2026-01-10, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Nej, jag skulle lytt och klivit ur bilen. Du, däremot, skulle varit död.
Jag sprang skrikande
ut ur spegeln.
Jag sprang fort
utan att vända mig om.

Bra där!
Citera
2026-01-10, 12:03
Medlem
RadioGaGas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Då ser man lite rasism här
Du menar att en amerikanska är bättre än ngn från Asien? Folk kan inte ha olika smaker?
Som den rabiata fula flatan vs en hot filipina? ja tuff val där 😂😂😂

Ditt inlägg är full av rasism.
Du tror att alla amerikaner är vita.
Citera
2026-01-10, 12:04
Medlem
Cremefraicheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhimpyMalt
Är inte ICE till för att deportera illegala invandrare. Att deras brott är att vara i USA illegalt?
Spelar väl ingen roll om dom begår andra brott i USA eller inte. Själva brottet var att smyga in i USA illegalt.

Huvudet på spiken.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Då ser man lite rasism här
Du menar att en amerikanska är bättre än ngn från Asien? Folk kan inte ha olika smaker?
Som den rabiata fula flatan vs en hot filipina? ja tuff val där 😂😂😂

Alltid vänstermänniskor som tar upp hudfärg i debatter.
Spelar ingen roll om det är en vit kvinna, asiatisk transa eller svart man. Kör man på en federal agent så är risken ganska stor att man blir skjuten.
Citera
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Så har det kommit fram om det är sant eller inte om att hon hade precis lämnat barnen på dagis? Skrivs att hon har åkt till platsen och det tog tre timmar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrOutlaw
Alla videoklipp visar att hon försökte köra därifrån.

På en annan människa.

För att begå en massaker ?

Hennes "fru" hann säga "drive, baby drive". Det var en genomtänkt handling.

Sen om hon var psykotisk och behövde tvångsvård är jag helt öppen för. Men man måste agera i nödvärn och självförsvar innan dess såklart.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Hon har ju försökt att begå brott länge.

Möjligen har hon dödat förut.

Jag är helt öppen för att hon borde ha fått tvångsvård tidigare.

Men nu så blev det självförsvar innan hon hann döda.
Jag tror att hon var Belzebub i mänsklig skepnad. Agenten utförde Guds uppdrag!

God, Guns, Trump!
Citera
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhimpyMalt
Är inte ICE till för att deportera illegala invandrare. Att deras brott är att vara i USA illegalt?
Spelar väl ingen roll om dom begår andra brott i USA eller inte. Själva brottet var att smyga in i USA illegalt.
Vänsternazisterna vill ha öppna gränser. Man anser att ekonomiska invandrare har rätt att ta del av andra staters välfärdssystem och ska ha samma rättigheter som landets medborgare. Allt annat är apartheid.
Citera
2026-01-10, 12:05
Medlem
Kent-Ronnys avatar
Vid 35 sekunder hörs det även på filmen från CNN. Lovar och svär!

Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Jag får ju säga att jag inte hör något i CNNs video, så antingen är den ena eller den andra manipulerad.
Citera
2026-01-10, 12:05
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cremefraiched
73% No Convictions
3% Proprety
3% vice
4% other
5% violent
5% immigration
6% traffic

Source: https://www.cato.org/blog/5-ice-detainees-have-violent-convictions-73-no-convictions
Din egna källa

Här har du en stor graf också på det hela https://datawrapper.dwcdn.net/hz62g/with-logo.png
Här har vi en lista på allt ifall du inte litar på grafen och vill skapa din egna graf i Excel: https://www.cato.org/sites/cato.org/files/2025-11/ICE%20Custody%20Data%20as%20of%202025-11-15.pdf
Jag förstår inte vad du envisas med att ge mig min egna artikel som visar just det jag påstår stämmer som något bevis för din ståndpunkt.
Citera
2026-01-10, 12:07
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Han sa det efter att han skjutit

Hade hon velat köra över honom hade hon gjort det och han hade mosats. Nu hände ju inte det.
En frisk människa chansar inte på att personen framför bilen ska hinna hoppa undan i tid, särskilt inte vid halt väglag.
Citera
2026-01-10, 12:07
Medlem
Cremefraicheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Jag förstår inte vad du envisas med att ge mig min egna artikel som visar just det jag påstår stämmer som något bevis för din ståndpunkt.

Ja precis. Du gav oss beviset att 23% har vart kriminella invandrare och yttligare 26% väntar på att få bli dömd. (oskyldig tills du är dömd) Så med lite matte, 23+26 =49%.

Så 49% av dom har någon form av kontakt med lagen. Då sträcker jag mig rejält och kan överdriva lite. Men bara 25% är dåligt nog när det kommer till illegal invandring att 1/4 har någon form av kriminell bakgrund eller håller på att bryta lagen (fortköring, rattfylleri, stöld etc etc)

Citat:
Type Book-Ins Share
Property 1,830 3%
Violent 3,258 5%
Vice 2,052 3%
Immigration 3,152 5%
Traffic 3,998 6%
Other 2,628 4%
No conviction, pending charges 15,807 26% <-------- DENNA LÄMNA DU UT REJÄLT, 26% väntar på dom
No conviction or charge 29,075 47%
No conviction (total) 44,882 73%

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in