2026-01-10, 14:04
Avstängd
Det avgör inte du lilla självutnämnda jurist

Det avgör polisen på plats hur de känner...

Låta henna åka full fart i en tättbebyggt område med barn och halt väglager med en dåre bakom ratten...

Näpp hon ska bekämpas

Och välkommen till USA där svenska lagar har noll betydelse

Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Nope, i detta fallet skulle de låtit henne åka efter att de noterat regnumret vilket kvinnan också föreslog.

Huvudregeln är att ICE inte ska gripa Amerikanska medborgare. Det är polisens jobb. Good var skyldig till en trafikförseelse på sin höjd.
Citera
2026-01-10, 14:05
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muslimfitta
Det är din konstiga åsikt. Du är inte en talesman för hans kollegor. Jävla tönt.
Men du är talesmannen?

Han är en mördare och han kan aldrig gå tillbaka till sitt jobb och inte träffa sina kollegor igen.
Citera
2026-01-10, 14:05
Medlem
Ko-vid-19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Är den bilden som användes flera år gammal? I så fall är det kanske lite märkligt.
Flera år vet jag inte.

Men hon ser rent objektivt bättre och "normalare" ut på vänstra bilden, i långt hår. Den används för att "vanligt folk" ska ha lättare att relatera till henne är min bestämda uppfattning.

Postar den igen. https://imgur.com/a/YQ2UFlR
Citera
2026-01-10, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Dom visste vem hon var, hon filmas ju genom hela situationen och de har regnummer på bilen. Finns gott om vittnen och det är ingen risk för någon innan ICE-agenterna helt sonika tappar humöret och eskalerar situationen hela vägen från skrikande och att försöka rycka upp dörren till verkanseld - i strid med DHS regelverk och deras egen träning.

Dessutom tveksam jurisdiktion när det gäller ICE. De skulle (om de följt regelverket) ha låtit henne köra därifrån och lämnat över anmälan/ärendet (trafikförseelse)? till polisen.

Det brott som sannolikast i så fall kommer på fråga är någon lag som gäller blåljussabotage som säkert finns i USA också. Möjligen att terrorism och andra brott skulle kunna komma i fråga också. Fanns det förskolor i närheten som denna oberäkneliga kvinna skulle kunna vilja utföra attentat mot ? I mesiga Sverige så är det ju som högst 4 år på straffskalan för blåljussabotage.

Sannolikast är väl att de har som rutin att gripa på plats för att hotet ska försvinna och polisen kan fortsatta att i demokratins tjänst utföra sitt uppdrag.

Du vet oavsett inte vad du pladdrar om.
Citera
2026-01-10, 14:06
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 23123asdasdaabc
Finns tillräckligt med bevis för att säga vem som hade rätt. -> ICE agenterna.
Aha du har förhört dem personligen under natten. Det visste jag inte.

Tråden med barnsliga idioter.
Citera
2026-01-10, 14:07
Medlem
Steinarrs avatar
Hur kan man vara så djupt störd i huvudet att man anser att det var fel att skjuta kvinnan? Om agenten hade stått typ 50 cm mer till vänster precis innan hon stod på gaspedalen så hade kvinnan kört på honom ordentligt. Hon hade inga planer på att stanna kvar där så 50 cm hit eller dit hade inte spelat någon roll för henne.

Vad är ni för idioter egentligen som tycker att detta var fel? Hon tar ni er ens upp ur sängen?
Citera
2026-01-10, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ko-vid-19
Flera år vet jag inte.

Men hon ser rent objektivt bättre och "normalare" ut på vänstra bilden, i långt hår. Den används för att "vanligt folk" ska ha lättare att relatera till henne är min bestämda uppfattning.

Jo, uppenbart sätt att som vanligt alltid ljuga och aldrig ge en korrekt bild av verkligheten.

Olika sätt, som exempelvis att bara klistra och klistra och hitta på nyheter som inte finns till mer sådana här taktiker.
Citera
2026-01-10, 14:08
Medlem
Det här är ett solklart fall av HMES (hurt male ego syndrom). Många kvinnor som drabbas av det.
Citera
2026-01-10, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Aha du har förhört dem personligen under natten. Det visste jag inte.

Tråden med barnsliga idioter.
"Han är en mördare och han kan aldrig gå tillbaka till sitt jobb och inte träffa sina kollegor igen." har du koll på vad du skriver själv?
Citera
2026-01-10, 14:10
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ko-vid-19
Flera år vet jag inte.

Postar den igen. https://imgur.com/a/YQ2UFlR

Nej, det är i undantagsfall de använder fulare bilder medvetet. Ytterst handlar det ju om att tilltala kunden.
Citera
2026-01-10, 14:11
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gnisse
Det här är ett solklart fall av HMES (hurt male ego syndrom). Många kvinnor som drabbas av det.

Solklart fall av självförsvar menar du? Ta dina mediciner nu.
Citera
2026-01-10, 14:11
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cremefraiched
Enligt dig ja. Men sen påstår du att dom inte sätter dig kriminella illegala invandrare utan enbart dom som är "laglydiga "illegala" invandrare.

Vad betyder det? Vad är en "illegal" invandrare som du pratar om?

Ingen har sagt att hon var kriminell. Här är det du som åter igen missleder eftersom du vägrar ta ett L. Hon var en aktivist som var där för att blockera ICE - när dom ber henne kliva ut ur bilen så kör hon iväg och tänker inte på att hon kör in i en ICE-agent, hon blir skjuten - en martyr för sin sak. Det är du som påpekade att dom enbart satte dit laglydiga "illegala" invandrare - som kom fram till att ca hälften av alla dom har tagit (baserat på dina egna källor) har haft i kontakt med lagen och 26% väntade på någon form av dom.

Här kastar du vad du är på andra, typisk manipulationsteknik. "Anklaga andra vad du själv håller på med". Det biter inte.

Men jag hade mer än gärna velat gå djupare i just dina åsikter - ok, du skrev "illegal" invandrare - vad menar du med det? Menar du att det finns ingen illegal? Kan du ta och förklara din ståndpunkt vad du menar med det eftersom tolkningen av dina argument kan tolkas fritt och brett. Vad är din ståndpunkt där? Finns det illegala invandrare eller inte?

Ifall ja - ska man bara låta dom vara? Eller vad anser du är ett bättre förslag än att ICE ska åka runt och plocka illegala invandrare?

Med dig är det snarare 'leda häst till vatten'.

Det är OT det du frågar här. Allt jag kan säga är att allt ska följa vederbörlig process. Vilket det inte görs med ICE idag.

RFK 2024 | Midnight at the Border Documentary

Så ser jag på invandringen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in