2026-01-10, 00:21
Medlem
Rookie81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Ja, och det gick också ifrån att kvinnan skulle ha försökt meja ner ett gäng ICE-agenter till det här. Media, politiker tillsammans med rykten sätter spinn på saker och ting. I efterhand så vet vi nu att hon på väg ut från sin uppfart, börjar bråka med agenterna, hon agerar sedan i panik när agenterna vill att hon ska ut ur bilen(dumt agerat) och försöker åka därifrån, agenten agerar i panik och avlossar 3 skott mot överkropp/huvud(lika dumt agerat). Skillnaden är att en av dessa ska vara utbildad för att hantera situationer som denna, och det är också denna personen som tar ett medvetet beslut att försöka döda den andra personen.

Med mobilfilmen menar jag att det inte är en kroppskamera helt enkelt, ingenting mer än så.

Samma snubbe i videon (https://youtu.be/rpcCQTGfPLo?si=or4Kul8wz8VnULAk) blev alltså släpad efter en bil i en annan incident. I det klippet finns båda incidenterna. Har man varit med om det en gång blir man säkert lite lätt trigger happy när exakt samma sak händer igen. Visst man kan också ge upp och lägga sig under bilen men vem fan bryr sig efter det? Man dör under en bil och en massa vänsterpack trycker roliga tröjor om en i ett halvår (ala Charlie Kirk), det blir ens "legacy" när man stämplar ut man blir snubben under bilen meme.
Citera
2026-01-10, 00:23
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Vad fan snackar du om?
Ser du inte förarkvinnan?
Det hade du såklart inte gjort om det stått en gubbe där!

IQ-fiskmås?!

Han stannar framför bilen och avvaktar medan hans kollega pratar med föraren, det är så jag uppfattar det.
Citera
Medlem
Säkert nån annan i tråden som skrivit samma sak som jag skriver nu. Men om det varit en neger som blevit skjuten hade det någ varit annat ljud i skällan. Men nu var det bara en vit kvinna och då var det inte så farligt.

Men! Jag tycker att man ska nyansera det hela.
Ska man parkera bilen framför statliga agenter? Nej.
Ska man lyda vad den statliga agenten beordrar en? Ja.

Gör man så blir man inte skjuten i huvet.

Samtidigt tycker jag att det är tråkigt att det blev så här. Vita kvinnor borde inte bli ihjälskjutna av vita män. Det är den största och värsta förlusten. Vita människor måste sluta mörda varandra.
Citera
Medlem
IMBILDENs avatar
Givetvis ska man inte hindra polisen från att göra sitt jobb, men jag skulle säga att det här ÄR mord.

https://www.youtube.com/watch?v=K9CJY5p0xz4

Tittar man frame, by frame, är det helt uppenbart att hon försöker fly. Det går ganska långsamt och polismannen som står till vänster framför bilen hade lätt kunnat vika av mot kameran, mot den vänstra sidan på bilen om han fruktade för att bli överkörd. I samma stund som bilen börjar rulla framåt drar han sin pistol. Man ser tydligt att hon blir skjuten genom vänster sidoruta, när hon är på väg att svänga höger. Detta kan omöjligen vara nödvärn.

Åker inte denna ICE-agent dit på detta vet jag inte vad.
Då sätter det en standard att poliser i USA får skjuta inte bara i nödvärn, utan faktiskt skjuta personer som försöker fly ifrån dem
Citera
2026-01-10, 00:24
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Ja, det är ett pissigt sätt att försvinna på, få människor förtjänar att mördas för sina åsikter. Jag tänker då alltså på människor i maktpositioner som agerar efter sina grova åsikter, jag tänker då på personer som Stalin eller Hitler.

Hela situationen är pinsam för bägge läger samt för usa. Det är så många fel på fel av alla involverade. Frågan är hur långtifrån vi är från första riktiga terrorhandlingen mot Ice, dvs en bombning eller någon form av masskjutning av agenter.

Terror mot ICE är nog väldigt lågt prioriterat som gemen amerikan. Problematiken ligger i hur vänstern konstant kaosar runt.
Citera
2026-01-10, 00:24
Medlem
löls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Nja, han snarare säge "woohoooo..." skjuter tre gånger, sen säger "fucking bitch"

Inte denna gång min vän.

Its debunked!
Citera
2026-01-10, 00:25
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Nej ingen annan ICE-agent var vid föraren när han gick förbi.
Har du inte sett klippet från ICE-agentens film?

Föraren söker kontakt med honom och säger "det är okej, jag är inte arg på dig" men han ignorerar henne och börjar cirkulera runt bilen.

Varför cirkulerar han till bilens högra sida och vidare över fronten istället för att gå tillbaka till föraren efter han filmat regplåten?
DET ÄR DEN STORA FRÅGAN!

Vad händer här menar du? Inga ICE-agenter som söker kontakt med föraren?
https://www.youtube.com/watch?v=mS3caI3di8c

Därför det finns andra agenter på plats.

Det flera av er missar är att om man skall bedöma en situation behöver man se olika klipp för att skapa sig en uppfattning. Man kan inte bedöma helt på ett filmklipp, utan behöver se från olika vinklar för att förstå själva händelseförloppet.
Citera
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Llardrose
Hon försöker åka därifrån och hon skiter i att en federal agent står framför bilen. Därför är det nödvärn. Hon kunde ha backat istället. Eller här är en annan tanke: Kanske faktiskt gå ut ur bilen som hon blev beordrad om flera ggr av en person som har makt att med våld förflytta henne från platsen.

Vad nån säger i affekt efteråt har noll inverkan på nått.

Idiot. Det tar 0.2 sekunder innan hon trycker på gasen när hennes butchfru skrker "get out of here" det bevisar att det var det enda hon lyssnade till, oavsett vem som råkade stå i vägen.

Tack vare isen. hade det varit sommar hade han flygit 5 meter

Som sagt, ratten och däcken är vinklade bort från honom och han kan inte bli överkörd eftersom bilen inte kommer att svänga. Om man någonsin har kört en bil och lagt om ratten från stillastående så vet man att det är en liten fördröjning av svängen och det är exakt det som händer. Det var aldrig nödvärn och han hade aldrig blivit påkörd och han mördade henne ur ilska.
Citera
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Det verkar som skytten, rädd för repressalier, har lämnat sitt hem:

https://www.dailymail.co.uk/news/article-15449879/federal-agents-guns-swarm-jonathan-ross-home-hiding-minneapolis.html, nyss

Då bör de arrestera honom för lösdriveri och skicka honom till Alligator Alcatraz.
Citera
2026-01-10, 00:26
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Givetvis ska man inte hindra polisen från att göra sitt jobb, men jag skulle säga att det här ÄR mord.

https://www.youtube.com/watch?v=K9CJY5p0xz4

Tittar man frame, by frame, är det helt uppenbart att hon försöker fly. Det går ganska långsamt och polismannen som står till vänster framför bilen hade lätt kunnat vika av mot kameran, mot den vänstra sidan på bilen om han fruktade för att bli överkörd. I samma stund som bilen börjar rulla framåt drar han sin pistol. Man ser tydligt att hon blir skjuten genom vänster sidoruta, när hon är på väg att svänga höger. Detta kan omöjligen vara nödvärn.

Åker inte denna ICE-agent dit på detta vet jag inte vad.
Då sätter det en standard att poliser i USA får skjuta inte bara i nödvärn, utan faktiskt skjuta personer som försöker fly ifrån dem

Fly från vad? Är hon hotad? Hur hamnade hon i den situationen?
Citera
2026-01-10, 00:26
Medlem
Afro-Gregers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Det verkar som skytten, rädd för repressalier, har lämnat sitt hem:

https://www.dailymail.co.uk/news/article-15449879/federal-agents-guns-swarm-jonathan-ross-home-hiding-minneapolis.html, nyss

Tragiskt. Hoppas dom kan ordna skyddad bostad åt honom och familjen så att han kan fortsätta utföra ett ypperligt arbete åt det fantastiska ICE.

Hoppas vi kan få något som påminner om ICE i Sverige snart. In i Rinkeby och Tensta med skarpladdade vapen. Högsta prio blir somaliska bidragsparasiter.
Citera
2026-01-10, 00:27
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrOutlaw
Som sagt, ratten och däcken är vinklade bort från honom och han kan inte bli överkörd eftersom bilen inte kommer att svänga. Om man någonsin har kört en bil och lägger om ratten från stillastående så vet man att det är en liten fördröjning av svängen och det är exakt det som händer. Det var aldrig nödvärn och han hade aldrig blivit påkörd och han mördade henne ur ilska.

Personen i fråga kan inte se ifall "hjulen är vinklade" utan han ser bara när bilen kommer emot honom då man befinner sig framför den på ett kort avstånd. Testa själv och stå framför en bil på samma avstånd när den plötsligt kör framåt, hinner du se vart hjulen står då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in