Resultat: Hoppas du mullorna störtas?
Ja, allt är bättre än dem.
74,22%
1117 röster
Nja, jag ogillar mullorna men är osäker på vilka som i så fall tar över
13,69%
206 röster
Nej, mullorna är lämpligast att styra landet.
6,64%
100 röster
Vet ej/Annat
5,45%
82 röster
2026-01-10, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Jag håller med dig. Man känner att allt det som hände Iran var så fruktansvärt onödigt. Hoppas att detta rättar till sig och då framförallt att vi inte kommer behöva se jämförelse med Syrien förverkligat. Det var en jämförelse hur det kan gå.

Jag vet inte så jättemycket om Iran, det gör att jag just nu iallafall inte ser vem/vilka som tar över efter mullorna och huruvida Iran kommer att kasta av sig det muslimska förtrycket. Jag vet att persier är i själen inte muslimer, de har sin egen gamla religion och kultur.

Citat:
Ursprungligen postat av Natasss
Det fetade. Om du vet att du inte kan så snälla sluta hitta på. Sedan kl 13 idag har du bara snackat skit. Luta dig tillbaka och läs tråden bara.

Citat:
Ursprungligen postat av Natasss
Allmän uppmaning.

Kan Melange och Secretgarden sluta skriva i tråden för ni fattar inget och bara pajar flödet som annars har riktig information och debatt.

Så kan ni snälla bara var tysta tack.
I övrigt en riktigt bra tråd 👌

Allmän uppmaning?
Tala för dig själv, vet jag!

Vem är det som bestämmer vem som skriver vad och varför stör du dig på någon som verkar ha empati för det persiska folket?

Denne är ödmjuk och säger att denne inte är så påläst, ändå blir det onödigt påhopp.
Du ger ju inte så bra intryck av en eventuell pers.

Nästan så att man tror att du vill diktera saker som en tyrann.

Citera
2026-01-10, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kosminski
Jag har en bekant från Iran. Enligt honom spenderas det enorma belopp på att bygga nya stora moskéer som ingen besöker istället för den typ av infrastruktur som folk verkligen behöver. Iranska staten delar ut kontrakt till regimlojala byggbolag som bygger saker ingen vill ha. Om folk börjar bränna ned regimens skrytbyggen och monument är det en tydlig signal på vad som sker.

Kina gör exakt likadant.
Bygger, river.
Citera
2026-01-10, 18:43
Medlem
Ok. Min uppfattning. Jag har kusiner i Iran och jag orkar inte läsa ”magkänslor” och hittepå från någon som erkänner sig opåläst i ämnet.

Onödigt hårt skrivet, det har du rätt i.

Citat:
Ursprungligen postat av Googleroid
Allmän uppmaning?
Tala för dig själv, vet jag!

Vem är det som bestämmer vem som skriver vad och varför stör du dig på någon som verkar ha empati för det persiska folket?

Denne är ödmjuk och säger att denne inte är så påläst, ändå blir det onödigt påhopp.
Du ger ju inte så bra intryck av en eventuell pers.

Nästan så att man tror att du vill diktera saker som en tyrann.

Citera
2026-01-10, 18:47
Medlem
Citat:
Kanske har det avhandlats redan i tråden, och jag ber om ursäkt för det i så fall, men kan Elon Musk bidra med Starlink-internet för folket i Iran?

Enligt uppgift har det smugglats in Starlinkenheter av privatpersoner och NGOs.
Citera
2026-01-10, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Enligt uppgift har det smugglats in Starlinkenheter av privatpersoner och NGOs.

Cool, jag gissar att privatpersonerna är ”Israel”.
Det får gärna komma lite mer hjälp, folket behöver beväpnas.
Armen behöver vända på sin lojalitet.
Senast redigerad av Googleroid 2026-01-10 kl. 19:18. Anledning: T9 fail
Citera
2026-01-10, 18:57
Medlem
Säkert försöker Netanyahu i skrivande stund kontakta Trump och övertyga honom att sända in trupper. Undrar vad den juden hoppas att få ut av en eventuell regimkollaps i Iran?
Citera
2026-01-10, 19:00
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MjShamona
Säkert försöker Netanyahu i skrivande stund kontakta Trump och övertyga honom att sända in trupper. Undrar vad den juden hoppas att få ut av en eventuell regimkollaps i Iran?

Regimkolaps betyder ajö hutier, ajö Hamaz ajö Hizbolla.
Citera
2026-01-10, 19:03
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MjShamona

Ungefär samma sak som alla icke-muslimer? Dvs fred, frihet, framgång och lycka för folk.
Citera
2026-01-10, 19:04
Medlem
swedenistanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto
Regimkolaps betyder ajö hutier, ajö Hamaz ajö Hizbolla.

Det finns även en ekonomisk vinning för "kapital judarna" ty om ayatollah-regim går åt fanders så finns det massa företag som kan investera i ariernas hemland aka Iran.
Citera
2026-01-10, 19:11
Medlem
swedenistanis avatar
Citat:
Vart är det här?

Khomeinis gravplats vid flygplatsen?
Isåfall är det stort!

Nej, men eftersom bilden är ifrån norra Teheran (Saadat abad-distrikt) så talar mycket för att det är Al-Rasool Mosque.
Senast redigerad av swedenistani 2026-01-10 kl. 19:16.
Citera
2026-01-10, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Ungefär samma sak som alla icke-muslimer? Dvs fred, frihet, framgång och lycka för folk.
Haha, den var bra den! Tack för ett gott skratt!
Citera
2026-01-10, 19:18
Medlem
swedenistanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Om folket inte möts av säkerhetsstyrkor när de protesterar idag, skrev jag. Men det är väl att hoppas för mycket.

Angående Khamenei så svarade jag bara på hur ryktet om hans död kan ha uppstått. Dock så har inte regimen gått ut med några bilder på honom för att bemöta ryktet, vilket de brukar göra. Det kan iofs bero på Internetblockaden och allmänt kaos i kommunikatonerna.

Mycket tyder på att 2 saker:

1. (Turban-mannen)Khamenei rädd för ett motanfall från Trump så han rör inte demostranterna i stora tal (dödar ett fåtal)

2. Eller som har Turban-mannen tappat kontrollen totalt och överväger att fly landet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in