2026-01-10, 16:27
Medlem
Ang att polisen missat kroppsdelar vid husrannsakan. Det är väl för att de har sökt efter hel kropp eller levande person. Syftet var att ta reda på om hon fortfarande levde antagligen, inte brottsplatsundersökning eller spårsäkring. Sen är det märkligt ändå, men jag tror det är anledningen.
Citera
2026-01-10, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Hade tänkt likadant om han var tonåring men han är vuxen, 26 år och har ju faktiskt eget ansvar för sina känslor och handlingar?

Jo, men att han är vuxen och även ansvarig ,utesluter inte att hans familj haft en stabiliserande funktion. Jag tror nämligen inte han haft någon annan än just dom 3 som nu alla är borta.
Citera
2026-01-10, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Auto pedofili kan nog stämma på honom. Frågan är om han valde My i st f ett barn? Eller var det han som såg sig själv som barn och tände på detta oavsett brottsoffer.
Alla pedofiler är inte alltid enbart pedofiler. Men jag tänker att det kan vara så enkelt att man helt enkelt har svårt att hitta ensamma barn ute mitt i natten. Tror att GM var mer mån om att inte åka fast den här gången, även fast det sket sig ändå.
Citera
2026-01-10, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Ja autism är ju dessutom ofta ärftligt. Jag tycker också någon borde lagt märke till det. Men tyvärr missas det ju..Många får sin diagnos sent i livet.

Förr missades det ju, men vanligt när Robin/Vilma gick i skolan, pedagogerna borde verkligen lagt märke till detta, särskilt med tanke på hans bror, om han faktiskt har autism?
Citera
2026-01-10, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Sorteras man bort efter 10 år i DNAregistret?

Nej det gör man inte...
Citera
2026-01-10, 16:31
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Förr missades det ju, men vanligt när Robin/Vilma gick i skolan, pedagogerna borde verkligen lagt märke till detta, särskilt med tanke på hans bror, om han faktiskt har autism?

Det är så märkligt att ingen lärare yttrat sig i media?! Det brukar ju krylla med intervjuer med pedagoger när mord begåtts: "X var udda redan i åk 2..." ... "X var alltid själv på rasterna"... "Jag förstod tidigt att något inte stod rätt till."

Men nu?! Helt tyst.
Citera
2026-01-10, 16:38
Medlem
Citat:
Det är så märkligt att ingen lärare yttrat sig i media?! Det brukar ju krylla med intervjuer med pedagoger när mord begåtts: "X var udda redan i åk 2..." ... "X var alltid själv på rasterna"... "Jag förstod tidigt att något inte stod rätt till."

Men nu?! Helt tyst.
Är det verkligen vanligt? Får de göra så ens? Finns det inte ett mått av sekretess där?

Men släktingar har ju gått ut, senast detta: https://www.expressen.se/nyheter/sverige/vilma-anderssons-dagar-fore-mordet-i-ronninge-slaktingens-oro/

Oerhört oroväckande. Fanns massor med tecken på att han var farlig, det kommer gång på gång från de som kände honom.
Citera
2026-01-10, 16:39
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:

Men nu?! Helt tyst.
Ge det lite tid. Detta hände under jul, många har precis börjat jobba & det har varit jullov.

Citat:
Under barndomen visade han upp ett gott självförtroende, berättar släktingen.

– Han upplevde sig själv som väldigt lyckad. Han hade planer på att bli pilot och var utåt sett väldigt säker på sin egen förträfflighet.

Det var inte bara om en uppblåst självbild, enligt henne. Han hade kunna gå långt i livet om han gjort andra val.

– Han hade kunnat lyckas med vad som helst.
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/vilma-anderssons-dagar-fore-mordet-i-ronninge-slaktingens-oro/
Citera
2026-01-10, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Diagnos knastant.. inte sant?
Sådant gör din dag förstår jag.
Sedan att du försöker lära dig allt och lite till (din bakgrund) om autism.
Har du uppsökande personlighet också ?

Nej jag tror inte Robin-Vilma leker katt och råtta lekar.. det var konstigt skrivet.

Det är bara du som är knasig som drar likatecken mellan två separata diagnoser…
Vad är det du tror att jag försöker lära mig om min bakgrund?
Vet inte ens vad du menar, med din undran om jag har uppsökande personlighet, vad är du ute efter nu?

Det är finns uppenbart fler, som gillar katt o råtta lekar 🙈
Citera
2026-01-10, 16:42
Medlem
Seabeers avatar
Vilket häkte sitter Robin på ?
Citera
2026-01-10, 16:43
Medlem
Citat:
Nähä och varför ville du länka en gammal artikel från 2016 om autistisk psykopati om du inte medvetet ville ha det till att autister är psykopater, du kan försöka med din efterkonstruktion hur mycket du vill, mig lurar du inte en sekund med ditt trams
Sluta med dina halmgubbar. Ingen har påstått att autister är psykopater. Det finns en möjlughet att RobinVilma är autist och att han just fastnat för våld och krig som specialintressen. Man kunde ha hjälpt honom, då hade inte detta mord ägt rum.
Citera
2026-01-10, 16:45
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Är det verkligen vanligt? Får de göra så ens? Finns det inte ett mått av sekretess där?

Men släktingar har ju gått ut, senast detta: https://www.expressen.se/nyheter/sverige/vilma-anderssons-dagar-fore-mordet-i-ronninge-slaktingens-oro/

Oerhört oroväckande. Fanns massor med tecken på att han var farlig, det kommer gång på gång från de som kände honom.

Lärare får uttala sig och jag tycker nog det är ganska vanligt ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in