2026-01-10, 18:05
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Bara jag som anser att Allsvenskan har tappat lite "spirit" under de senaste 15-20 åren?

Jag är egentligen en stor fan av Blåvitt, men i dag så följer jag knappt med på Göteborg eller Allsvensk fotboll öht. Det intresserar mig helt enkelt inte längre.

Ska dock tilläggas att jag slavisk följer engelsk fotboll (Arsenal), samt lokalfotbollen. Dessutom så har jag ett väldigt krävande jobb, så jag har ej heller tid till att följa Blåvitt / Allsvenskan.

Men jag tycker att AS inte alls har samma aura över sig som det vi såg under 80, 90 och delar av 00-talet. Vad har hänt?
Kan det vara för att IFK varit så usla de senaste 15-20 åren? Alla har helt enkelt inte geisten att bry sig om laget underpresterar över en längre tid.

För jag tycker precis tvärtom, att auran i AS snarare vuxit sig starkare för varje år i snart 30 års tid.
Citera
2026-01-10, 18:23
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Kan det vara för att IFK varit så usla de senaste 15-20 åren? Alla har helt enkelt inte geisten att bry sig om laget underpresterar över en längre tid.

För jag tycker precis tvärtom, att auran i AS snarare vuxit sig starkare för varje år i snart 30 års tid.

Blåvitt har rekordsnitt just nu.
Citera
2026-01-10, 18:25
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu

Blåvitt har rekordsnitt just nu.
Du och London har grava problem med läsförståelsen
Citera
2026-01-10, 18:26
Medlem
Teus avatar
Citat:
Du och London har grava problem med läsförståelsen
Hela Falangen har problem med läsförståelsen när det är du som står bakom texten.
Citera
2026-01-10, 18:29
Medlem
Michael-ScarNs avatar
Boudri till MLS känns som en omväg med hans kvalitéer
Senast redigerad av Michael-ScarN 2026-01-10 kl. 18:45.
Citera
2026-01-10, 18:29
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Hela Falangen har problem med läsförståelsen när det är du som står bakom texten.
Första gången vi är eniga om något.
Citera
2026-01-10, 19:16
Medlem
over9ks avatar
Citat:
Bara jag som anser att Allsvenskan har tappat lite "spirit" under de senaste 15-20 åren?

Jag är egentligen en stor fan av Blåvitt, men i dag så följer jag knappt med på Göteborg eller Allsvensk fotboll öht. Det intresserar mig helt enkelt inte längre.

Ska dock tilläggas att jag slavisk följer engelsk fotboll (Arsenal), samt lokalfotbollen. Dessutom så har jag ett väldigt krävande jobb, så jag har ej heller tid till att följa Blåvitt / Allsvenskan.

Men jag tycker att AS inte alls har samma aura över sig som det vi såg under 80, 90 och delar av 00-talet. Vad har hänt?

Vet inte vad du menar med "spirit" men Allsvenskan är hetare än någonsin. Klart Allsvenskan har förändrats sedan din tid, inte lika mycket rock n roll-känsla och lite mer kommersiellt, men vår liga sticker ut från mängden med VAR-förbud, massiv publik osv. PL och de andra stora ligorna är bara själlösa och superkommersiella tråkprodukter.
Citera
2026-01-10, 19:53
Medlem
Tonyos avatar
Citat:

Så du har tid att följa engelsk fotboll slaviskt samt lokalfotbollen men pga ditt väldigt krävande jobb hinner du inte följa Blåvitt?

Du är nog ganska ensam med dina åsikter ja. Svensk fotboll är hetare än någonsin.
Citera
2026-01-10, 20:14
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av over9k
Vet inte vad du menar med "spirit" men Allsvenskan är hetare än någonsin. Klart Allsvenskan har förändrats sedan din tid, inte lika mycket rock n roll-känsla och lite mer kommersiellt, men vår liga sticker ut från mängden med VAR-förbud, massiv publik osv. PL och de andra stora ligorna är bara själlösa och superkommersiella tråkprodukter.
Man hoppas ju på att GAIS och eventuellt ÖIS kan få fart på fotbollshypen i den där staden. Behövs mer antagonism i götet.
Synd att det var just Häcken och inte någon av dem som hade framgångar för några år sedan.

Det borde vara självklart att derbyn spelas på fullsatt stora Ullevi. Skulle över tid kunna bli bränslet att till slut bygga en värdigare arena i stan.
Senast redigerad av QuantumQuill 2026-01-10 kl. 20:18.
Citera
2026-01-10, 20:43
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:

Har ingenting med det att göra. Tycker bara att AS-fotboll är ointressant i dag.
Citera
2026-01-10, 20:50
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av over9k
Visst, Allsvenskan har helt säkert flera "fans" i dag än för 10, 20 eller 30 år sedan - Men det i sig gör inte fotbollen bättre.

Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Så du har tid att följa engelsk fotboll slaviskt samt lokalfotbollen men pga ditt väldigt krävande jobb hinner du inte följa Blåvitt?

Du är nog ganska ensam med dina åsikter ja. Svensk fotboll är hetare än någonsin.
Korrekt, tiden sträcker inte till. Och det är (tyvärr) inte alltid så att jag har möjlighet till att se varenda Arsenal-match live.

Om du tycker att svensk fotboll är hetare än någonsin, så kan du omöjligt ha upplevt 80, 90 och starten av 00-talet.
Citera
2026-01-10, 20:54
Medlem
ruckaalis avatar
Citat:
Man hoppas ju på att GAIS och eventuellt ÖIS kan få fart på fotbollshypen i den där staden. Behövs mer antagonism i götet.
Synd att det var just Häcken och inte någon av dem som hade framgångar för några år sedan.

Det borde vara självklart att derbyn spelas på fullsatt stora Ullevi. Skulle över tid kunna bli bränslet att till slut bygga en värdigare arena i stan.
Fotbollshypen i Göteborg är större än på väldigt väldigt länge. IFK säljer slut sina årskort och både GAIS och ÖIS har redan slagit sina siffror från förra säsongen. Antagonismen är det inget större fel på heller för den delen och derbyn ska absolut INTE spelas på stora Ullevi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in