2026-01-10, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Hursomhelst så gäller det inte ICE, FBI, poliser etc. "Vanliga medborgare" får lyda som staten säger, staten får bruka våld, ingen annan.
Säkert. Men nu var det inte jag som tog upp det utan jag påpekade bara att det var en efterbliven lögn, vilket det var. Eller hur?
Citera
2026-01-10, 18:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Ånyo; jag vet inte vad som gäller i USA, men i Sverige kräver "försök till mord" att det funnits risk för brottets fullbordan (och åtminstone likgiltighets uppsåt) vilket inte torde vara fallet här. Om hon INTE hade blivit skjuten i huvudet så kunde man frågat henne om hennes eventuella uppsåt, men det är ju svårt att göra nu...

"Försök till mord fullbordas när någon påbörjat utförandet av handlingen med uppsåt att döda, och det funnits konkret fara för att döden skulle inträffa, även om det av tillfälliga omständigheter (som att vapnet klickade) inte skedde, vilket regleras i 23 kap 1 § Brottsbalken."

"Mordförsök" kan det ALDRIG vara fråga om i det aktuella fallet. Den "brottsliga handlingen" KAN tänkas utgöra smitning, vilket som sagt jag i vilka fall INTE tycker borde resultera i att omedelbart skjutas i huvudet. GENOM att avrätta henne utsatte även "ICE-agenten" andra för fara då han omöjligen kunde veta vart hennes bil skulle ta vägen när hennes döda kropp tryckte gasen i botten, eller hur?

"snäpper upp juridiken"??? Du har uppenbarligen inga som helst juridiska kunskaper, eller grundläggande förståelse av densamma, t.ex. vad gäller uppsåt.

Nej, "likande blir det" inte "iUsa"... "kvinnan" kommer inte att dömas för något då hon blev skjuten i huvudet, eller hur?
Vi har släppt mord, försök till dråp, mord är överlagt inte försök till dråp, det är likande i Usa som i sverige. Utgången är det samma, dråp någon dör för personen utfört en handling som orsakat att personen dog.

Kvinnan i bilen gjorde sig skyldig till försök till dråp genom att köra mot agenten, agenten försvara sig, handlingen har ett mycket snabbt händelse förlopp som även tas i beaktning för agenten.

Kvinnan skulle aldrig ha utsatt sig för detta, hon visste inte vad hon utförde för brott, precis som du inte förstår vad hon gjorde för fel.
Citera
2026-01-10, 18:42
Avstängd
Bra ... nu ska du bevisa det 😂😂😂

Åklagaren har bevisbördan
Åklagaren kan inte bevisa hur han kände i den situationen 😂😂😂😂

Så vad du känner och var du tycker är ngt domaren kommer torka röven med 😂😂

Han vill ha BEVIS och såvida inte åklagaren gör en "a few good men" moment och får Jonathan att erkänna att han sköt för skoj skull eller att du kan bevisa dina telepatiska förmågor så är du körd med din våta dröm att Jonathan kommer se insidan av en cell 😂😂😂😂

Citat:
Ursprungligen postat av DrOutlaw
Han agerade aldrig i nödvärn,

Citera
2026-01-10, 18:43
Medlem
Uppdatering av Dr Grande: https://www.youtube.com/watch?v=rwwgUiNVSmc
Citera
2026-01-10, 18:46
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Och du verkar gilla terrorister med tanke på din avatarbild? Eller gäller då förstås inte terrorister på högersidan?
Citat:
Ursprungligen postat av Muslimfitta
De är federala agenter och står under federala lagar, inte Minnesota-lagar. Ditt CP-mongo. Med din låga IQ är det inte läge att leka kaxig. Du blir nerskjuten lika snabbt som HBTQ-terroristen som körde på ICE-agenten.
Citera
2026-01-10, 18:46
Medlem
Ling.Xiaoyus avatar
Citat:
Han agerade aldrig i nödvärn, om han trodde att han skulle bli överkörd så hade han hoppat åt sidan istället för att dra upp vapnet och avrätta någon från sidan.

Det går definitivt att hävda att han agerade i nödvärn. Vad han borde gjort är en sak, men förloppet tar knappt två sekunder. Det är lätt att sitta här i säkerhet och dra slutsatser, hur man själv agerat i samma situation är en annan sak.

Jag är varken häxmästare eller klärvoajant så jag tänker inte tvärsäkert säga att han såg hennes rattrörelser eller att han var en fullblodspsykopat som skapade förutsättningar medvetet för att mörda någon. Jag vet heller inte om RNG ville köra på honom eller bara därifrån, vi har inte tillgång till de inblandades innersta tankar eller exakta synfält i situationen.

Det är nog lämpligast att tro det bästa om båda, att det var två personer med enligt dem själva rätta intentioner som sedan hamnade i en tråkig situation som gick åt helvete.

"Judge not, lest ye be judged" (Matthew 7:1)
Citera
2026-01-10, 18:48
Medlem
Jonatan byter hand på telefonen för att enkelt kunna nå pistolen, detta sker INNAN han ens kom framför bilen.

Han var alltså redan upprörd och ville visa dem att han visst hade makt.
Och sen...

https://x.com/KerryBurgess/status/2009946190067147043?s=20
Citera
2026-01-10, 18:49
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirTomhamHatt
Har body cam video släppts än?

Har väl inte jättemycket att säga som själva skjutningen, play stupid games win stupid prices är väl ganska passande.

Generellt obra för hälsan att inte lyda polis eller motsvarande i USA när du sitter i ett dödlig vapen.

Reagerar dock på att agenten eller vad man nu kallar vederbörande agerar oerhört passivt och lojt efter skjutningen. Ser ut som om han precis lämnat en marijuana shop med fickorna fulla av godsaker snarare än att han precis använt sitt tjänstevapen i tjänsten mot en annan människa.
Han har krigat i Irak så han har nog gjort sånt här alldeles för många gånger. När han säger "Fucking bitch" låter han också helt lugn, då har han precis skjutit en kvinna i huvudet på någon meters avstånd. Riktigt störd.
Citera
2026-01-10, 18:50
Medlem
Ko-vid-19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirTomhamHatt
Har body cam video släppts än?
Finns det ens en sådan?
Citera
2026-01-10, 18:52
Medlem
Muslimfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Och du verkar gilla terrorister med tanke på din avatarbild? Eller gäller då förstås inte terrorister på högersidan?

Nej. Han agerade i självförsvar.
Citera
Avstängd
Nu ska ni sötnosar bara ta era teorier till åklagaren....

Just det ja!! de betyder inte ett skit 😂😂

Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur

Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Jonatan byter hand på telefonen för att enkelt kunna nå pistolen, detta sker INNAN han ens kom framför bilen.

Han var alltså redan upprörd och ville visa dem att han visst hade makt.
Och sen...

https://x.com/KerryBurgess/status/2009946190067147043?s=20

Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Han har krigat i Irak så han har nog gjort sånt här alldeles för många gånger. När han säger "Fucking bitch" låter han också helt lugn, då har han precis skjutit en kvinna i huvudet på någon meters avstånd. Riktigt störd.
Citera
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Håller med. Helt otroligt att svenskar sitter och förespråkar dödligt polisvåld. Våta drömmar.
Citat:
Han agerade aldrig i nödvärn, om han trodde att han skulle bli överkörd så hade han hoppat åt sidan istället för att dra upp vapnet och avrätta någon från sidan.

Det finns några kvar, men den här händelsen har fått mig att inse hur många MAGAs det finns i Sverige som har helt sjuka åsikter. Den enda jag har sett hittills, som jag i princip aldrig håller med om i något, är Gustav Kasselstrand, han står emot den här totalt hjärndöda MAGA-sekten vi har i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in