Resultat: Hoppas du mullorna störtas?
Ja, allt är bättre än dem.
74,20%
1130 röster
Nja, jag ogillar mullorna men är osäker på vilka som i så fall tar över
13,72%
209 röster
Nej, mullorna är lämpligast att styra landet.
6,63%
101 röster
Vet ej/Annat
5,45%
83 röster
2026-01-10, 20:59
Medlem
Kosminskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
Bra att protesterna fortsätter. Jag hoppas att USA och Israel skickar soldater och luftvapen för att hjälpa dem få bort den äckliga regimen i Theran.

Det vore inte bra om USA eller Israel lägger sig i direkt. Det skulle bara gynna regimens narrativ om att det är "utländska agenter" som ligger bakom protesterna. Många iranier är stolta nationalister som inte vill sälja ut sig till andra staters intressen. Att iranierna visar att de fixar det här själva skulle betyda mycket.
Citera
2026-01-10, 20:59
Medlem
SilkyJohnsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
De får nog säkert asyl i Ryssland. Så kan de sitta och dricka the med al-Assad resten av sina liv. Kanske får de sällskap av fler diktatorer i framtiden så kan de ha en liten herrklubb i Kreml
Kanske kan dom lura Putin att det är ok att män tar varandra i fisen
Citera
2026-01-10, 21:02
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kosminski
Det vore inte bra om USA eller Israel lägger sig i direkt. Det skulle bara gynna regimens narrativ om att det är "utländska agenter" som ligger bakom protesterna.

Vilket inte spelar någon som helst roll, om man handgripligen tar bort regimen. Skjuter dem i huvudet, som de gjort med demonstranterna. Sedan kan ju de religiösa nötterna som stött regimen försöka få sympati av övriga befolkningen. Lycka till, säger jag.
Citera
2026-01-10, 21:02
Medlem
Det räcker att släcka lampan så kommer allas acceptans öka.

Citat:
Ursprungligen postat av SilkyJohnson
Kanske kan dom lura Putin att det är ok att män tar varandra i fisen
Citera
2026-01-10, 21:03
Medlem
HejaFinlands avatar
Nu börjar det likna en riktig revolution! "Liberté, Égalité, Fraternité"!

https://x.com/ChuckPfarrer/status/2010063955331559487
Senast redigerad av HejaFinland 2026-01-10 kl. 21:07.
Citera
2026-01-10, 21:04
Avstängd
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedenistani
Det besynnerliga här är att de(DF) hade all världens chans att döda Turban-mannen (khamenei) vid fredagsbönen. Samtidigt döda så många general som möjligt under samma tidpunkt. Varför man inte gjordet är en gåta för mig ? eller har jag fel

för att väldigt många iranier och irakier skulle balla ur om USA mördade shiaislams högste religiösa ledare, och USA har som bekant baser i irak
Citera
2026-01-10, 21:05
Medlem
Kosminskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Vilket inte spelar någon som helst roll, om man handgripligen tar bort regimen. Skjuter dem i huvudet, som de gjort med demonstranterna. Sedan kan ju de religiösa nötterna som stött regimen försöka få sympati av övriga befolkningen. Lycka till, säger jag.

Det är en väldig skillnad om folket får bort regimen på egen hand eller om USA bomar bort regimen. I det senare fallet kommer USA vilja ha något i gengäld.
Citera
2026-01-10, 21:06
Medlem
Wow. Om det är sant det som skrivs ovanför videon så är det en stark förändring till något som kan liknas med revolution. Och förhoppningsvis något bra för landet.

Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Nu börjar det likna en riktig revolution! "Liberté, Égalité, Fraternité"!

https://x.com/ChuckPfarrer/status/2010063955331559487
Citera
2026-01-10, 21:07
Avslutad
Varenda jävel där dödas väl just nu av regimen. Man har helt stängt av internet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Natasss
Detta har jag missat. Har du någonstans jag kan läsa mer om guldflytt till Ryssland?
Tom Tugendhat Skrev om det, även the times har skrivit om det men hittar det inte nu. sen är det väll inget som varken Ryssland eller IRGC kommer erkänna.
Ryssland är väll bara en säker hamn om man är skurk.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
för att väldigt många iranier och irakier skulle balla ur om USA mördade shiaislams högste religiösa ledare, och USA har som bekant baser i irak
Merica fuck yeah! Freedom is the only way yeah.
Citera
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natasss
Wow. Om det är sant det som skrivs ovanför videon så är det en stark förändring till något som kan liknas med revolution. Och förhoppningsvis något bra för landet.
Bara slutresultatet inte blir som franska revolutionen och det efterföljande skräckväldet. Tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in