2026-01-09, 21:08
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Någon som har koll på hur stort kapital Aktieanalytikern har nu?
Citera
2026-01-09, 23:00
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland

Hav tålamod. AA brukar uppdatera på söndagar, varpå den barmärtiga samariten, förlåt, den udda figuren vidarebefordrar det till alla AA:s Loserville-vänner som väntar likt hungriga vargar på att sätta tänderna i ännu en framgångsrik AA-vecka
Citera
2026-01-10, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Vad är det du inte fattar? AA är ett unikum, en pajas! Det finns de med kunskap som delar med sig, sen om det passar och det känns rätt så kan man ta en stek!
Det är väl just det jag "fattar" med mitt inlägg? 😂
Citera
2026-01-10, 09:27
Medlem
RobertSmiths avatar
Här kommer min gissning hur veckan har gått för AA
AMD (21%) = -9.08%
NVIDIA (17%) = -2.11%
Hexan (56%) = 0.47% exkl. TJP o Buffert
exkl. valutaförändringar under veckan och 6.3% i andra innehav samt räntekostnader för belåning.

Såg riktigt mörkt ut fram till fredag då Hexan räddade veckan, kunde ha blivit mycket värre
Baserat på AA:s tre största innehav och en hävstång på 2.12 är min gissning att EK har minskat med 51K (-4.20%).
Nytt EK (inkl. Jetski lånet) 1156K.

Har sedan i november trackat antal betalande medlemmar på AA:s patreon
Plötsligt så händer det - ATL när det gäller intäkter/månad
Max: 158 betalande
Min: 151 betalande
Just nu:152 betalande, 10 310 SEK/månad
Oklart hur mycket AA får från YT, ska bli spännande och se sammanställning för Q4

Saker man funderar över
Räcker intäkterna från YT till att betala ränta och amorteringar, eller måste AA sälja aktier och/eller öka belåningen för att täcka klanens utgifter? Förra veckan ökade Lånet med mer än uppskattade ränte kostnader, utan att några nya affärer gjordes.
Senast redigerad av RobertSmith 2026-01-10 kl. 09:54.
Citera
2026-01-10, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertSmith
AMD (21%) = -9.08%
NVIDIA (17%) = -2.11%
exkl. valutaförändringar under veckan och 6.3% i andra innehav samt räntekostnader för belåning.

Såg riktigt mörkt ut fram till fredag då Hexan räddade veckan, kunde ha blivit mycket värre
Baserat på AA:s tre största innehav och en hävstång på 2.12 är min gissning att EK har minskat med 51K (-4.20%).

Oklart hur mycket AA får från YT, ska bli spännande och se sammanställning för Q4

Saker man funderar över
Räcker intäkterna från YT till att betala ränta och amorteringar, eller måste AA sälja aktier och/eller öka belåningen för att täcka klanens utgifter. Förra veckan ökade Lånet med mer än uppskattade påförda ränte kostnader, utan att några nya affärer gjordes.

App app app.. folk skulle alltså kunna tröttna att titta på AA’s monotont tuggande upprepningar i otaliga kanaler?!

Skämt åsido.. det är nog en rejäl risk för det faktiskt. AA’s videos ger ju väldigt lite, har man sett några få så har man sett alla och hans framgångar är ju snällt sagt, begränsade.
Om hans betalande tittare följer hans exempel har dom snart ändå inte råd att betala.
Citera
2026-01-10, 10:46
Medlem
Citat:
Saker man funderar över
Räcker intäkterna från YT till att betala ränta och amorteringar, eller måste AA sälja aktier och/eller öka belåningen för att täcka klanens utgifter? Förra veckan ökade Lånet med mer än uppskattade ränte kostnader, utan att några nya affärer gjordes.
Eftersom USA-aktierna gick så dåligt och dom är hårdare belånade, därmed större hävstång, gisar jag att hans EK är något lägre än det du räknade fram. Jag TROR att räntorna betalas vid månadens slut, alltså inte påverkar denna vecka.
Det var märkligt hur uppgången i Hexatronic i fredags räddade AA. Jag hittade inget i nyhetsflödet som förklarade det.
Citera
2026-01-10, 11:05
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
AMD (21%) = -9.08%
NVIDIA (17%) = -2.11%

Saker man funderar över

Jag tror att AA säljer han tror han gjort vindt på trots at hans GAV är högre än säljkursen och ökar belåningen = lever på lån men inte inser det själv.
Citera
2026-01-10, 11:43
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollavgift
Eftersom USA-aktierna gick så dåligt och dom är hårdare belånade, därmed större hävstång, gisar jag att hans EK är något lägre än det du räknade fram. Jag TROR att räntorna betalas vid månadens slut, alltså inte påverkar denna vecka.
Det var märkligt hur uppgången i Hexatronic i fredags räddade AA. Jag hittade inget i nyhetsflödet som förklarade det.

Fast Hexantronic stängde trots uppgången inte ens på veckohögsta.
Citera
2026-01-11, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
AA rivstartar det nya året. Efter årets första handelsdag har han EK 1207K (inkl LÅNET) / lån 1348K (47/53).
Han är +5% / 61K (både före och efter uttag/insättningar)

Buffert 185K + belåning

Stora innehav:
Hexatronic: 1441K
AMD: 536K
Nvidia 418K
Ovan inkl belåning. Tillkommer innehav i tjp o buffert.

Tack vare en stark fredag är AA fortsatt plus för året. Han går in i v3 med EK 1158K (inkl LÅNET) och lån 1348K (46/54). Han är +1% /12K både före och efter uttag/insättningar.

Buffert 175K + belåning.

Stora innehav:
Hexatronic: 1447K
AMD: 487K
Nvidia: 409K

AA berättar att han har en total max kreditlimit hos Nordnet på 7-8mkr. Den gränsen ska fördelas på alla portföljer. Det nämns inte, men jag tolkar det som att även företagsportföljen ingår. För att utnyttja så pass stor kreditgräns måste AA såklart pötta in mer pengar och äga rätt aktier. Men även om hans EK skulle växa enormt så finns den gränsen i belåning. I buffertportföljen är max belåning 250K, övriga portföljer specificeras inte. Kreditgränsen går såklart att förhandla om, men AA ser inte att så kommer ske. Dels vill han nog inte väcka den björn som sover och OM hans förmögenhet skulle öka mycket är lånetorsken inte intresserad av att fortsätta ha hög belåning på sina aktier. Lån är för AA bara ett verktyg för att slippa jobba

Det är en lugn och avslappnad AA som presenterar veckans siffror. Han har gott om belåningsutrymme och Hexatr har äntligen studsat upp. Det är en märkbar skillnad på AA i en sådan här video jämfört med alla de gånger Hexatr sjunker, han är överbeånad och med gråten i halsen, tårar i ögonen och darrande läppar frågar sig om den arbetsfria tillvaron nu är över. Att AA skulle vara opåverkad av hur hans aktier utvecklas och vara mer iskall än de flesta andra stämmer inte.

För övrigt berättar AA att han planerar att köpa en vattenskoter

Är det nu AAs internationella karriär tar sig? Jag tror han får erbjudande från både CNN o BBC efter den här "analysen" https://youtu.be/oqFsP0Ec1xU?si=FfaUADtPgCR3iWCN
Citera
2026-01-11, 17:52
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland

Skulle han och hans sambo dö idag och dödsboet sälja alla aktier och andra tillgångar och lösa alla lån och krediter så skulle behållningen på sista raden bli lite knappt två miljoner kronor netto.

Så han har en förmögenhet på i runda slängar en knapp miljon och en stor käft som glappar oavbrutet men den är ju värd noll när han dör.
Citera
2026-01-11, 17:57
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
Tack vare en stark fredag är AA fortsatt plus för året. Han går in i v3 med EK 1158K (inkl LÅNET) och lån 1348K (46/54). Han är +1% /12K både före och efter uttag/insättningar.

Buffert 175K + belåning.

Stora innehav:
Hexatronic: 1447K
AMD: 487K
Nvidia: 409K

AA berättar att han har en total max kreditlimit hos Nordnet på 7-8mkr. Den gränsen ska fördelas på alla portföljer. Det nämns inte, men jag tolkar det som att även företagsportföljen ingår. För att utnyttja så pass stor kreditgräns måste AA såklart pötta in mer pengar och äga rätt aktier. Men även om hans EK skulle växa enormt så finns den gränsen i belåning. I buffertportföljen är max belåning 250K, övriga portföljer specificeras inte. Kreditgränsen går såklart att förhandla om, men AA ser inte att så kommer ske. Dels vill han nog inte väcka den björn som sover och OM hans förmögenhet skulle öka mycket är lånetorsken inte intresserad av att fortsätta ha hög belåning på sina aktier. Lån är för AA bara ett verktyg för att slippa jobba

Är det nu AAs internationella karriär tar sig? Jag tror han får erbjudande från både CNN o BBC efter den här "analysen" https://youtu.be/oqFsP0Ec1xU?si=FfaUADtPgCR3iWCN

Att man har en kreditlimit på 7-8 miljoner kronor är långt ifrån samma sak som att man kan låna 7-8 miljoner. Jag har själv en kreditlimit hos min nätbank som är avsevärt högre än vad jag kan belåna min portfölj innan den blir överbelånad.
Citera
2026-01-11, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Att man har en kreditlimit på 7-8 miljoner kronor är långt ifrån samma sak som att man kan låna 7-8 miljoner. Jag har själv en kreditlimit hos min nätbank som är avsevärt högre än vad jag kan belåna min portfölj innan den blir överbelånad.

Det är helt uteslutet att han idag skulle få en sådan limit med tanke på de låga inkomsterna. Det brukar göras en sedvanlig kreditprövning innan limiten sätts. Hans är uppenbart för hög.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in