2026-01-07, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2n00b4U
9 insläppta mål av Markström inatt

Blir så jävla förbannad. Han ska sitta på läktaren hela OS, Gustavsson får sköta båsdörren och Wallstedt får visa vad han kan ute på isen.

Tänker fortsatt tro att någon skada hämnar Ersson, får spela väldigt få matcher, och man känner inte igen honom öht.

Får väl hoppas Ullmark repar sig snabbt och Markström får någon skada.
Citera
2026-01-07, 17:43
Medlem
Tidigare förbundskaptenen Curt Lundmark saknar SHL-spelare i den svenska OS-truppen.
https://hockeysverige.se/os/curt-lundmark-oscar-lindberg-tre-kronor-os-trupp/
Citera
2026-01-07, 18:24
Medlem
Carrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ante08
Tidigare förbundskaptenen Curt Lundmark saknar SHL-spelare i den svenska OS-truppen.
https://hockeysverige.se/os/curt-lundmark-oscar-lindberg-tre-kronor-os-trupp/

Jag håller på Skellefteå, och håller Lindberg mycket högt, men han är helt fel ute här.
NHL-spelare som är utanför:
Andre Burakovsky
Mikael Backlund
Emil Heineman
William Eklund
Victor Olofsson
Simon Holmström
Linus Karlsson
Fabian Zetterlund
Jonatan Berggren
Noah Östlund
Kevin Stenlund

Dessa går ju givetvis före då de spelar i NHL och till vardags möter spelarna från USA och Kanada.
Citera
2026-01-07, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2n00b4U
9 insläppta mål av Markström inatt

Skulle inte ens förvåna om Sam Hallam sätter honom som förstemålis.
Citera
2026-01-08, 09:58
Medlem
Av ren nyfikenhet efter JVM så kikade jag Tjeckien's OS trupp. Inga guldkandidater, men man kan sammanfatta det som att de laget kommer då inte göra bort sig.

.
Citera
2026-01-09, 05:07
Medlem
PastorLULs avatar
Börjar bli lite orolig för Leo Carlssons form inför OS. Inte alls samma spelare som han var i början av säsongen.
Citera
2026-01-09, 05:18
Medlem
Tavastehuss avatar
Sporthuset (Lasse Grankvist och Tommy Åström) menar att Sverige inte har den där allra bästa spetsen av spelare som behövs för att vinna ett OS-guld. Kanske ingen kontroversiell åsikt. Men vad säger ni?
Citera
2026-01-09, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokacola
Av ren nyfikenhet efter JVM så kikade jag Tjeckien's OS trupp. Inga guldkandidater, men man kan sammanfatta det som att de laget kommer då inte göra bort sig.

.
Kan sätta ihop ett par riktigt obehagliga kedjor! Backsidan dock väldigt svag jämfört med toppkonkurrenters.
Citera
2026-01-09, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavastehus
Sporthuset (Lasse Grankvist och Tommy Åström) menar att Sverige inte har den där allra bästa spetsen av spelare som behövs för att vinna ett OS-guld. Kanske ingen kontroversiell åsikt. Men vad säger ni?
Bara hålla med, vår backsida är ju oerhört stabil på pappret. Vi har bra defensiva forwards. Men saknar offensiv spets. William Nylander i all ära, men han kan inte göra allt själv.
Citera
2026-01-09, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Landeskog kommer nog att missa turneringen.
Vem ersätter? Jag tror att valet kan landa på Emil Heineman
Hoppas på Backlund i så fall. Bra ledaregenskaper precis som Landeskog. Stabil center. Dock sämre offensivt. Kanske Marcus Johansson sett till hans offensiv då.
Citera
2026-01-09, 17:49
Medlem
Min forwardsformation:

Lucas Raymond – Leo Carlsson – Jesper Bratt

William Nylander – Joel Eriksson Ek – Adrian Kempe

Filip Forsberg – Elias Pettersson – Mika Zibanejad

Elias Lindholm – Alexander Wennberg – Gabriel Landeskog

Extra: Rickard Rakell, Pontus Holmberg

Vad man kan ha i reservation i min besättning är att under turneringens gång är jag beredd att kasta ner EP40 i fjärde om prestation uteblir. Likadant med Zibanejad, om hans prestation i utematchen enbart var temporär kan Rakell ersätta honom. Hade nästan velat satt Rakell i ordinarie, istället för Elias Lindholm, eftersom Rakell är en bra målgörare i Penguins, men de känns också som att han behöver en Crosby till det, och de har vi inte råd med att sätta honom i en drömkedja, då tror jag Elias Lindholm kan göra fler mål med att vara lite mindre kräsen.
Och att Nylander inte är i första är för att försöka få någorlunda spridning på prestigen.
Citera
2026-01-09, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokacola
Min forwardsformation:

Lucas Raymond – Leo Carlsson – Jesper Bratt

William Nylander – Joel Eriksson Ek – Adrian Kempe

Filip Forsberg – Elias Pettersson – Mika Zibanejad

Elias Lindholm – Alexander Wennberg – Gabriel Landeskog

Extra: Rickard Rakell, Pontus Holmberg

Vad man kan ha i reservation i min besättning är att under turneringens gång är jag beredd att kasta ner EP40 i fjärde om prestation uteblir. Likadant med Zibanejad, om hans prestation i utematchen enbart var temporär kan Rakell ersätta honom. Hade nästan velat satt Rakell i ordinarie, istället för Elias Lindholm, eftersom Rakell är en bra målgörare i Penguins, men de känns också som att han behöver en Crosby till det, och de har vi inte råd med att sätta honom i en drömkedja, då tror jag Elias Lindholm kan göra fler mål med att vara lite mindre kräsen.
Och att Nylander inte är i första är för att försöka få någorlunda spridning på prestigen.

Är Filip så lastgammal att han inte platsar i en topp 6 roll?
I övrigt håller jag nog med. Intressant att du tog med Wennberg på fjärdecentern, jag kan se Hallams plan där. Han är väl ungefär fyra i hierakin. Kanske Zibanejad kan centra också. Men så sker nog inte.
Däremot är jag osäker på Bratts plats i första. Han har väl inte varit på topp?
Tyvärr så tror jag att Landeskog är en mitten 6 spelare, som spelar i andra eller tredje femman. Frågan är ju om han klarar av tempot?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in