2026-01-10, 13:14
Medlem
Afro-Gregers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Varför gjorde han inte det när han var vid förarplatsen och kvinnan sa artigt "Dude, I'm not mad at you"?

Dessutom gjorde han aldrig det.

Han sa inte ett ord förrän efter mordet.
Då sa han Fucking Bitch.

Hans kollega gjorde det? Det är en myndighet som arbetar koordinerat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Det är sant att media kan vinkla saker fel pga politiska åsikter och det är dåligt, dock mycket svårt att helt lyckas undvika det, att få alla nöjda så att säga. Men jag säger inte emot, det är dåligt att ljuga. Så hur lyckas du undvika Donald Trump? Den som kanske drar de mest bisarra lögnerna och har mest makt av alla.

Trump påstod direkt efter händelsen att agenten låg på sjukhuset med svåra skador. En uppenbar lögn. Han såg ut att må bra efter incidenten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Kör stillastående? Avser du att hon gasade på, men hjulen spann på isen?
Hon försöker ta sig från platsen i en bil som är mer eller mindre stillastående, dvs kör i väldigt låg hastighet. När poliserna rycker i hennes vänstra dörr så lär hennes uppmärksamhet vara just där, hon är nog inte ens medveten om att en polis har gått och ställt sig en meter framför bilen. Och när polisen ser bilen komma mot honom, så har han tydligen tillräckligt med tid att rycka upp pistolen ur hölstret, men inte tillräckligt med tid att gå en meter åt höger för att undvika att stå i bilens körfält.

Och allt detta slutar alltså med att kvinna blir skjuten i huvudet så hon dör? Helt klart obefogat våld.

Konstigt att såna här saker aldrig eller väldigt sällan händer här i Norden, råkar alltid vara i USA.
Citera
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Hade han nöjt sig med första skottet hade han kanske klarat sig ur detta.

Men med tanke på skott 2 och 3, samt att de dokumenterats på flertalet filmer blir det nog svårt.

Vad tror ni straffet blir? Antar att han tagits ur tjänst.

Du är tyvärr hjärntvättad, han agerade i självförsvar och jag kan säga med 100% att han inte kommer bli straffad. Vänta och se
Citera
2026-01-10, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Du skulle alltså ha tänkt: "Nu rattar jag åt sidan och gasar så får personen som står framför min bil hoppa undan sista biten."

Det förklarar ändå inte varför han sköt två gånger, sista gången från sidan när han själv var utom fara!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Det är sant att media kan vinkla saker fel pga politiska åsikter och det är dåligt, dock mycket svårt att helt lyckas undvika det, att få alla nöjda så att säga. Men jag säger inte emot, det är dåligt att ljuga. Så hur lyckas du undvika Donald Trump? Den som kanske drar de mest bisarra lögnerna och har mest makt av alla.

Jag skrev ingenting om Trump och det här har inget med honom att göra.

Att någon bryr sig om det här, vilket du också bevisat nu gäller för dig, trots dina lögner att hävda motsatsen, har ju dock enbart med politik att göra.

Givetis skulle ingen bryr sig om en nazist i Uzbekistan blev dödad av polisen i exakt samma situation.

Människor är bara medel i som ska användas som verktyg för att uppnå er kommunistiska maktfullkomlighet.

Folket får betala priset, som nu i venezuela och överallt annars, ofelbart varje gång.
Citera
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
USA är på god väg att bli en diktatur genom att deras wannabe diktator faktiskt upprepade gånger brutit mot lagar för att få som han vill och som sittande president har han åtalsimmunitet så säger han att ICE har rätt så är det så.
En kvinna som den skjutna är antagligen av den typen, att dömma av livsstil och frisyr, som sällan har rätt men aldrig tystnar, mest troligt hatar män och är helt obeveklig i frågan om att kön inte är biologiskt utan en social konstruktion
Att hon skulle ha handlat logiskt och korrekt verkar ganska osannolikt är troligare att hon varit irrationell, rabit och helt onåbar för argument och samtal då hon var där för att protestera mot ICE och deras arbete, enligt de senaste nyhetssläppet om händelsen.
Så dödsstraff kanske lite väl tufft, samtidigt hur ska man få ordning på ett samhälle med människor som inte kan nås med logik och fakta?
Så är det och mördaren ropar faktiskt "Fucking bitch" efter henne när han skjutit henne i ansiktet och självklart tyckte han inte han sköt en människa utan "ett vänster-element". han var dessutom psyko-skadad efter att ha dragits efter en bil ganska nyligen och borde varit ur tjänst.

Flera andra t.ex Tucker Carlson anser att detta hänt eftersom USA numera öppet börjar erkänna att man kan mörda, att så många dödas gör amerikanen avtrubbad och nu spelar enstaka liv ingen roll längre.
Citera
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenkille
Förstår ju att hon borde ha klivit ur bilen.
Men varför blev hon stoppad från början?
Hade hon afrikaner gömda i bilen?!

Hon blev inte stoppad. Hon ställde avsiktligt bilen på tvären för att försöka försvåra för ICE att komma fram. Troligen ville de få henne ut ur bilen så att de skulle kunna köra bort den.
Citera
2026-01-10, 13:16
Avstängd
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afro-Greger
Att ställa sig framför bilen är ett smärre fel som främst riskerar hans eget liv. Det ger absolut ingen rätt för vänsteraktivisten att trycka på gaspedalen. Gör hon det har han direkt rätt att skjuta henne då hon riskerar att köra över honom. Vänsterkvinnan är idioten i detta fall och för det fick hon betala med sitt liv.
Smärre fel att ställa sig framför bilen?

Vad säger du om detta scenario istället?

Han svarar kvinnan på tilltal och ber henne stänga av motorn medan de väntar på kollegorna.
Eftersom kollegorna kommer i två bilar kan de parkera den ena bilen framför och den andra bakom, då är hon instängd och de kan gripa henne i lugn och ro.

Hade inte det varit en smartare aproach?
Citera
2026-01-10, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afro-Greger
Att ställa sig framför bilen är ett smärre fel som främst riskerar hans eget liv. Det ger absolut ingen rätt för vänsteraktivisten att trycka på gaspedalen. Gör hon det har han direkt rätt att skjuta henne då hon riskerar att köra över honom. Vänsterkvinnan är idioten i detta fall och för det fick hon betala med sitt liv.
Det blir väldigt tydligt att du ser det här ur en politisk vinkel då du hela tiden refererar till "vänsterkvinnan" osv... Hennes fokus är på poliserna som rycker i dörren, inte på den polis som ställt sig framför hennes bil.
Citera
2026-01-10, 13:17
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Trump påstod direkt efter händelsen att agenten låg på sjukhuset med svåra skador. En uppenbar lögn. Han såg ut att må bra efter incidenten.

Jag vet, och jag slår gärna vad om en fiskfilé att han ljuger idag också.
Citera
2026-01-10, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muslimfitta
Han skötte sitt arbete föredömligt. Du vet ingenting om deras policiära policys. Ja man är en fucking bitch om man kör på en annan människa, varför retar reaktionen upp dig så?
Jag vet så mycket att man inte skjuter på ett fordon som rör sig. Detta gäller alltså polisen. Tvivlar på att ICE lär sina agenter något annat.

Jag vet också att man inte rör sig framför ett fordon man är intresserad av.

Jag vet också att man inte tar fram sin jävla mobil under ingripandet. En polis ska ha båda händer fria.

Uselt agerat från början till slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in