2026-01-10, 22:53
Medlem
mearshimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
"avråder"

Det betyder att du kan , men inte rekommenderat ifall du missat betydelsen ...

Försvarsmakten under min psg90 utb "avråder" att man inte ska skjuta 1000 meter när det är 30 m/s men jag som prickskytt tar beslutet i slutändan om det är möjligt.

"skall" och "bör" ...sånt vet du väl?
Nja, justitie department fattar policy genom pm.
Dessa tar en åklagare med sig in i rättssalen. Sen läser domaren upp dem för juryn innan de fäller eller friar.

Så han är fucked. Särskilt om det hamnar inför en jury i offrets delstat.

Antingen stämmer hennes anhöriga denna agent eller så talar US attorney i Minnesota honom.
Citera
2026-01-10, 22:54
Avstängd
Ja och "egendomen" får inte stå ivägen för deras tjänsteutövning elker smita iväg med min okunniga vän

Så du väljer 4th amendment helt fel😂 det gäller endast om du inte har ngt på henne...

men i detta fall kallas det "bar gärning "

Hon får gripas då... shit vad okunnig du är

Citat:
Ursprungligen postat av mearshimer
4th amendment.
Rättsfallen mimms och Wilson.

Hennes bil betraktas som hennes egendom.
De kan inte rycka ut henne utan probable cause eller en search warrant.

"America first"
Citera
2026-01-10, 22:54
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Vilket innebär att en höft kan missas med 10-20 cm.

Lägg sedan till att bilens framhjul ju inte får fäste direkt. Hade det inte varit isigt och halt på vägen hade bilen varit ännu närmre och kanske även träffat.

I min värld är skotten helt oförsvarliga. Agenten är dessutom en idiot som går framför en bil med motor igång och där den i bilen är klart negativt inställd till den myndighet agenten representerar. Men att förringa kvinnans vårdslöshet gynnar inte en verklighetsnära beskrivning av vad som hände. När hon bestämde sig för att köra bilen framåt kunde hon inte vara säker på att inte köra på agenten.

Han är fortfarande inte nära på att bli träffad. Hon körde vårdslöst, ja, men det är ju för att den andra killen kommer fram och börjar rycka i dörren, så hon försöker åka därifrån. Om det inte hade varit is så hade bilen fått fäste direkt och fortfarande inte träffat honom, eftersom man ser långt innan att båda hans fötter är till vänster om bilen och hon lägger fortfarande om ratten till höger, och däcken är vinklade höger. När han skjuter första skottet är hon solklart på väg höger och han är i absolut noll risk för att bli skadad.
Citera
2026-01-10, 22:57
Avstängd
Tyvärr gubben, även om juryn skulle döma så kan en domare overrida 😂och HD kommer göra det om det inte finns solklara bevis

Som jag sa bevisbördan ligger på åklagaren...och hen kan inte avgöra hur han kände...

Du kan tydligen ingenting om lagen och nödvärn/putativt nödvärn

Citat:
Nja, justitie department fattar policy genom pm.
Dessa tar en åklagare med sig in i rättssalen. Sen läser domaren upp dem för juryn innan de fäller eller friar.

Så han är fucked. Särskilt om det hamnar inför en jury i offrets delstat.

Antingen stämmer hennes anhöriga denna agent eller så talar US attorney i Minnesota honom.
Citera
2026-01-10, 22:59
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
4th ammendment
Ingen, inte ens fbi eller homeland får rycka ut dig ur din bil utan probable cause eller en search warrant.
Se HD utslag:mimms vs pennsyovania 1977

Det var ju påläst må jag säga. Men visst är det så att just detta HD-utslag ger stöd för att avlägsna någon ur sin bil för att säkerställa "reasonable caution". Alltså, man kan inte åberopa 4th amendment?
Citera
2026-01-10, 23:00
Avstängd
Spelar ingen roll sötnos
Du kan gnälla med dina 10000 andra men bevisbördan ligger på åklagaren som kan OMÖJLIGT bevisa hur han kände

Samt att guvernören och borgmästaren skulle sagt " vi måste invänta utredningen " så hade de kanske fått leka

men nu kan du fetglömma😂😂😂

Citat:
Ursprungligen postat av sexyclasse
Man måste vara tydlig när utsocknes kommer till sin stad och kallblodigt avrättar människor. De tiotusentals som protesterar i en marsch i Minneapolis gjorde väl det mot sig själva också enligt din retorik. Jag och andra med mig är medveten om vad som försiggår, du är den som väljer att inte se. Det är ofta så med djupt religiösa människor.
Citera
2026-01-10, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Fast det normaliserades av woke-vänstern och den liberala sidan i USA långt innan Donald Trump blev aktuell. Det vi ser nu är en reaktion på woke-vänsterns aktivism, väntad av vem som helst som klarar av att räkna längre än till fem utan att ta fingrarna till hjälp.
Med Woke konceptet hamnar diskusionen med ena foten OT och med den andra i whataboutism.

Rent generellt kommer det inte att gå att stoppa tillbaka medborgliga fri och rättigheter i flaskan och sätta på korken. Anden har slunkit ut.

Det jag ville poängtera med uttalandet från 60-minutes programet var Trumps påtagliga önskan om hårda tag. Det har förmodligen ett egenvärde för hans väljare.

Vi får då situationer där människor, både ICE-agenter och vanliga, kommer att skadas och dödas i onödan.
Skytten och ICE-agenten Jonathan Ross har jobbat typ 15 år som ICE-agent eller i liknande befattning. Tydligen fläckfritt vad vi känner till idag.

Är det då inte konstigt att han de senaste 6 månaderna varit involverad i två våldsamma incidenter?
Citera
2026-01-10, 23:01
Medlem
Raktinyllets avatar
Vänstern försöker göra Renee till nästa Saint George Fentanyl
Citera
2026-01-10, 23:01
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Tyvärr gubben, även om juryn skulle döma så kan en domare overrida 😂och HD kommer göra det om det inte finns solklara bevis

Som jag sa bevisbördan ligger på åklagaren...och hen kan inte avgöra hur han kände...

Du kan tydligen ingenting om lagen och nödvärn/putativt nödvärn

Du måste seriöst ha problem. Du är glad att hon blev avrättad, och du är glad att han kommer komma undan med det. Det är sjukt, oavsett om du gillade henne eller inte, oavsett vilken politisk sida du är på. Du behöver söka hjälp.
Citera
2026-01-10, 23:04
Avstängd
🥺 men jag lever så time will tell sweetie🥺

Dock är risken att en ICE agent / polis blåser skallen av mig liten då jag har en förmåga: Jag tar inte bilen på en väg , parkerar den på tvären samt blockerar för blåljus personal och sen försöker smita från dem

Du borde prova det... det funkar ganska bra

Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Du då?
Citera
2026-01-10, 23:06
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
NY Times ljuger. Finns video som tydligt visar att ICE agenten pushas baklänges av bilen

https://www.youtube.com/watch?v=WW7C0KfxFm0&t=128s

Du tolkar rörelserna fel. Han rör sig ryckigt eftersom han gör vad han kan för att undvika att bli påkörd samtidigt som han lutar sig framåt och skjuter. Från den andra vinkeln ser man att han inte pushas. Och i hans egenfilmade hör man inga ljud av smärta eller t ex släpande ljud, han blir överraskad (woooa) och sedan tre skott. Vid första skottet låter det kraftigare än vid de två andra, vad det beror på vet jag inte, kanske är det en kontakt med motorhuven där, men det är i så fall en konsekvens av att han lutar sig fram och skjuter, det hade han kunnat skita i. Han har kvar telefonen i handen sedan.
Citera
2026-01-10, 23:12
Medlem
DrOutlaws avatar
https://imgur.com/a/n9bU5ca

Det här är ögonblicket där alla MAGA-idioter säger att han blev träffad. Från den andra vinkeln ser man tydligt att det är ett stort mellanrum till bilen. Han blev aldrig träffad, han var aldrig i fara, hon försökte köra därifrån. Efter det här svänger bilen ännu mer höger, och han är alltså i ännu mindre risk att bli träffad, och några hundradelar efter det avrättar han henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in