2026-01-09, 20:59
Medlem
Chipsochcolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nakamoto
HELVVETE jag fick se chrippas rövhål på köpet också fyfan varför varnade du mig inte

mardrömmar resten av livet
Citera
2026-01-09, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Skulle de tre, som försvarar honom med näbbar och klor? Då skulle det ju definitivt gå åt helvete, då de resonerar likadant som Christofer.

Ne hade ju blivit katastrof, men dom 3 hade ju inte slösat deras egna tid så som dom gör nu för inget alls.

Man hade ju ändå kunnat tänka "det var fint gjort" med dom förutsättningar dom har mentalt osv.
Citera
2026-01-09, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darchaos
Ne hade ju blivit katastrof, men dom 3 hade ju inte slösat deras egna tid så som dom gör nu för inget alls.

Man hade ju ändå kunnat tänka "det var fint gjort" med dom förutsättningar dom har mentalt osv.
Trots lågbegåvningen hos dessa så hade det ändå blivit en fin grupp som i lugn och ro hade kunnat diskutera diskussionen i grupp.
Citera
2026-01-09, 21:07
Medlem
Haha kräftpöjken!! Tänk er ångesten han och fröken har nu. ”Catch me if you can”. Det citatet kan du snart ta och begrava, ”en miljon är alltid en miljon” även det kan du begrava. Fortsätt zickzacka granarna i Lindvallen, så hörs vi om några år. För jag vet ju att du sitter här och läser, din nervösa glött! Heja rättsväsendet
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frason
Trots lågbegåvningen hos dessa så hade det ändå blivit en fin grupp som i lugn och ro hade kunnat diskutera diskussionen i grupp.

Precis, dom kunde till och med lyfta varandra lite grann, i bästa fall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chipsochcola
22 timmar sedan som de båda gjorde en uppdatering på story.

Vad tror ni? Håller asen på att fly?

Troligtvis och ryggdunkarna i tråden tycker väl att det är jätte bra gjort. Du vet de människorna utan heder som karman kommer bita hårt i arslet en vacker dag.
Citera
2026-01-09, 21:09
Medlem
Alltså det smartaste han kan göra egentligen om han vill leva fritt är att försöka fly till Ryssland eller liknande. Där lär han väl iof skickas till fronten men, kanske han lyckas hålla sig undan där ...

Men för att fly krävs lite resurser, tvivlar på att han har det...

I Sverige är han ju helkörd, dessutom ger undanhållning och flykt inte så mycket straff i Sverige tror jag.

Dyker han upp på förhandlingen på Måndag = Körd
Sitter han av sitt fängelsestraff och kommer ut = Körd

Killen har inte mycket att förlora på att dra...
Citera
2026-01-09, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sofflan
Du måste vara dum i huvudet på riktigt. Vet du ens vad skillnaden är mellan tingsrätt och hovrätten? Verkar fan inte som det så då ska jag förklara det för dig.

I Tingsrätten sitter nämndemän, dvs vanliga avdankade medborgare utan juridisk utbildning som är med och dömmer ut ett straff. Vilket allt som oftast, speciellt i såna här fall då bevisningen är klockren, solklar, kalla det vad du vill, är till fördel för den åtalade. Vilket vi också märkte när domen kom, han fick ett mildare straff än vad åklagaren yrkade på.

I hovrätten är det enbart Jurister som dömmer ut straff, dessa personer kommer tolka lagen till punkt och pricka utan att låta privata känslor eller dylikt spela in. Och med tanke på att chrippa blev dömd på SAMTLIGA punkter han åtalades för, så är chansen överhängande stor att hovrätten skärper straffet.

Så ditt dumma jävla as kanske inte ska kommentera kring juridiska frågor om du inte har den blekaste aning om vad du pratar om.
Tönt.

Självklart är det här en dom som ska överklagas. Speciellt delen om grovt främjande av olovligt spel eftersom det inte finns någon praxis ännu.
Citera
2026-01-09, 21:11
Medlem
TheyCallMeTKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Troligtvis och ryggdunkarna i tråden tycker väl att det är jätte bra gjort. Du vet de människorna utan heder som karman kommer bita hårt i arslet en vacker dag.

Mjaa, Linnea skrev faktiskt godmorgon på snap för 11 timmar sen. 😅
Citera
2026-01-09, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheyCallMeTK
Mjaa, Linnea skrev faktiskt godmorgon på snap för 11 timmar sen. 😅
Sen damp nyheten ner, det är kaos nu.
Citera
2026-01-09, 21:13
Medlem
TheyCallMeTKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nakamoto
HELVVETE jag fick se chrippas rövhål på köpet också fyfan varför varnade du mig inte

Hahahaha, grattis, nu kommer du ha den bilden på näthinnan ett bra tag.
Citera
2026-01-09, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Tror vi att de kan ha valt att sticka?

Nej det vore för dumt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto