2025-12-09, 14:43
Medlem
https://www.pt.se/ledare/ledarkronika/artikel/under-jaktsasongen-pa-lucialinnen-deltar-bara-kvinnor/r397z1xr

Här är länken jag glömde.
Citera
2025-12-09, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jomen så är det ju. Min exman var och är fortfarande hyfsat kompetent när det gäller datorvetenskap och matematiska problem och annat - men just sådana uppgifter blev helt enkelt inte gjorda, om jag av någon anledning (t.ex. sjukdom) inte kunde ta itu med det. Mina väninnor och jag brukade skratta åt det tillsammans, för alla berättade samma sak. Att konstruera en raketmotor eller analysera komplicerade symptombilder klarade mannen av, men att hålla reda på att det snart är Lucia och att barnen då kommer att behöva dräkter och accessoarer till det - var omöjligt. Trots att de varit med och tittat på barnens luciatåg flera gånger redan. Det föll bort, det fanns inte i medvetandet.

Nej, männen var upptagna med att laga din bil så du slapp gå i snöslasket, fixa med värmepumpen så du slapp frysa ihjäl eller så kanske de dränerade om huset åt dig så du slapp mögelskador i källaren.
Men det räknas väl inte när du o dina väninnor sitter o skrattar åt era män.

Frågan är väl snarare hur ni är funtade som sitter o gör er lustiga över män överhuvudtaget? Utan män skulle ni kvinnor fortfarande bo i en jävla stengrotta.
Stötta era män istället era illojala jävlar.
Citera
2025-12-10, 09:40
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
Vad säger ni om detta?

I år fanns lucialinnen i drivor i butik, men kvinnor/mammor vill visa att de bryr sig på t ex sociala medier.
Om jag hade gått till Åhléns och köpt ett linne, men då hade barnens mamma tjurat för att jag snuvade henne på en chans att manifestera vilken bra mamma hon är.
Citera
2026-01-07, 19:03
Medlem
Skulle tro att det beror på att män jobbar mer så dom har inte tid att springa i butiker halva dagarna!
Citera
2026-01-11, 00:26
Medlem
Incendios avatar
Gnäll. Det är inte rocket science och om hon nu menar att kvinnor är så mycket smartare och mer ansvarsfulla för att vi köper lucialinnen, så skulle det ju inte behövas en jakt i sista minuten på dessa. Man köper dem i god tid och gärna mitt i sommaren på 70 % rea. Dessutom är lusselinnen vanligen enorma i storleken och kan användas i flera år. Dottern hade storlek 122 i sitt linne när hon gick i femte klass.
Och ja, maken mindes att det var lucia varje år. Han brukade ordna med det krona och ljus.
Senast redigerad av Incendio 2026-01-11 kl. 00:30.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in