Resultat: Hoppas du mullorna störtas?
Ja, allt är bättre än dem.
74,20%
1130 röster
Nja, jag ogillar mullorna men är osäker på vilka som i så fall tar över
13,72%
209 röster
Nej, mullorna är lämpligast att styra landet.
6,63%
101 röster
Vet ej/Annat
5,45%
83 röster
2026-01-10, 20:46
Medlem
Mistyarrows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lättöl
Om nu islamväldet faller i Iran, finns det någonstans mullorna kan fly och få stanna? Eller kommer de behöva stanna och invänta folkets dom?

Förhoppningsvis blir dom brända på bål!
Citera
2026-01-10, 20:47
Medlem
Jag läste också att DF var redo vid gränsen. Jag gissar att de väntar på att skäggturbanen lämnar bunkern innan de slår till.

Citat:
Ursprungligen postat av swedenistani
Man undrar bara när Trump kommer slå till, vi vet ju att Delta force befinner sig vid Irans gräns.
Då lär Khameneis-regim falla snabbt.
Citera
2026-01-10, 20:48
Medlem
Citat:
Om nu islamväldet faller i Iran, finns det någonstans mullorna kan fly och få stanna? Eller kommer de behöva stanna och invänta folkets dom?
De får nog säkert asyl i Ryssland. Så kan de sitta och dricka the med al-Assad resten av sina liv. Kanske får de sällskap av fler diktatorer i framtiden så kan de ha en liten herrklubb i Kreml
Citera
2026-01-10, 20:48
Medlem
Ryssland är de välkomna till om de vågar.
Man kan lämna av släkt i Libanon eller andra närliggande länder men svårt att gömma de högsta hönsen.

Citat:
Citera
2026-01-10, 20:49
Avstängd
Citat:

De har sina bunkrar nu.
Men jag gissar Afghanistan-Pakistan.
Arabländerna, men där finns det konkurrens om vem som är bäst Musse.
Citera
Medlem
Haha mysklubben nummer ett ☝️ 🤣

Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
De får nog säkert asyl i Ryssland. Så kan de sitta och dricka the med al-Assad resten av sina liv. Kanske får de sällskap av fler diktatorer i framtiden så kan de ha en liten herrklubb i Kreml
Citera
Medlem
Extremeflys avatar
Jag bara väntar på att usa ska gå in där och rensa upp. Trump kan väl ta över Iran dessutom så får han ännu mer olja
Citera
Medlem
swedenistanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natasss
Jag läste också att DF var redo vid gränsen. Jag gissar att de väntar på att skäggturbanen lämnar bunkern innan de slår till.

Det besynnerliga här är att de(DF) hade all världens chans att döda Turban-mannen (khamenei) vid fredagsbönen. Samtidigt döda så många general som möjligt under samma tidpunkt. Varför man inte gjordet är en gåta för mig ? eller har jag fel
Citera
2026-01-10, 20:50
Medlem
Citat:
Dom har redan flyttat allt guld till skurklandet nr2 efter usa… Ryssland
Så troligt är ju att dom flyger dit.
Citera
2026-01-10, 20:52
Medlem
Det måste finnas en förklaring som inte syns nu. Hade det varit genomförbart på samma vis som med Maduro hade de nog gjort det. Sannolikt är turboskägget mer paranoid och försiktig.

Citat:
Det besynnerliga här är att de(DF) hade all världens chans att döda Turban-mannen (khamenei) vid fredagsbönen. Samtidigt döda så många general som möjligt under samma tidpunkt. Varför man inte gjordet är en gåta för mig ? eller har jag fel
Citera
2026-01-10, 20:52
Medlem
Detta har jag missat. Har du någonstans jag kan läsa mer om guldflytt till Ryssland?

Citat:
Ursprungligen postat av Laxrulle
Dom har redan flyttat allt guld till skurklandet nr2 efter usa… Ryssland
Så troligt är ju att dom flyger dit.
Citera
2026-01-10, 20:59
Medlem
Citat:
Citat:
Man undrar bara när Trump kommer slå till, vi vet ju att Delta force befinner sig vid Irans gräns.
Då lär Khameneis-regim falla snabbt.
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Jag vet att mullorna i Iran är en moderat återhållande kraft.
Ifall man skulle sparka iväg dessa, då är det en helt uppenbar risk följande kommer hända.
1. Iran har redan stora lager höganrikat uran till ett flertal kärnvapen, och man kommer säkert bygga färdigt många atombomber.
2. Mycket stor risk för konflikter och krig mot främst Turkiet och Saudi, vilket land som skall vara "herren på täppan" i regionen.
Sen vad Trump och USA tänker och tycker om Iran detta är helt oväsentligt, då Iran totalt saknar både kontakter och handel med USA.
Senast redigerad av Ljungbybon 2026-01-10 kl. 21:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in