2026-01-10, 10:53
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Ronny
Han stod vid sidan av bilen när hon avrättades.
Nej. Man kan tydligt se på flera bilder var kulhålet är.
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Ronny
På vilket sätt skyddade det honom?
Förstår du vad nödvärn betyder? Jag gissar att han upplevde situationen som potentiellt dödlig, framförallt med tanke på att han blivit påkörd tidigare för cirka 6 månader sen i sitt arbete.
Citera
2026-01-10, 10:53
Medlem
detektiven789s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Vad händer här menar du mellan sekvens 00:00 till 00:05?

https://www.facebook.com/KSTPTV/videos/breaking-the-chaotic-moment-ice-agents-shot-a-woman-in-minneapolis-on-wednesday-/1934236970828364/?mibextid=wwXIfr&rdid=TgYEEXeta9w5HBS5

Det mest skrämmande är inte att troll orerar på utan att detta klipp jag själv sett hundra gånger är så oerhört svårt att hitta på mainstream medias sajter... 🥴 han blev ju solklart påkörd och dessutom hårt. Det var bara tur att han träffades så långt ut att han gled av fronten och åkte längs sidan av bilen...
Senast redigerad av detektiven789 2026-01-10 kl. 10:56.
Citera
2026-01-10, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av detektiven789
Det finns en video från motsatt håll som tydligt visar att han blev rejält påkörd framifrån men gled längs sidan av bilen mot föraren samtidigt som han sköt. Jag förstår inte varför du trollar. Agenten blev påkörd.

Det finns ingen sådan video. Alla videos som finns ute på nätet är ganska öppna gällande påkörningen.
Blev han rejält påkörd, kunde han fan inte stå 1-2 meter ifrån bilen och skjuta BO från sidan, 3 sekunder efteråt. Då är han dessutom utom fara, så det är en avrättning.

Du har fö inte sett att det är halt och att skytten och hans kollega halkar.

Blir man som gående påkörd i det väglaget, åker man i backen direkt.
Citera
2026-01-10, 10:57
Medlem
Kent-Ronnys avatar
Första skottet ja, som inte kan vara det dödande. Du nämner inte sidoskotten av någon anledning, trots att det är vedertaget att antal skott var tre.

Om han nu lider av PTSD och inte klarar av farliga situationer kanske man inte ska ge honom ett vapen och skicka ut honom på uppdrag.

Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Nej. Man kan tydligt se på flera bilder var kulhålet är.

Förstår du vad nödvärn betyder? Jag gissar att han upplevde situationen som potentiellt dödlig, framförallt med tanke på att han blivit påkörd tidigare för cirka 6 månader sen i sitt arbete.
Citera
Medlem
detektiven789s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Det finns ingen sådan video. Alla videos som finns ute på nätet är ganska öppna gällande påkörningen.
Blev han rejält påkörd, kunde han fan inte stå 1-2 meter ifrån bilen och skjuta BO från sidan, 3 sekunder efteråt. Då är han dessutom utom fara, så det är en avrättning.

Du har fö inte sett att det är halt och att skytten och hans kollega halkar.

Blir man som gående påkörd i det väglaget, åker man i backen direkt.

Jag har själv sett den hundra gånger på olika sociala medier men svår att hitta hos mainstream media...
https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2FKSTPT V%2Fvideos%2Fbreaking-the-chaotic-moment-ice-agent s-shot-a-woman-in-minneapolis-on-wednesday-%2F1934236970828364%2F%3Fmibextid%3DwwXIfr%26amp%3 Brdid%3 DTgYEEXeta9w5HBS5
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Om du hamnar under en bil så blir du krossad av vikten, inte hastigheten, sitter du och trollar eller är du seriöst så korkad? Troligtvis eftersom du jämför ICE-agenter som arresterar och utvisar utländska kriminella med Gestapo.
Innan du börjar kalla människor för korkade bör du veta att Hollywoodfilmer inte tar hänsyn till fysikens lagar.
Förklara för mig hur en fullvuxen skulle kunna hamna under och blir krossade av en bil i låg hastighet, som har en markfrigång på under 20cm och där det råder vinterväglag med betydligt lägre friktion som får både bil och person att lättare glida mot marken?

Att federala myndigheter i USA blockerar delstaten Minnesota från att undersöka fallet, få tillgång till bevis och att dom säger att Minnesota inte har befogenhet att undersöka saken, är enligt dig alltså sjukt att jämföra med Gestapo som inte heller behövde ansvara för sina gärningar?
Citera
2026-01-10, 10:58
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Jag skiter om hon rattade vänster/höger

Vi kan konstatera med solklara bevis att hon försökte smiitta och inte acceptera att bli gripen.

Hon körde iväg och spelar ingen om han var en skjutglad cowboy eller kände sig hotad

Juridiskt kommer han komma undan med putativt nödvärn eller nödvärn, ngt en åklagare som har bevisbördan inte kan bevisa motsatsen.

Rättvisa skipad😊 + hunden i bilen klarade sig tack och lov🥺

Men den rabiata flatan

1. Hon dog på kuppen (FAFO)

2. Då hon bekämpades (inte avrättades som ni vänster troll säger) när hon gjorde ett brott så kommer inga försäkrings pengar betalas ut till ngn av hennes familj

3. Dödsboet får betala skadorna på bilen som den arga rabiata flatan körde på

Bra va? 🥺

Och vad anser vi vad vi har lärt oss från detta? Jo civiliserade människor som jag och högerkanten skulle aldrig försätta oss i en sådan situation då vi är utbildade, civiliserade , läser lagar och ja vi är inte rabiata arga människor 😊

Så du skiter i om hon försökte köra på honom, du skiter i om bilen hade träffat honom eller inte utan du är bara glad över att en kvinna blev avrättad helt utan anledning. Bra att du bevisar hur hjärndöda ni är.
Citera
2026-01-10, 10:58
Avstängd
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven

All fysiskt kontakt mellan ett fordon och en människan = påkörning, det spelar ingen roll hur fort bilen kör.

Vad du än säger och försöker haspla ut dig så blir man påkörd vare sig du vill eller inte, och då agerar han i nödvärn.
Så om en bil nuddar en får man skjuta i nödvärn?
Även man själv hoppar ut framför den mitt i vägen?
Citera
2026-01-10, 10:59
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cremefraiched
Du lyssnar för mycket på propaganda. ICE ger sig på pedofiler, våldtäktsmän, gängmedlemmar av alla de olika slag, kriminella etc.

https://www.ice.gov/news/releases/49-arrested-ice-led-operation-targeting-gang-members-deportation
https://abcnews.go.com/US/denver-ice-raids-targeting-100-gang-members-yielded/story?id=118574573

Dom ligger på nivån att Kartellerna lovar ut 50.000$ för att döda ICE agenter - https://www.fox32chicago.com/news/ice-agent-assassination-bounties

Du har även helt totalt missat att folk skjuter mot ICE och har dödat flera, och ibland så skjuter dom civila - https://www.ice.gov/news/releases/victim-active-shooter-attack-dallas-ice-field-office-identified

Du vet inte vad du pratar om, och det märks.
(FB) Är ICE tyranniskt och bör då folket nyttja sin 2ndA rätt?

De ger sig främst laglydiga invandrare. Dom är för fega för att ge sig på äkta kriminella.
Citera
2026-01-10, 10:59
Medlem
Kent-Ronnys avatar
Enligt de flesta i denna tråd ja.

Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Citera
2026-01-10, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Det handlar om reflexmässiga skott i en mycket snabb serie.

Det är omöjligt för hjärnan att kunna fatta komplexa beslut inom den tiden.

Du har troligen tittat på en video utan att fatta att det är slow motion.

Om en agent inte har tillräckligt hög IQ för att skilja på rationell eldgivning och en avrättning, behöver han byta jobb och gå i terapi. Mannen är fan inte klok. Första skottet stoppar inte ens bilen. De andra skotten avlossas när GM är helt trygg, på sidan av bilen. Han har dödat en civilist i onödan och gett sina politiska motståndare en martyr. Jättesmart, verkligen

GM börjar dessutom peppra när kollegan fortfarande är vid förardörren och samspelet mellan de två agenterna verkar vara obefintligt.
Senast redigerad av Eremona2.0 2026-01-10 kl. 11:04.
Citera
2026-01-10, 11:00
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora

Ja, eftersom en bil räknas som ett vapen.

Du får gärna visa var han hoppar ut framför bilen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in