Citat:
Ursprungligen postat av
TorkelSnorkel
Ja, exakt så.
Kan inte undgå att fundera över hur man blir så där. Klent begåvad? Gruppåverkan? Något psykologiskt tillstånd? Brist på förståelse för omgivningen och verkligheten? En mix? De påminner inte så litet om klimataktivisterna.
Tar litet emot att säga när en kvinna nu blivit ihjälskjuten, men en del av dessa aktivister verkar vara så verklighetsfrämmande och bete sig så konstigt att man nästan funderar över om de skulle behöva någon slags ledsagare och rådgivare som kan tala om för dem vad de bör och inte bör göra. Eller kanske vad de får och inte får göra.
Det är "prinsess-syndromet", eller som jag kallar det själv "Kim Jong un-syndromet" som gör sig gällande. Den här typen av personer förstår helt enkelt inte allvaret i tillsägelserna från ordningsmakten och agerar därför som de alltid gjort (alltså genom att konstra, få nervsammanbrott, gapa och skrika) i liknande situationer.
Såhär:
0-7 år: Det här handlar om kvinnor, i västvärlden mer eller mindre uteslutande om kvinnor, som växt upp i miljöer där föräldrarna talat om för dem att de är perfekta, att all världens problem beror på män, att deras känslor går före sunt förnuft och sådana petitesser som uppfostran, logisk stringens och bildning helt enkelt inte gäller om de inte
känner att det är rätt.
7-25 år: Så kommer de till skolan och uppvisar vad de fått med sig hemifrån, ivrigt påhejade av dagens kulturmarxistiska lärarkår. Girl power o.s.v. Om de inte kan något eller visar någon förmåga att förstå detsamma, så får de MVG ändå, för att de är så söta och duktiga och har det så jobbigt med de vilda pojkarna.
25- år: Därefter kommer de ut i arbetslivet, där det är boss bitch som gäller. De kvoteras in till jobb de inte reder ut, med meriter de inte har och de har effektivt suddat ut alla bildningens möjligheter att se och förstå vad som händer dem (kom ihåg, de hade MVG i alla ämnen, men klarade knappt 0,3 på högskoleprovet). Givetvis är samhället fortfarande emot dem, alla män är svin, patriarkatet o.s.v.
Genomgående för alla ålderskategorier är också att de aldrig någonsin har fel. De har alltid rätt och har de inte rätt logiskt så
känner de rätt och har således rätt by default.
Ta sedan en sådan kvinna, sätt henne i en situation där hennes feministiska trams, HBTQ-vurmande, flyktingkramande och miljötalibanism inte hjälper, och hon är räddningslöst förlorad. Hon vet helt enkelt inte hur hon ska bete sig och då återgår hon till grunden, där hon alltid har rätt och alla män är svin.
Resultatet ser vi i klippet.
Jag har, naturligtvis, inte någon statistik som underbygger ovanstående, men med över 40 år i jordelivet och en rimlig förmåga att uppfatta min omgivning, så är jag tämligen säker på att kvinnan ifråga var en av ovanstående prinsessor. Jag hade till och med vågat sätta pengar på det.