2026-01-09, 22:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Nej, hon körde inte på honom. "Det rätta" hade varit att hon inte varit där överhuvudtaget, men att hon så var borde inte rendera summarisk avrättning.

Här är en video där ICE-agenten som blev påkörd filmar med sin mobil:
https://x.com/JDVance/status/2009688858036986310

Förnekar du fortfarande att han blev påkörd? Din dumme fan.
Citera
2026-01-09, 22:55
Avstängd
🥺 kom med bevis eller knip käft

Men du har förlorat argumenten och försöker byta kurs....för du tror en FBI Chef kan bara gå in och nässla i agenters utredningar .

Det finns undercover agents som inte ens de högsta cheferna har tillgång till

Så du har mkt att lära om strukturen i FBI och USA andra federala myndigheter

Citat:
Ursprungligen postat av sexyclasse
Jag förstår att du blint litar på vad makten säger åt dig. Du är en följare, medan andra av oss är naturliga ledare. Så fortsätt följ bara. Det är ditt kall. Gott så.
Citera
2026-01-09, 22:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Många lögner där. Men det roligaste är hur efterblivna får ni är.

Förnekar du fortfarande att han blev påkörd?

Ditt efterblivna får.
Citera
2026-01-09, 22:56
Medlem
stilichos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afro-Greger
Har inte riktigt sett den detaljen men finns det på video har han ett starkt case att hävda nödvärn.

Eftersom man inte kan stoppa en bil i rörelse med ett enhandsskjutvapen så finns det ingasomhelst möjligheter att hävda nödvärn. Hade skytten verkligen varit rädd för att bli påkörd av bilen i fråga hade han slängt sig undan, vilket han inte gör. Att hävda nödvärn är ungefär detsamma som att hävda att han är efterbliven mongolid. Vilket möjligtvis skulle kunna vara ett effektivt juridiskt försvar.
Citera
2026-01-09, 22:57
Medlem
Ferhs avatar
Efter att ha sett den nya videon så har jag ändrat åsikt, för nu så anser jag att hennes vänsterextrema fru även borde arresteras och sättas i fängelse i tio år eller nått sånt för dråp. Eftersom hon hoppar in i bilen och säger "kör, kör!" efter att ha hotat polisen.

Man kan förstås se att kvinnan tittar rakt på polisen och hånler innan hon trampar gasen i botten, så man kan ju argumentera för att det inte behövdes mycket för att övertyga henne att göra som hon gjorde. Men, det är ju trots allt ändå en uppmaning till brott från frun, så ingen anledning att inte sätta henne i fängelse, eftersom man kan se det som att det är frun som är huvudansvarig. Så hon förtjänade egentligen att bli skjuten hon med.
Citera
2026-01-09, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det sista hon alltså säger i livet är "It's fine dude, we are not mad at you" (sagt till ICE-agenten).

Och sen skjuts hon ihjäl, då hon (iallafall vad jag kan se) försöker köra iväg från sitationen.

Visst man kan ha olika åsikter om vad som exakt skedde, och det bör utredas i detalj. En mamma till flera barn är nu död, vilket enligt mig "inte kan vara bra".

Det som oroar: MAGA-gubbar som direkt skriker; vänsterhjonet förtjänade att dö. Och en president som i stort sett gör samma sak. Detta är bottenskrap av ett upplyst civiliserat samhälle.

Rätt agerande: Utredning; vad hände. Sen bestämmer vi adekvat åtgärd.

Vi kan inte tillåta att vårt värdefulla västerländska upplysta samhälle faller samman i någon sorts MAGA-gröt.
Det fascinerar mig att folk som själva bryter mot lagen sedan kräver att andra följer lagen. Kvinnan har ägnat timmar åt att störa en myndighets arbete. Verkligen inte laglydigt. Men när hon blir skjuten är det plötsligt viktigt att utreda och döma enligt lag. Varför?
Citera
2026-01-09, 23:00
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
CNN hade just nu en lite intressant kommentar som relaterar till detta. Dödsskjutningen inträffade i Minnesota (Trump-anhängare som missade skolan, slå upp var det ligger).

Trumpen hävdar nu att han vann presidentvalet i Minnesota alla sina 3 gånger (2016, 2020, 2024). Rätt är: He lost Minnesota to Hillary Clinton in 2016, Joe Biden in 2020 and Kamala Harris in 2024.

Hur är det möjlig att MAGA-sekten kan leva i en sådan totalt felaktig verklighet?
Citera
2026-01-09, 23:01
Medlem
Alla kan se på filmen att hans liv inte var i fara då han sköt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R1D2
fortsätt gråta när er värld rasar samman det ger mig lycka och liv
Åter så lyckas du klämma in fler fel i en mening än vad som borde vara möjligt. Det är förstås en prestation, så för någon som är så efterbliven som du är så är det nästan värt en medalj.

Min värld rasar inte samman bara för att en Karen blir skjuten av en fascist någonstan på andra sidan jorden. Jag jobbar under mark och jag bryr mig inte överdrivet mycket om vad som sker uppe vid ytan, inte i Sörland och absolut inte i Nordamerika.

Att det ger dig "lycka och liv" antyder att du borde gå och prata med någon. Definitivt borde du skaffa dig en vän.

Men det är ju ett problem, såklart.

Tragiskt.
Citera
Medlem
Muslimfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferh
Efter att ha sett den nya videon så har jag ändrat åsikt, för nu så anser jag att hennes vänsterextrema fru även borde arresteras och sättas i fängelse i tio år eller nått sånt för dråp. Eftersom hon hoppar in i bilen och säger "kör, kör!" efter att ha hotat polisen.

Man kan förstås se att kvinnan tittar rakt på polisen och hånler innan hon trampar gasen i botten, så man kan ju argumentera för att det inte behövdes mycket för att övertyga henne att göra som hon gjorde. Men, det är ju trots allt ändå en uppmaning till brott från frun, så ingen anledning att inte sätta henne i fängelse, eftersom man kan se det som att det är frun som är huvudansvarig. Så hon förtjänade egentligen att bli skjuten hon med.

Bra. Det här gillar jag.

Att någon vågar och har vett att ändra sin felaktiga åsikt istället för att klamra fast vid den som den faktaresistenta tok- och extremvänstern alltid gör trots alla fakta som kastas på dem.
Citera
2026-01-09, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen

Ditt efterblivna får.
Allt är förstås en definitionsfråga. Han får definitivt mer kontakt med en tjej än vad du någonsin har fått.
Citera
2026-01-09, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen

Ditt efterblivna får.

Den filmen visar INTE att han blev påkörd.

Den visar dock tydligt att han såg att hon rattade åt höger, BORT FRÅN honom.

Den visar också att hon sa "I am not mad at you".

Så han blev inte aggressivt bemött, han såg att bilen styrdes bort från honom.
ÄNDÅ sköt han.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in