2026-01-11, 00:30
Avstängd
är du korkad eller jävlas du?

Man får gripa en person som hindrar federala agenter eller poliser från att göra sin tjänsteutövning

Försök störa en polis när denne har ett uppdrag...

De måste inte ta hjälp av Polisen du kan inte läsa ser jag

kolla på ICE hemsida om deras befogenheter och där står det tydligt att de får gripa om du stör dem

Citat:
Ursprungligen postat av mearshimer
1-2 räcker inte för probable cause. "interfering with an active investigation" gäller en specifik gärning. Och eftersom ICE inte är en polismyndighet kan de inte hävda att de patrullerar i länet och letar efter vem som helst.

Ifall ICE påstår att hon hindrar tjänsteutövning så måste de ta hjälp av polisen i länet. Som sedan griper henne. Ice i sig har inte mandat att gripa ohörsamma demonstranter. Att hon släppte förbi 2 bilar före ICE gör att offrets anhöriga kan hävda att hon hade intention att släppa förbi ice.

Att ice innan videon började kört fast med ett annat fordon gör att offrets anhörigs kan hävda att även hon fått halka.

2) för att hon ska gripas för resisting arrest behöver de först uttrycka "reasonable articulate suspicion of a crime"
Citera
2026-01-11, 00:30
Medlem
mearshimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Du vet att FBI utreder maffian så det är FEDERALT

Maffian =Rico act =wire fraud = federalt brott.
Citera
2026-01-11, 00:31
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
I en rättsstat "spelar det" definitiv "någon roll" om lagens väktare brukar mer våld än nöden kräver och skjuter ihjäl folk tämligen godtyckligt, och det tycker jag är bra, tycker inte du det?

Att skjuta henne i huvudet förorsakade även som sagt fara för annan då BILEN hon satt i kunde ha träffat någon annan efter att ha full gas accelererat med hennes döda kropp på gaspedalen. Tycker du det var "bra"?

Vore intressanta att höra vad Ross skulle svara på frågan "Varför lät du henne inte bara åka?"
Citera
2026-01-11, 00:32
Avstängd
They can detain US citizens in limited circumstances, such as if a person interferes with an arrest, assaults an officer, or ICE suspect the person of being in the US illegally

Så lär dig läsa innan du snackar skit

Citat:
1-2 räcker inte för probable cause. "interfering with an active investigation" gäller en specifik gärning. Och eftersom ICE inte är en polismyndighet kan de inte hävda att de patrullerar i länet och letar efter vem som helst.

Ifall ICE påstår att hon hindrar tjänsteutövning så måste de ta hjälp av polisen i länet. Som sedan griper henne. Ice i sig har inte mandat att gripa ohörsamma demonstranter. Att hon släppte förbi 2 bilar före ICE gör att offrets anhöriga kan hävda att hon hade intention att släppa förbi ice.

Att ice innan videon började kört fast med ett annat fordon gör att offrets anhörigs kan hävda att även hon fått halka.

2) för att hon ska gripas för resisting arrest behöver de först uttrycka "reasonable articulate suspicion of a crime"
Citera
2026-01-11, 00:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Vore intressanta att höra vad Ross skulle svara på frågan "Varför lät du henne inte bara åka?"

Jag kan närmast garantera dig att hans svar på frågan är att han var "livrädd" att hon skulle köra på honom och "handlade instinktivt".
Citera
2026-01-11, 00:36
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Jag kan närmast garantera dig att hans svar på frågan är att han var "livrädd" att hon skulle köra på honom och "handlade instinktivt".

Det tror jag inte. Bilen är ju bara en meter ifrån honom.
Citera
2026-01-11, 00:38
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Det är inte ett federalt brott.
HD kommer inte att överlägga.

Så fort en grand jury /åtalsjury röstar för att väcka åtal så blir han åtalad för manslaughter.

Han är rövkörd. Hoppas han lärt sig suga kuk riktigt duktigt nu. Annars får han en kniv i armen likt en annan Minnesota polis som fått livstid för att ha kvävt en civilist till döds

Att det ens skulle leda till åtal är otroligt. Nu när alla vet att downie girl var vänsteraktivist med uppsåt att störa federala agenter.
Citera
2026-01-11, 00:40
Medlem
Muslimfittas avatar
Samma tok- och extremvänstermuppar som gladdes åt och firade mordet på Charlie Kirk är de som gråter nu.

Samma tok- och extremvänstermuppar som hyllade Luigi Mangione är de som gråter nu.

Vidriga är ni. Minst sagt.
Citera
2026-01-11, 00:41
Avstängd

Citat:
Det tror jag inte. Bilen är ju bara en meter ifrån honom.

Jag tror det för att det är väl det enda som skulle kunna tänkas "berättiga" något sorts "nödvärn", inte att det har något med fakta/sanningen/verkligheten att göra. Vad tror du?
Citera
2026-01-11, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Att det ens skulle leda till åtal är otroligt. Nu när alla vet att downie girl var vänsteraktivist med uppsåt att störa federala agenter.

Har inte vice presidenten redan gått ut med att oavsett om han skulle dömas kommer han bli benådad eller vad det nu kallas?
Citera
2026-01-11, 00:46
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:

Den bästa frågan någon kan ställa till flatans fru är; Vad gjorde ni och specifikt hon där?
Citera
2026-01-11, 00:47
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meyor
Har inte vice presidenten redan gått ut med att oavsett om han skulle dömas kommer han bli benådad eller vad det nu kallas?

Ingen aning. Har inte följt fallet på 20 timmar. Redan tidigt imorse var fallet avklarat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in