytlig nivå.
Citera
2026-01-11, 08:55
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Nä, knappast. Och Tony har blivit religiös på gamla dar.
Citera
2026-01-11, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica
Nä, knappast. Och Tony har blivit religiös på gamla dar.

Tony är nog den som har utvecklats sig mest som person av dessa. Han känns av dom mest grundad efter avtjänat straff. Axelsson verka ingen veta nått direkt om men av Facebook att döma, håller han låg profil. Jackie får inte tidsbestämt och är kvar i fängelset och Mats har utvandrat ifrån Sverige.
Senast redigerad av simsalabengt 2026-01-11 kl. 11:20.
Citera
2026-01-11, 10:37
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simsalabengt
Tony är nog den som har utvecklats sig mest som person av dessa. Han känns av dom mest grundad efter avtjänat straff. Axelsson verka ingen veta nått direkt men av Facebook att döma, håller han låg profil. Jackie får inte tidsbestämt och är kvar i fängelset och Mats har utvandrat ifrån Sverige.
Jackie lär sitta på kåken livet ut eller i alla fall tills han blir för gammal för att sitta inne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in