Citat:
Ursprungligen postat av
Eko_
Jag vet inte om du har personlig koppling till situationen, vilket jag har, men du verkar åtminstone tro att du har någon typ av auktoritet inom ämnet. Iran är en islamisk diktatur. Att ett propagandakonto delar regimnyheter där man ser folk rapportera om butiksbränder och stöld är med stor sannolikhet falskt, PROPAGANDA. Det är för att sånna naiva människor som du ska tro att regimen har någon form av legitimitet och att demonstranterna är styrda av Mossad och Trump. Tyck och tro vad du vill. Vi är klara här.
Ok, så då säger känslo-argumenten att samtliga demonstranter är enbart goda och välvilliga, agerar alltid korrekt osv, vad bra.
Har ingen direkt personlig koppling, jag är alltså inte iranier, men tvivlar själv på att det stämmer, det vore heller knappast konstigt om vissa går över gränserna emellanåt.
Ja landet är en islamistisk diktatur men det är knappast någon nyhet?
Får man fråga hur du själv ser på situationen kring tex shahens eventuella återkomst? Känner en del iranier som är väldigt anti regimen men inte så överdrivet förtjusta i idén om hans inblandning.
Det verkar råda en del skilda åsikter kring honom i diasporan även om många, t.ex. här i tråden, verkar anse att han är folkets uppenbara ledare både idag och framåt.