2026-01-09, 15:27
Medlem
Eriksson-Ek utgick skadad inatt. Stod att det inte var något allvarligt? Dock är det jävligt kort tid till OS nu..

https://www.nhl.com/sv/news/joel-eriksson-ek-utgick-skadad-i-minnesota-wilds-overtidsseger
Citera
2026-01-09, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Men skit i poängen av det man säger!
Det viktiga är ju att greppa efter halmstrån för att få en anledning att argumentera och missförstå med flit

Välkommen till flashback

Jag fattar, där är inte grejjen.
Jag menar på om Landeskog är ett bättre hockeyval. Landeskog är säkert en jättemysig ledarfigur, men det handlar om att tävla på isen. Platsar han före de andra då?
Citera
2026-01-09, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokacola
Eriksson-Ek utgick skadad inatt. Stod att det inte var något allvarligt? Dock är det jävligt kort tid till OS nu..

https://www.nhl.com/sv/news/joel-eriksson-ek-utgick-skadad-i-minnesota-wilds-overtidsseger

Trist. Skador kommer och går dock. Kommer alltod att ske. Men just för våran stabilaste center är ju så surt.
Citera
2026-01-09, 19:41
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:

Börjar likna ett skämt med centersidan.

EP uppochner, Leo i en svacka, Eriksson-Ek skadad, Lindholm som inte är en häst jag vill satsa på.

Är väl bara Zibanejad som är i form just nu. Bara för två månader sen pratades om han ens skulle ta en centerplats eller ens med till OS överhuvudtaget.

Man blir ändå en smula orolig. Det är liksom McDavid m.fl man ställs emot.
Citera
2026-01-09, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leading
Jag fattar, där är inte grejjen.
Jag menar på om Landeskog är ett bättre hockeyval. Landeskog är säkert en jättemysig ledarfigur, men det handlar om att tävla på isen. Platsar han före de andra då?

landeskog kommer spela ~3e förutsatt att hans revben är någorlunda hela tills dess | han har spelat runt ~16min per match i avalanche (1a 2a kedja)
Citera
2026-01-09, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox

EP uppochner, Leo i en svacka, Eriksson-Ek skadad, Lindholm som inte är en häst jag vill satsa på.

Är väl bara Zibanejad som är i form just nu. Bara för två månader sen pratades om han ens skulle ta en centerplats eller ens med till OS överhuvudtaget.

Verkar som varenda jävel kommer vara utvilad inför OS som de ser ut nu om inte annat.. Får väl hoppas de har OS i åtanke nu allihop, annars får Wallstedt en hel del att göra
Citera
2026-01-09, 21:16
Medlem
Citat:
Verkar som varenda jävel kommer vara utvilad inför OS som de ser ut nu om inte annat.. Får väl hoppas de har OS i åtanke nu allihop, annars får Wallstedt en hel del att göra

gustavsson lär starta (och bli kvar som första förutsatt han inte trampar igenom) det är hallam som är coach fortfarande. alla som tippar carlsson 1a kedja? sam är safety first. bli inte förvånad om det blir eriksson ek 1a kedja.
Citera
2026-01-10, 13:33
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leading
Laf var tidigit utvecklad, och han ser ju inte direkt atletisk ut. Vet inte varför han fick en så enorm hype. Owen Power är väl en annan draftetta som inte lever upp till förväntningarna. Men 2021 var väl ett rätt dåligt år också talangmässigt?

Antagligen med facit i hand.

Nej Laf har aldrig talat till mig, hockeymässigt. Owen är väl ytterligare en påminnelse om Buffalos alla svåra år. Nu får vi se vart det slutar i år. Är ju lite medgång där just nu.

Annan som gick högt en gång i tiden som jag blev påmind om igår är ju Toews, numera i Jets. Verkar göra matcher men ganska skralt med poäng.
Citera
2026-01-10, 13:39
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox

Kanske deras tankar redan börjar vara i os. Den där lilla extra skärpan saknas som på den absoluta toppnivån behövs för att du ska göra skillnad.

Jag tror ändå på det svenska kollektivet. När dom väl kommer samman och börjar träna med varandra så hoppas jag det slår om i huvudet hos dom.

Gruppspelet är ju en bra uppvärmning för det som sedan komma skall.
Citera
2026-01-10, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Antagligen med facit i hand.

Nej Laf har aldrig talat till mig, hockeymässigt. Owen är väl ytterligare en påminnelse om Buffalos alla svåra år. Nu får vi se vart det slutar i år. Är ju lite medgång där just nu.

Annan som gick högt en gång i tiden som jag blev påmind om igår är ju Toews, numera i Jets. Verkar göra matcher men ganska skralt med poäng.

jonathan toews? som vann TRE stanley cup med chicago blackhawks? (2010 - 2013 - 2015) som tillsammans med duncan keith och patrick kane är deras tre mest framgångsrika spelare de senaste två decennierna? den 'toews' ?

jonathan toews som är ansedd som en av de mest framstående kaptener chicago blackhawks någonsin haft? den 'toews' ?

jonathan toews som i samma sekund han lägger klubban o grillerna på hyllan så går han rätt in i hall of fame? den 'toews?

jonathan toews som är med på bla the athletics lista över dom hundra bästa spelarna NÅGONSIN? den 'toews' ?

hur är han relevant i en diskussion med owen power och alexis lafreniere?

det är ungefär som att säga 'du den där malkin han gick rätt högt en gång i tiden'

"kakko" "svechnikov" "laine" <-- tre exempel på spelare som draftades VÄLDIGT högt och som haft minst sagt ojämna (usla) kurvor
Senast redigerad av dip 2026-01-10 kl. 14:31.
Citera
2026-01-10, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Kanske deras tankar redan börjar vara i os. Den där lilla extra skärpan saknas som på den absoluta toppnivån behövs för att du ska göra skillnad.

Jag tror ändå på det svenska kollektivet. När dom väl kommer samman och börjar träna med varandra så hoppas jag det slår om i huvudet hos dom.

Gruppspelet är ju en bra uppvärmning för det som sedan komma skall.

EP40 har haltat i typ två säsonger. har han 'tänkt på OS' sedan 2024 då eller? | carlsson går på dekis för att hela ducks gör det (2 - 14 senaste 16) och för att han inte är bra nog att göra skillnad i ett lag där saker hackar (lite som EP40)
Citera
2026-01-10, 19:13
Medlem
Split-eds avatar
Detroit Red Wings går (som vanligt) starkt i början på säsongen, när tror ni att tapper kommer? Kommer det sent i säsongen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in