2026-01-10, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
På en annan människa.

För att begå en massaker ?

Hennes "fru" hann säga "drive, baby drive". Det var en genomtänkt handling.

Sen om hon var psykotisk och behövde tvångsvård är jag helt öppen för. Men man måste agera i nödvärn och självförsvar innan dess såklart.

Du är så jävla dum och efterbliven. Tror du ens på vad du själv skriver?

ICE är en samling Proud boys-apor, och har naturligtvis ingen som helst legitimitet. Kalla dom för helvete inte federala agenter. Smuts är vad dom är och dom ska plockas en efter en.
Citera
2026-01-10, 12:20
Medlem
Afro-Gregers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhimpyMalt
Kollade den länkade videon. Ser tydligt att hans vänsterben/höft blir påkört av bilen. Tydligaste jag sett på länge.
Eller tror du att man kan flytta sitt ben 20 cm bakåt på 0,1 sek samtidigt som resten av kroppen är stilla?

Ja det är mycket märkliga resonemang från vänsteraktivister om att han borde ha hoppat åt sidan, gjort en volt etc etc. Knappast argument som är realistiska.

Vänsterkvinnan borde ha samarbetat med myndigheterna så hade missförstånd kunnat undvikas. Men tydligen tycker det här lesbiska paret att sådana här lekar är roliga och spännande. Nu är det nog inte lika roligt längre.
Citera
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cremefraiched
Nu kom glåpord och rent påhitt här. Hon var där som aktivist, tjafsa med polisen - ska du vara med i leken får du leken tåla. Sen repeterar du din lögn igen.

Men dom är illegala? Har dom kommit in i landet illegalt utanför deras invandringssystem så är dom illegal. Och här nu så börjar vi komma in i vad du faktiskt riktigt tycker, Ajogen.

Du anser inte att dom är illegala invandrare, varför gör du inte det? Utveckla gärna och förklara din åsikt om det hela? Du vet - du tjänar faktiskt på att skriva ut din åsikt och på ett vettigt sett presenterar den. OK, varför tycker du att dom inte är illegala? Du tycker att dom inte tar kriminella men din statistik säger att 49% av dom på något sätt har haft med lagen att göra.

Du tycker inte fortkörning är kriminellt, men är det ok? Du tyckte "ringa stöld" inte var något - men vart går gränsen till när det inte är ok?

Är det ok att sno ifrån en butik när något bara kostar 10kr? Eller vad är det som gäller här? Ge mig något att faktiskt förstå din åsikt och perspektiv här. För du får dig direkt inte att se smart ut, men hjälp mig att förstå dig.
Ja, där har vi det. Du är störd.

ICE går efter de som minst förtjänar det och skjuter mammor i ansiktet för de är ynkryggar.

Kvinnan gjorde inget fel och ICE agenterna gjorde alla fel som finn i boken, bortsett från att avrätta henne så bumrushar man inte bilar och ställer sig framför dem.

Idiot.
Citera
Medlem
Har sett videon flertalet gånger senaste dagarna.
Är ganska tydligt att hon träffar honom med bilen. Hans kropp förflyttar sig 20-30 cm åt vänster när bilen träffar honom. Vet inte vad som är så svårt att se för vissa människor.

Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Kolla gärna den länkade videon. https://www.nytimes.com/video/us/100000010631041/minneapolis-ice-shooting-video.html Man ser tydligt att "agenten" befinner sig på bilens förarsida när den passerar. MÖJLIGEN träffades hans vänstra arm av bilen. Tycker du det berättigar att summariskt avrätta bilföraren?
Citera
2026-01-10, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BiereGoogles
Båda är intressanta.
För att folk hävdar att det är skäl nog att skjuta ihjäl en förare.
Människor dör inte av att dom blir överkörda i låga hastigheter. Dom dör över att dom blir påkörda och slår i huvudet i fallet. Men det är knappast skäl nog att skjuta någon.
I så fall hade jag kunnat skjuta någon som knuffar mig i självförsvar.

MAGA tycker också det är fullt rimligt att ICE-agenten går med telefonen och filmar i ena handen, och håller vapnet i andra handen samtidigt som han ställer sig framför en bil i rörelse. Reaktionen när bilen står still krockad är dessutom "Fucking bitch..."
Hyvens män alltså som verkar veta hur man hanterar upprörda situationer!
Folk dör också av att en flera ton tung bil klämmer ihjäl dem. Googla!

Oftast är det barn eller stora fordon inblandade. Men jag skulle inte vilja ha en SUV’s ena hjul rulla över min bröstkorg.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Jag gissar att du inte tappar mobilen ens en gång.
När jag tänker på det, nej en vuxen man ger inte ifrån sig ljud, det visa även ICE polisen, fick en fraktur nu i mitten av nov, en tung maskin ramla över foten, jag fortsatte jobba med få upp den o ställa den på plats, jobba sedan två dagar till, åkte till akuten, jag har ont i foten? visa sig vara en fraktur o sjuk skriven 14 veckor hitintills, dvs det är ännu inte klart. Så ljud nej en riktig man gnäller inte i onödan.
Man gör klart jobbet först, precis som Ice snubben, det utgör övriga ICE personer kan lita på han.
Senast redigerad av hjorten16 2026-01-10 kl. 12:24.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Varför har dom inte kroppskameror? Varför måste dom inte ha det?

Nej finns ingen lag att federala agenter måste ha kroppskameror.
Lika lite som det finns en lag här i Sverige att polisen måste ha kroppskamera.
Jag tror du missuppfattat varför lagens långa arm använder kroppskameror.
Citera
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Helt omöjligt att se om bilen träffar honom eller ej. Finns andra vinklar där en träff känns närmast omöjlig. De första filmerna som kom visar ju bilen bakifrån och på vänster sida. När bilen börjar köra framåt döljs skytten av agenten vid dörren. En träff på ett ben är möjlig men inte trolig.

Agenten skjuter på kort tid 3 skott. Det första bör vara antingen precis innan eller exakt samtidigt som han ev träffas av bilen. De 2 därefter är ju efter en ev träff. Att tro att någon som precis blivit träffad av en bil kan skjuta 2 så bra skott är inte direkt troligt.

Här syns det ganska tydligt att agenten träffas av Goods bil och pushas en halvmeter bakåt, men i det ögonblicket har hjulen redan spunnit på isen, vapnet är redan draget och skotten på väg.
https://www.facebook.com/fox9kmsp/videos/side-by-side-videos-show-the-moment-an-ice-agent-shot-and-killed-renee-good-in-m/1823128501718143/
Citera
2026-01-10, 12:22
Medlem
Afro-Gregers avatar
Citat:
Myndighetspersoner går inte omkring och filmar sina ingripande med sina mobiltelefoner

Herrejävlar vad efterblivna ni är!

Det kan dom göra för bevisföring och för att få registreringsskyltar.
Citera
2026-01-10, 12:22
Medlem
Citat:
Ingen försöker köra på någon, och den amatörmässiga agenten som skjuter utan att ta hänsyn till civila och kollegor bryter mot deras egna policies.

Det ser vi ju med våra egna ögon.

Det finns ju på film.

Hon satt inte i bilen och gick inte ut efter flera tillsägelser för att hon inte ville köra på någon.

Vem som helst försvarar sig om man blir påkörd.

Det räcker med att man gör en drastisk rörelse där man kan ha en skälig misstanke att någon går efter en pistol.
Citera
2026-01-10, 12:23
Avstängd
Jag citerar din pojkvän nu

Ursprungligen postat av Kungenshora

"Komiskt att ICE-agenten själv har en importfru från Filipinierna. Är väl ingen amerikansk tjej som vill ha fanskapet så han är arg och skjuter en flata, hatar väl alla amerikanska kvinnor för de inte vill ha honom."

Så han försöker säga ICE agenten kan inte få ngn annan så han måste åka till Filippinerna , det är det han säger... så då menar han direkt att Filippinskan han har relation har andra syften då och hon är mindre värd för en amerikanska slår en Filippinska? John Lennon verkade nöjd med sin japanska fru... kunde han inte få en torr blek brittiska då?

Hur vet han om hon inte som du säger är en amerikansk med filippinsk bakgrund

Så försök inte...din pojkvän åkte ditt... han avslöjades...sker ofta bland de med "rätt värdegrund " 😂

Men om jag får välja mellan en tok kärringen som arg flatan (som nu är i helvetet) eller en het Filippinska ...ja då är det inte ens ngt att debattera...

Citat:
Ursprungligen postat av RadioGaGa
Ditt inlägg är full av rasism.
Du tror att alla amerikaner är vita.
Citera
2026-01-10, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Den här bilden visar att han drar pistolen när hon stannade efter att ha backat, sekunden innan hon kör framåt.
https://i.postimg.cc/PrymSbBy/2.jpg
Bra bild. Där ser man ju att om bilen i nästa sekund rullar framåt med hjul vridna åt höger, ska det mycket till för en träff på agenten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in