2026-01-09, 23:28
Avstängd
Vet inte om detta hjälper för vänstern är totalt emot fakta om det inte passar derae narrativ

https://www.ice.gov/immigration-enforcement-frequently-asked-questions

Agents have the power to stop, detain and arrest people they suspect of being in the US illegally.

They can detain US citizens in limited circumstances, such as if a person interferes with an arrest, assaults an officer, or ICE suspect the person of being in the US illegall

Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Källa?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
För att ge ett (civiliserat) exempel. Jag gillar absolut inte Greta. Jag är höger; M/SD och tycker inte alls hennes åsikter är bra. Låt säga att denna Greta sätter sig framför riksdagen. Det är inte laglydigt att sitta där. Hon stör.

Bör hon då skjutas ihjäl på fläcken? Jag tycker inte riktigt det.

Om hon blir ihjälskjuten på fläcken av någon trigger-happy polis. Bör det utredas? Ja.

Även om jag absolut inte gillar Greta.
Ditt exempel haltar något i logiken. I Sverige ska du ha tillstånd för att demonstrera. Men även om tillstånd saknas kan du få fortsätta att demonstrera att sitta på trappan utanför riksdagen är inte olagligt. Att du dessutom jämför en situation där en kvinna försöker köra på och ifrån myndighetspersoner är inte rättvist. Nu kommer dessutom detta att utredas så jag förstår inte riktigt vad du men med sista stycket
Citera
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Larv, larv, och trams från en MAGA-infekterad.

Rätt svar:
- Berätta när en amerikansk president någonsin hävdat att han vunnit valet i en delstat 3 val i rad, när han egentligen förlorat 3 val i rad. Inte normal nivå av lögn.

Svar?

Delstatsval är nog inte en fråga för tråden? Håll dig till ämnet om du kan.
Citera
2026-01-09, 23:29
Medlem
Muslimfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stilicho
Han har inte rätt att öppna eld mot en flyende bil.

Bilen stannade för att den körde in i andra bilar för att föraren inte längre var levande och kunde kontrollera sitt fordon. Ice-agenten inte bara dödade en bilförare, han orsakade också en fara för allmänheten genom att skapa ett herrelöst fordon.

Det är faktiskt tvärtom på båda punkterna. Om man vill vara realistisk.
Citera
2026-01-09, 23:29
Medlem
Lord.Hells avatar
Jag kan inte fatta att mam vill bo i ett land som USA. Folk är så skjut glada, döda vem du cill och hävda terrorist murder whatever. Landet är helt våldsamt brutal. Polisen mördar någon för att de inte lyssnar på hans uppmaning. Mördar. Trodde han verkligen att bilen skulle stanna om han sköt henne i huvudet? Bilen rullar på.ännu mer våldsamma fram och kunde tvärtom faktiskt ha dödst någon oskyldig istället för att bara försöka komma bort därifrån.

Jag hoppas att ni som stödjer detta flyttar till skitlandet
Citera
2026-01-09, 23:30
Medlem
Fittan gjorde sin son föräldralös för en liten peng där hon skulle skydda äckliga somalier bla. Vilken jävla sorgligt slut på ett liv , låta det ta slit på detta viset föe att nån demokrat fått dessa idioter o tro att man kan attackera människor som gör sitt jobb
Citera
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
Jag är förvånad över varför hon inte kliver ur bilen när hon blir tillsagd. Hon verkar så avslappnad när hon sitter i bilen. Pratar med agenten som sedermera skjuter. Hade hon nåt på sig eller i bilen som inte fick hittas? Ett vapen?

Nä, hon räknade inte med att bli skjuten. Det förefaller som att hennes partner skriker till henne "Drive Baby drive", och utan att tänka själv följer hon instiktivt den uppmaningen. Det är troligt att hennes avsikt var att komma undan, men eftersom ICE skytten står precis framför henne, så uppvisar hon en tydlig avsaknad på respekt för andra människors liv, och en ovilja att att inte göra som hennes partner säger. Hon väntade sig helt klart inte att någon skulle skjuta.
Citera
Medlem
Afro-Gregers avatar
Citat:
Att han inte känner sig hotad av bilen är också fullständigt uppenbart.

Nej. Det kommer han troligen hävda i rätten och det är helt rimligt.

Citat:
Hade han känt sig fysiskt hotad av bilen hade han slängt sig undan.

Nej. Det är enbart din åsikt. Han borde ha gjort x, han borde ha gjort y. Vissa människor slänger sig åt sidan när de känner sig hotade andra öppnar eld. Frågan är om han har rätt att öppna eld när han är hotad till livet.

Citat:
Med sina handlingar bevisar han utmärkt väl att han inte var i någon omedelbar fara.

Nej.
Senast redigerad av Afro-Greger 2026-01-09 kl. 23:32.
Citera
2026-01-09, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
OK, Jag vill du ha ett laglöst samhälle där medborgarna behandlas efter tycke o smak och i enlighet med vilket humör berörd myndighetsperson de drabbas av? Jag då finns ju Nordkorea o Iran o liknande länder för dig ! Lycka till ! Förresten ,Vi säger du kör för fort, 20 km/tim, vanliga straffet är 2000kr i böter, Men polisen som stoppar dig är på dåligt humör,, så han drar ut dig i skogen o spöar på dig rejält, Bryter av din arm,,,Du är bekväm med det ?
Det är ett laglöst samhälle, vänstern gör det till det. De håller ju kurser i hur man ska attackera och störa ICE. De jublar när CK skjuts. Det är inte respekt för lagen eller för människoliv. Då måste detsamma gälla för oss andra också. Man har rätt att jubla när kärringen Good biter i gräset. Vi följer de lagar vi tycker är viktiga och skiter i resten.
Citera
2026-01-09, 23:32
Medlem
löls avatar
Ny video från agenternas body cams är ute.

Att kvinnan blev mördad är nu.... debunked
Sorry vänsterextremister aka ANTIFA
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muslimfitta
Varför inte? Det var ju det enda han hade visuell kontakt med. Skulle han skjuta genom motorhuven och hoppas att kulan träffade benet menar du? Är du infantil?

Inte infantil men människan förstår tydligen inte hur världen fungerad , eller polisväsendet i usa för den delen
Citera
Medlem
En dum kossa mindre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här