2026-01-10, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Ja, men hela det samhället du beskriver faller ihop när vita människor ej är kvar längre. Annars kan du gärna nämna exempel på väl fungerande västerländska områden där bara icke-vita bor.

Jag känner inte till något sådant område, gör du?

Inget område har "bara icke-vita", och väldigt få områden har ens bara vita människor. Som jag skrivit ovan - det som händer är att icke-vita människor flyttar till bättre områden när de kan.
Citera
2026-01-10, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
USA och Storbritannien är multikulturella samhällen med en hög andel icke-vita invånare. Båda har såklart sina svårigheter, men det är också två av världens kulturellt och finansiellt mest framgångsrika länder vi pratar om.

Okej, och vilka områden i dessa där det bara bor icke-vita är bra menar du?
Citera
2026-01-10, 18:54
Medlem
FunAndGamess avatar
Citat:
USA och Storbritannien är multikulturella samhällen med en hög andel icke-vita invånare. Båda har såklart sina svårigheter, men det är också två av världens kulturellt och finansiellt mest framgångsrika länder vi pratar om.

Varför inte inkludera Frankrike också? Då har du de kanske tre största multikultikatastroferna av alla. Jag får revidera mitt påstående om att du är en vilsen själ, du är ju fullständigt sinnessjuk. Storbritannien är bortom parodi. Skäms du inte?
Citera
2026-01-10, 18:55
Medlem
Citat:
Inget område har "bara icke-vita", och väldigt få områden har ens bara vita människor. Som jag skrivit ovan - det som händer är att icke-vita människor flyttar till bättre områden när de kan.

Finns många områden i USA där det bor inga vita, dessa kallas ghetton.
I Sverige kallas det utsatta områden istället.

När du menar att icke-vita flyttar till "bättre områden" som du kallar dessa, vilka är de då som bor i dessa "bättre områden"?

Börjar du se ett mönster snart eller ska vi fortsätta?
Citera
2026-01-10, 18:57
Medlem
Citat:
Okej, och vilka områden i dessa där det bara bor icke-vita är bra menar du?

Jag har inte en aning. Problemet med sådana områden är att de i större grad är drabbade av fattigdom, inte att det bor folk där av en viss färg. I dessa länder har man ju svårt dysfunktionella vita områden också, vilket slår undan benet för idén att vita har någon särskilt förmåga att integrera sig i samhället. Allt handlar om vad för möjligheter man har att etablera sig, och att förbli etablerad, i den "vita" ekonomin.
Citera
2026-01-10, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FunAndGames
Varför inte inkludera Frankrike också? Då har du de kanske tre största multikultikatastroferna av alla. Jag får revidera mitt påstående om att du är en vilsen själ, du är ju fullständigt sinnessjuk. Storbritannien är bortom parodi. Skäms du inte?

För att Frankrike har misslyckats med integrationen på ett liknande sätt som Sverige har gjort.
Citera
2026-01-10, 18:58
Medlem
Citat:
Finns många områden i USA där det bor inga vita, dessa kallas ghetton.
I Sverige kallas det utsatta områden istället.

När du menar att icke-vita flyttar till "bättre områden" som du kallar dessa, vilka är de då som bor i dessa "bättre områden"?

Börjar du se ett mönster snart eller ska vi fortsätta?

En blandning av vita och icke-vita bor i dessa områden. Vilket ju är bra då det minskar segregationen.
Citera
2026-01-10, 19:03
Medlem
Citat:
En blandning av vita och icke-vita bor i dessa områden. Vilket ju är bra då det minskar segregationen.

Bra för vem exakt? Jag förstår att icke-vita gynnas av det då dessa kan komma in i bättre områden som du kallade dem, men hur gynnar det vita exakt?

Och om fler och fler icke-vita flyttar in i området, tror du fortfarande det är lika bra då?
Citera
2026-01-10, 19:04
Medlem
Citat:
För att Frankrike har misslyckats med integrationen på ett liknande sätt som Sverige har gjort.

Nämn ett västerländskt land som har massinvandring och inte har problem med den.
Citera
2026-01-10, 19:06
Medlem
FunAndGamess avatar
Citat:

Åh herregud, sarkasm mongofan.
Storbriannien är ungefär lika bedrövligt misslyckade vad gäller "integrationen" som Frankrike, USA likaså.
Dessutom är hela grejen med att det överhuvudtaget ska behövas integration nåt som bevisar vilken grotesk bluff allt är. Icke vita invandrare är alltså det bästa som kan hända ett land men om inte precis all tid och energi ägnas åt integrationen kommer deras närvaro innebära mord, våldtäkter, sprängningar, respektstirrande, enormt svinn vad gäller skattepengar och tusentals andra dåligheter. Jaha, men då är de nog inte det bästa som kan hända oss, mongofan.

Tänk dig att nån ger dig en gåva och påstår att den är fantastiskt bra, för att därefter ge dig en jättelik lista över saker du konstant måste göra för att se till att gåvan inte förstör ditt liv. Då kanske det inte är en så värst bra gåva trots allt?
Citera
2026-01-10, 19:06
Medlem
Citat:
Bra för vem exakt? Jag förstår att icke-vita gynnas av det då dessa kan komma in i bättre områden som du kallade dem, men hur gynnar det vita exakt?

Och om fler och fler icke-vita flyttar in i området, tror du fortfarande det är lika bra då?

Varför skulle det inte vara lika bra? De som kommer är ju överlag välintegrerade människor med jobb att gå till. Stöket i utsatta områden orsakas ju av fattigdom och utanförskap. Det är som jag redan skrivit inte precis bättre i de vita utanförskapsområden som finns i vissa länder.
Citera
2026-01-10, 19:07
Medlem
Trump har iallafall rätt i att antingen så är det väst med USA i spetsen som styr och ställer. Eller så är det Kina och Ryssland. Och vi alla vet att Kina och Ryssland är två facistiska stater som skiter i precis allt och alla.

Den liberala lugna tiden efter Soviets fall är förbi. Nu gäller det att ens lag tar makten och behåller den.

Skiter fullständigt om USA plockar Venezuela och Grönland. Hellre det än att Kinser och Ryssar breder ut sin makt, för det är alternativet.

Vi i väst med USA bör göra det vi kan för att hålla världsordningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in