Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Jomen så är det ju. Min exman var och är fortfarande hyfsat kompetent när det gäller datorvetenskap och matematiska problem och annat - men just sådana uppgifter blev helt enkelt inte gjorda, om jag av någon anledning (t.ex. sjukdom) inte kunde ta itu med det. Mina väninnor och jag brukade skratta åt det tillsammans, för alla berättade samma sak. Att konstruera en raketmotor eller analysera komplicerade symptombilder klarade mannen av, men att hålla reda på att det snart är Lucia och att barnen då kommer att behöva dräkter och accessoarer till det - var omöjligt. Trots att de varit med och tittat på barnens luciatåg flera gånger redan. Det föll bort, det fanns inte i medvetandet.
Nej, männen var upptagna med att laga din bil så du slapp gå i snöslasket, fixa med värmepumpen så du slapp frysa ihjäl eller så kanske de dränerade om huset åt dig så du slapp mögelskador i källaren.
Men det räknas väl inte när du o dina väninnor sitter o skrattar åt era män.
Frågan är väl snarare hur ni är funtade som sitter o gör er lustiga över män överhuvudtaget? Utan män skulle ni kvinnor fortfarande bo i en jävla stengrotta.
Stötta era män istället era illojala jävlar.