2026-01-10, 12:15
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Nej man ger inte ifrån sig ljud, jag ramla med MC flera gånger kört enduro, bruka lyfta försiktigt o känna så inget är brutet innan jag rör mig för snabbt upp, men inga ljud som en vuxen man.

Vi alla kan se att hon tappa kontrollen o kunde inte finna sig i situationen, hålla på köra över en tjänsteman visa hon inte kunde hålla två bollar i luften. Hon gjorde sig skyldig till använt dödligt tillhygge mot tjänsteman.

Inte relevant om du ramlat utan att låta. Sannolikheten att någon ger ifrån sig ljud vid en kraftig smäll är mycket hög.
Citera
2026-01-10, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Blir du nöjd om jag kallar dig globalist istället?
Du får kalla mig precis vad du vill. Du vet, frihet och sånt.

Citat:
Hoppas ICE tröttnar på sådana här idioter som Renee och börjar städa av fler som hotar deras hälsa.
Du kommer att bli besviken när de rensar ut dig.
Citat:
Man såg klart och tydligt att hon inte brydde sig ett dugg att det stod någon framför bilen. När hennes "fru" ropade "drive" så klev han klokt nog lite åt sidan och hade han inte gjort det så hade den korkade kärringen kört över honom eftersom.
Nej man ser klart och tydligt att hon inte försöker köra på någon, såvida man inte är fullständigt efterbliven.

Men eftersom ni samtliga fascister är fullständigt efterblivna så blir det ju en diskussion, det visste alla med IQ över ca 80, så fort det skedde.
Citera
2026-01-10, 12:16
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Så i din värld är det okej att skjuta alla som kör lite vårdslöst? Kanske vore något för svensk polis till och med. Man behöver inte jaga dem, skjut dem istället.

Kan lova dig att även svensk polis kommer skjuta om du försöker köra över dom.
Citera
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhimpyMalt
Jag bromsar aldrig vid obevakade övergångsställen. Jag förväntar mig att om det är en person som går över så aktar den sig om jag kommer med bilen. Annat vore ju konstigt.
Som förare ska man vara vaksam på att personen som korsar övergångstället kan passera tryggt och inte halkar och ramlar på en isfläck innan man gasar på. Eller faller ihop av plötslig sjukdom.

Du borde verkligen inte ha körkort.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhimpyMalt
Kollade den länkade videon. Ser tydligt att hans vänsterben/höft blir påkört av bilen. Tydligaste jag sett på länge.
Eller tror du att man kan flytta sitt ben 20 cm bakåt på 0,1 sek samtidigt som resten av kroppen är stilla?

Kolla gärna den länkade videon. https://www.nytimes.com/video/us/100000010631041/minneapolis-ice-shooting-video.html Man ser tydligt att "agenten" befinner sig på bilens förarsida när den passerar. MÖJLIGEN träffades hans vänstra arm av bilen. Tycker du det berättigar att summariskt avrätta bilföraren?
Citera
Medlem
Ajogens avatar
Slow Motion video of Renee Nicole Good turning the steering wheel AWAY from the ICE officer when leaving

Det är inte någon som försöker rikta sin bil emot kameramannen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meyor
För att dokumentera ett ingripande. Är du så svagbegåvad att du inte ens förstår det?
Myndighetspersoner går inte omkring och filmar sina ingripande med sina mobiltelefoner

Herrejävlar vad efterblivna ni är!
Citera
2026-01-10, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Vad händer här menar du mellan sekvens 00:00 till 00:05?

https://www.facebook.com/KSTPTV/videos/breaking-the-chaotic-moment-ice-agents-shot-a-woman-in-minneapolis-on-wednesday-/1934236970828364/?mibextid=wwXIfr&rdid=TgYEEXeta9w5HBS5
Helt omöjligt att se om bilen träffar honom eller ej. Finns andra vinklar där en träff känns närmast omöjlig. De första filmerna som kom visar ju bilen bakifrån och på vänster sida. När bilen börjar köra framåt döljs skytten av agenten vid dörren. En träff på ett ben är möjlig men inte trolig.

Agenten skjuter på kort tid 3 skott. Det första bör vara antingen precis innan eller exakt samtidigt som han ev träffas av bilen. De 2 därefter är ju efter en ev träff. Att tro att någon som precis blivit träffad av en bil kan skjuta 2 så bra skott är inte direkt troligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meyor
För att dokumentera ett ingripande. Är du så svagbegåvad att du inte ens förstår det?

Varför har dom inte kroppskameror? Varför måste dom inte ha det?
Citera
Medlem
Cremefraicheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Du är en komplett idiot.

ICE skjuter mammor i ansiktet och rövar bort laglydiga 'illegala' invandrare och gömmer sig för seriösa kriminella. Dom är pussies.

Nu kom glåpord och rent påhitt här. Hon var där som aktivist, tjafsa med polisen - ska du vara med i leken får du leken tåla. Sen repeterar du din lögn igen.

Men dom är illegala? Har dom kommit in i landet illegalt utanför deras invandringssystem så är dom illegal. Och här nu så börjar vi komma in i vad du faktiskt riktigt tycker, Ajogen.

Du anser inte att dom är illegala invandrare, varför gör du inte det? Utveckla gärna och förklara din åsikt om det hela? Du vet - du tjänar faktiskt på att skriva ut din åsikt och på ett vettigt sett presenterar den. OK, varför tycker du att dom inte är illegala? Du tycker att dom inte tar kriminella men din statistik säger att 49% av dom på något sätt har haft med lagen att göra.

Du tycker inte fortkörning är kriminellt, men är det ok? Du tyckte "ringa stöld" inte var något - men vart går gränsen till när det inte är ok?

Är det ok att sno ifrån en butik när något bara kostar 10kr? Eller vad är det som gäller här? Ge mig något att faktiskt förstå din åsikt och perspektiv här. För du får dig direkt inte att se smart ut, men hjälp mig att förstå dig.
Citera
2026-01-10, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Det är handlar inte om politik utan om man är frisk i skallen eller inte.

En människa oavsett vem försöker köra på en polis och blir såklart då skjuten.
Ingen försöker köra på någon, och den amatörmässiga agenten som skjuter utan att ta hänsyn till civila och kollegor bryter mot deras egna policies.
Citera
2026-01-10, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Slow Motion video of Renee Nicole Good turning the steering wheel AWAY from the ICE officer when leaving

Det är inte någon som försöker rikta sin bil emot kameramannen.

Spelar väl ingen roll vad hon försöker göra. Bilen glider framåt på isen när hon accelererar och träffar agenten..
Likgiltighetsuppsåt kallas det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in