2026-01-10, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Nämn ett västerländskt land som har massinvandring och inte har problem med den.

Som jag redan skrivit: USA och Storbritannien.
Citera
2026-01-10, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FunAndGames
Åh herregud, sarkasm mongofan.
Storbriannien är ungefär lika bedrövligt misslyckade vad gäller "integrationen" som Frankrike, USA likaså.
Dessutom är hela grejen med att det överhuvudtaget ska behövas integration nåt som bevisar vilken grotesk bluff allt är. Icke vita invandrare är alltså det bästa som kan hända ett land men om inte precis all tid och energi ägnas åt integrationen kommer deras närvaro innebära mord, våldtäkter, sprängningar, respektstirrande, enormt svinn vad gäller skattepengar och tusentals andra dåligheter. Jaha, men då är de nog inte det bästa som kan hända oss, mongofan.

Tänk dig att nån ger dig en gåva och påstår att den är fantastiskt bra, för att därefter ge dig en jättelik lista över saker du konstant måste göra för att se till att gåvan inte förstör ditt liv. Då kanske det inte är en så värst bra gåva trots allt?

Integration kräver inte "all tid och energi". Det räcker att inte skapa ghetton där stora mängder människor går utan arbete.
Citera
2026-01-10, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
Varför skulle det inte vara lika bra? De som kommer är ju överlag välintegrerade människor med jobb att gå till. Stöket i utsatta områden orsakas ju av fattigdom och utanförskap. Det är som jag redan skrivit inte precis bättre i de vita utanförskapsområden som finns i vissa länder.

Du kunde inte nämna ett enda område där det bara bor icke-vita som räknades som ett bra område, där har du svaret på varför det inte är lika bra. Annars behöver du leta upp sådana områden om du vill motbevisa detta.

För mig är det självklart att vita områden är bättre och tryggare att bo i, det är du som inte håller med.

Så jag frågar igen, hur gynnar det vita människor att icke-vita flyttar in där? Vad är fördelen för dem?
Citera
2026-01-10, 19:14
Medlem
Citat:

Fast detta stämmer ju inte alls och det vet du nog också om. Både dessa länderna har enorma problem med massinvandringen.

Har du inget annat att komma med förutom dessa så kan vi komma till slutsatsen att alla länder då har problem med massinvandringen.
Citera
2026-01-10, 19:22
Medlem
Citat:
Integration kräver inte "all tid och energi". Det räcker att inte skapa ghetton där stora mängder människor går utan arbete.

Du menar att dessa 180+ utsatta områden i Sverige redan var utsatta områden innan invandrarna flyttade in där?

Du verkar inte förstå att det är folket i områdena som skapar ghettot. Det uppstår inte av sig själv.
Citera
2026-01-10, 19:28
Medlem
Citat:
Du kunde inte nämna ett enda område där det bara bor icke-vita som räknades som ett bra område, där har du svaret på varför det inte är lika bra. Annars behöver du leta upp sådana områden om du vill motbevisa detta.

För mig är det självklart att vita områden är bättre och tryggare att bo i, det är du som inte håller med.

Så jag frågar igen, hur gynnar det vita människor att icke-vita flyttar in där? Vad är fördelen för dem?

Så är det säkert, men orsakssambandet har ingenting med hudfärg att göra. Orsaken till varför vita områden är tryggare har att göra med att de är starkare socioekonomiskt. Som jag redan skrivit så finns det gott om vita områden som är otrygga och stökiga, men då främst i länder som har en betydande vit underklass.

Och naturligtvis gynnar det både vita som hela samhället om folk flyttar från utanförskapsområden till att skaffa sig ekonomisk aktiva liv i bättre områden.
Citera
2026-01-10, 19:29
Medlem
Citat:
Du menar att dessa 180+ utsatta områden i Sverige redan var utsatta områden innan invandrarna flyttade in där?

Du verkar inte förstå att det är folket i områdena som skapar ghettot. Det uppstår inte av sig själv.

Det stämmer bra det. Vilket är varför vi ju helst vill ha så få ghetton som möjligt, eller hur?
Citera
2026-01-10, 19:30
Medlem
Citat:
Så är det säkert, men orsakssambandet har ingenting med hudfärg att göra. Orsaken till varför vita områden är tryggare har att göra med att de är starkare socioekonomiskt. Som jag redan skrivit så finns det gott om vita områden som är otrygga och stökiga, men då främst i länder som har en betydande vit underklass.

Och naturligtvis gynnar det både vita som hela samhället om folk flyttar från utanförskapsområden till att skaffa sig ekonomisk aktiva liv i bättre områden.

Nämn ett helvitt område som är problematiskt och räknas som utsatt område eller ghetto. Du säger att dessa finns. Bevisa det.
Citera
2026-01-10, 19:33
Medlem
Citat:
Nämn ett helvitt område som är problematiskt och räknas som utsatt område eller ghetto. Du säger att dessa finns. Bevisa det.

Easington i County Durham.
Citera
2026-01-10, 19:34
Medlem
Citat:
Det stämmer bra det. Vilket är varför vi ju helst vill ha så få ghetton som möjligt, eller hur?

Ja och för att hålla nere dessa områden så behövs segregering. Till skillnad från dig så förstår jag hur ghetton skapas. Dessa skapas genom att icke-vita flyttar in i vita områden. Till slut blir dessa för många, otryggheten ökar och bostadspriserna i området sjunker, då flyttar vita ifrån området och då kommer fler icke-vita in. Till slut bor det bara icke-vita där.

Detta kallas White flight och pågår i hela västvärlden just nu. Även i Sverige. Detta kommer att fortsätta att upprepas tills det inte finns några vita områden kvar. Då kommer utvandringar att ske.
Citera
2026-01-10, 19:40
Medlem
FunAndGamess avatar
Citat:

Integrationsdilleriet är även kodord för att du inte fullt ut betraktar dem som människor. Om motsvarande mängder japaner, kineser och koreaner invandrat hit och genererat samma katastrof hade du aldrig yrat om hur det var vårt fel för att vi misslyckats med integrationen. När du ser en kinaman ser du en människa som man kan kräva människobeteende av, när du ser en svarting ser du nåt människoangränsande som med vår hjälp ska uppgraderas till att bli människa fullt ut. Så när han ägnar sig åt sin kulturs typiska beteenden ser du det som att även om det var han som bokstavligen utförde illdådet är det vi som egentligen bär ansvaret, våra integrationsinsatser styr hans beteende mer än hans egen hjärna.
Citera
2026-01-10, 19:42
Medlem
FunAndGamess avatar
Citat:

Ordet efterbliven är inte lågt nog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in