2026-01-10, 21:40
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Visst, Allsvenskan har helt säkert flera "fans" i dag än för 10, 20 eller 30 år sedan - Men det i sig gör inte fotbollen bättre.
Den allsvenska fotbollen är MYCKET bättre nu än för 10-30 år sedan.
Jag följer dock inte fotbollen baserat på hur bra den är, utan för att det är en passion.

Citat:
Ursprungligen postat av ruckaali
Fotbollshypen i Göteborg är större än på väldigt väldigt länge. IFK säljer slut sina årskort och både GAIS och ÖIS har redan slagit sina siffror från förra säsongen. Antagonismen är det inget större fel på heller för den delen och derbyn ska absolut INTE spelas på stora Ullevi.
Tror det var Jocke Hanäs som sa att antagonismen inte alls är lika stor som i Stockholm. Man ser på Häcken lite som vi ser på BP. Oavsett hur det är med den saken så kan den nog bli större om GAIS/ÖIS etablerar sig i allsvenskan
Citera
2026-01-10, 21:55
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruckaali
Fotbollshypen i Göteborg är större än på väldigt väldigt länge. IFK säljer slut sina årskort och både GAIS och ÖIS har redan slagit sina siffror från förra säsongen. Antagonismen är det inget större fel på heller för den delen och derbyn ska absolut INTE spelas på stora Ullevi.
Alla som vill se fotboll på nya Ullevi har aldrig varit inne på friidrottsarenan. Vidrig betongklump är vad det är.
Citera
2026-01-10, 22:09
Medlem
ruckaalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Tror det var Jocke Hanäs som sa att antagonismen inte alls är lika stor som i Stockholm. Man ser på Häcken lite som vi ser på BP. Oavsett hur det är med den saken så kan den nog bli större om GAIS/ÖIS etablerar sig i allsvenskan
Han säger vad som passar vid tillfället och som generar klick. Ena stunden är Häcken rivalen, andra stunden är det AIK sedan är det Malmö och ibland är det GAIS eller Öis.
Det beror lite på vilket lag ifk har vunnit mot precis.
Det har alltid funnits antagonism mellan klubbarnas supportrar. Ibland låter det som att GAIS och ÖIS är nya klubbar som precis ploppat upp. Dock ska vi väl inte diskutera detta i denna tråd.

Gällande Boudri så är jag både nöjd och missnöjd. Trodde på mer, men det är väl den summan vi som klubb kan få i dagsläget.
Citera
2026-01-10, 22:30
Medlem
cokehyenas avatar
Bersant Celina uttryckte önskemål om en tränare som representerar Solnas identitet.

Guidetti är det första namnet jag tänker på då.

Fast han har väl inte skaffat licensen än? 🤔
Citera
2026-01-10, 22:56
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Bersant Celina uttryckte önskemål om en tränare som representerar Solnas identitet.

Guidetti är det första namnet jag tänker på då.

Fast han har väl inte skaffat licensen än? 🤔

Vilken identitet menar du är Solnas?
Citera
2026-01-10, 23:02
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Vilken identitet menar du är Solnas?
Guidetti får väl ändå sägas personifiera Solna på 2020-talet?
Citera
2026-01-10, 23:05
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Visst, Allsvenskan har helt säkert flera "fans" i dag än för 10, 20 eller 30 år sedan - Men det i sig gör inte fotbollen bättre.

Korrekt, tiden sträcker inte till. Och det är (tyvärr) inte alltid så att jag har möjlighet till att se varenda Arsenal-match live.

Om du tycker att svensk fotboll är hetare än någonsin, så kan du omöjligt ha upplevt 80, 90 och starten av 00-talet.
Det är ingenting jag tycker det är fakta.
Här är publikligan år 2000.
Citat:
14 476: AIK
12 138: Hammarby IF
9 414: Helsingborgs IF
9 299: IFK Göteborg
7 626: IF Elfsborg
1995
Citat:
10 940: Helsingborgs IF
8 893: IFK Göteborg
8 612: Hammarby IF
6 933: AIK
6 466: Djurgårdens IF
Oavsett vad du minns från den tiden så är fotbollen bevisligen betydligt hetare och populärare idag.

Aik vann publikligan 2025 med ett snitt som är bättre än topp 3 år 1995 sammanslaget.
Citera
2026-01-11, 00:04
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Det är ingenting jag tycker det är fakta.
Här är publikligan år 2000.

1995

Oavsett vad du minns från den tiden så är fotbollen bevisligen betydligt hetare och populärare idag.

Aik vann publikligan 2025 med ett snitt som är bättre än topp 3 år 1995 sammanslaget.

Men du matar ett av flashbacks största troll han har rätt oavsett om du kommer med fakta. Bara ignorera.
Citera
2026-01-11, 00:07
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Guidetti får väl ändå sägas personifiera Solna på 2020-talet?

På vilket sätt menar du?
Citera
2026-01-11, 06:38
Medlem
VSK får behålla Ring,Magnusson och Gevfert. Känns bra.
Citera
2026-01-11, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Man hoppas ju på att GAIS och eventuellt ÖIS kan få fart på fotbollshypen i den där staden. Behövs mer antagonism i götet.
Synd att det var just Häcken och inte någon av dem som hade framgångar för några år sedan.

Det borde vara självklart att derbyn spelas på fullsatt stora Ullevi. Skulle över tid kunna bli bränslet att till slut bygga en värdigare arena i stan.
IFK är tyvärr ohotad nr 1 i Göteborg vad gäller publik och intresse. Skulle behövas någon som i alla fall kan utmana om den platsen. GAIS är dom som är närmast och har haft en bra utveckling dom senaste åren men är ändå långt efter i nuläget.

ÖIS tror jag inte riktigt på. Känns om dom tappat mycket den här perioden utanför allsvenskan men det ska bli intressant att se om deras publik hittar tillbaka. Kommer dom ha liknande utveckling som GAIS eller finns inte det underlaget längre.

Häcken har haft sin chans dom senaste tio åren men har inte lyckats skapat något större intresse runt klubben.

Sen behövs det en ny större arena ja.
Citera
2026-01-11, 10:02
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
IFK är tyvärr ohotad nr 1 i Göteborg vad gäller publik och intresse. Skulle behövas någon som i alla fall kan utmana om den platsen. GAIS är dom som är närmast och har haft en bra utveckling dom senaste åren men är ändå långt efter i nuläget.

ÖIS tror jag inte riktigt på. Känns om dom tappat mycket den här perioden utanför allsvenskan men det ska bli intressant att se om deras publik hittar tillbaka. Kommer dom ha liknande utveckling som GAIS eller finns inte det underlaget längre.

Häcken har haft sin chans dom senaste tio åren men har inte lyckats skapat något större intresse runt klubben.

Sen behövs det en ny större arena ja.
Det har det väl egentligen behövts sedan Gamla Ullevi stod färdig redan 2009?

Framförallt Blåvitt måste va det lag i Sverige där arenan är alldeles för liten sett till förutsättningar? Skulle säkert kunna dra mer än 30k vissa matcher årligen om man så hade möjlighet så det måste ibland va frustrerande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in