2026-01-09, 22:48
Avstängd
Som sagt...så kan varken Trump, Patel säga till utredarna hur de ska göra sitt jobb

slutdiskuterat... så du kan vara lugn att Trump eller Katel kommer inte få tillgång före en åklagare om fallet tas upp som jag tvekar

förstår du söttis?

Citat:
Ursprungligen postat av sexyclasse
Läs om, läs rätt. Det var en mening, blev det svårtolkat? Trump har den konstitutionella auktoriteten över FBI. Om du tror att Patel vill söka nytt jobb för att han inte vill lyda Trump's direktiv så bör du återgå till att rita prinsessor och äta glasstrutar framför repriserna till bumbibjörnarna. Vi vet vad Trumps ställningstagande inför detta dåd är. Jag förstår att det är svårt för dig att göra bedömningar av strukturella makthierarkier, men tyvärr är inte alla människor med makt lika goda människor som din mamma framställde dem som. Förstår du nu på ett ungefär vart jag vill komma, gubben?
Citera
2026-01-09, 22:48
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Det sista hon alltså säger i livet är "It's fine dude, we are not mad at you" (sagt till ICE-agenten).

Och sen skjuts hon ihjäl, då hon (iallafall vad jag kan se) försöker köra iväg från sitationen.

Visst man kan ha olika åsikter om vad som exakt skedde, och det bör utredas i detalj. En mamma till flera barn är nu död, vilket enligt mig "inte kan vara bra".

Det som oroar: MAGA-gubbar som direkt skriker; vänsterhjonet förtjänade att dö. Och en president som i stort sett gör samma sak. Detta är bottenskrap av ett upplyst civiliserat samhälle.

Rätt agerande: Utredning; vad hände. Sen bestämmer vi adekvat åtgärd.

Vi kan inte tillåta att vårt värdefulla västerländska upplysta samhälle faller samman i någon sorts MAGA-gröt.
Citera
2026-01-09, 22:50
Medlem
https://m.youtube.com/watch?v=kYnsn0KrhCw

Jonathan Ross Skjuter alltså med en hand medan han filmar det hela med den andra.
Ungefär lika skillad som Gaboros mördare. Är det samma GM eller är det en ny trend bland mördare?
Citera
2026-01-09, 22:51
Medlem
lyktstolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioGaGa
Han hade redan bestämt sig för att skjuta kvinnan. Därför ställde han sig framför bilen.
Det var mord.

Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det sista hon alltså säger i livet är "It's fine dude, we are not mad at you" (sagt till ICE-agenten).

Och sen skjuts hon ihjäl, då hon (iallafall vad jag kan se) försöker köra iväg från sitationen.

Visst man kan ha olika åsikter om vad som exakt skedde, och det bör utredas i detalj. En mamma till flera barn är nu död, vilket enligt mig "inte kan vara bra".

Det som oroar: MAGA-gubbar som direkt skriker; vänsterhjonet förtjänade att dö. Och en president som i stort sett gör samma sak. Detta är bottenskrap av ett upplyst civiliserat samhälle.

Vi kan inte tillåta att vårt värdefulla västerländska upplysta samhälle faller samman i någon sorts MAGA-gröt.

I mina ögon är de lika stora losers, både han som sköt men även vänsterfjollan.

Ingen av de hade behövt sätta sig i situationen. Hon hade inte behövt vara där och han hade inte behövt ställa sig framför bilen flera gånger.

Jag är mest facinerad över T-rexen i bakgrunden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
Jag kan alltså köra rattfull så länge som jag inte åker fast.
Tusentals människor kör rattfulla varje dag utan att åka fast, så jag vet inte riktigt vad du försöker säga här.

Citat:
Jag behöver inte respektera lagen utan kan skita i lagen. Det är myndigheternas ansvar att se till att fånga mig. Got it. Det är så vänsterklägget fungerar.
Nej, det är tvärtom du som är vänster här. Vänstern anser, oerhört naivt, att staten skall styra och ställa och alla medborgare glatt kommer att falla in i ledet.

Precis som du.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Som sagt...så kan varken Trump, Patel säga till utredarna hur de ska göra sitt jobb

slutdiskuterat... så du kan vara lugn att Trump eller Katel kommer inte få tillgång före en åklagare om fallet tas upp som jag tvekar

förstår du söttis?
Jag förstår att du blint litar på vad makten säger åt dig. Du är en följare, medan andra av oss är naturliga ledare. Så fortsätt följ bara. Det är ditt kall. Gott så.
Citera
2026-01-09, 22:52
Medlem
Afro-Gregers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sexyclasse
Enligt ABC news ska det ha funnits en hund i baksätet. Sköt dem den också, kanske på kul? Blir nog en sund hund som såg sin ägare bli avrättad.

Hunden kanske får en ny husse som inte är vänsteraktivist och ett mer sunt liv för en hund.
Citera
2026-01-09, 22:53
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lyktstolpe
I mina ögon är de lika stora losers, både han som sköt men även vänsterfjollan.

Ingen av de hade behövt sätta sig i situationen. Hon hade inte behövt vara där och han hade inte behövt ställa sig framför bilen flera gånger.

Jag är mest facinerad över T-rexen i bakgrunden.

Gratulerar, för att vara Flashback, ett oväntat resonabelt inlägg Försöker iallafall se två sidor, även om vissa ordval lämnar övrigt att önska.
Citera
2026-01-09, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malew
https://m.youtube.com/watch?v=kYnsn0KrhCw

Jonathan Ross Skjuter alltså med en hand medan han filmar det hela med den andra.
Ungefär lika skillad som Gaboros mördare. Är det samma GM eller är det en ny trend bland mördare?

...och vad jag förstod så är det inte uteslutet att han raderade sin film efteråt - video visade att han pillade på telefonen när han avlägsnade sig från brottsplatsen, vad kan ha varit så viktigt att göra på mobilen just då.
Citera
2026-01-09, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Två inlägg av samma person, en person som anser sig "normal".

Lustigt att personen kallar någon för "självhatande cucks", för jag är 100% säker på att R1D2 är en patetisk incel utan vänner.

fortsätt gråta när er värld rasar samman det ger mig lycka och liv
Citera
2026-01-09, 22:55
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:

Jag skulle snarare säga att bögar som dig är bottenskrapet av ett upplyst civiliserat samhälle. För bara några timmar sedan hade du inga som helst problem med att flagrant ljuga för hela tråden om vad som skedde.

Citat:
Du talar för döva öron. Givetvis är man gravt frånkopplad från verkligheten om man tycker det är bra att denna mor sköts ihjäl. Men det kommer dessa mest extrema aldrig att förstå.

Rent sakligt:
1. Några ICE-agenter skriker till kvinnan i bilen att köra därifrån
2. Hon backar långsamt snett åt vänster för att komma ut
3. Hon vrider framhjulen åt höger för att köra därifrån
4. Börjar rulla iväg
5. Hon skjuts i huvudet med flera skott av en övertänd ICE-agent

Bögar som du, som konstant ljuger och uppviglar, är anledningen till att kvinnan trodde sig ha rätten att trakassera ICE-agenterna i fråga. Om du vill veta varför hon dog, titta dig själv i spegeln och fundera på vad för stämning du är med och bidrar till.
Citera
2026-01-09, 22:55
Medlem
Citat:
Gratulerar, för att vara Flashback, ett oväntat resonabelt inlägg Försöker iallafall se två sidor, även om vissa ordval lämnar övrigt att önska.
Ja när vi ser bortom våra egna tankeramar så blir det en bättre diskussion. Dogma har ingen nytta av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in