2026-01-09, 17:05
Medlem
Pastelclouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Troligt att han läst och tagit del av nyheter ang hans egna brott. På fredagen framgick det via media att polisen spärrat av en plats ett stenkast från stationen. Här borde han förstått att polisen fått tag på ledtrådar till brottet. Detta kan ha fått honom att påskynda processen med att göra sig av med kroppsdelar och övrig bevisning. Han valde dock att gå till jobbet på lördagen…

Jajo det vet jag. Jag menade mer att vi får se hur aktiv han varit och följt våra tankar, känslor och teorier här i tråden. Det känns lite äckligt att han sett hur vi verkligen hjälptes åt i början på alla plan. Och suttit med ett leende liksom.
Citera
2026-01-09, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastelcloud
Jajo det vet jag. Jag menade mer att vi får se hur aktiv han varit och följt våra tankar, känslor och teorier här i tråden. Det känns lite äckligt att han sett hur vi verkligen hjälptes åt i början på alla plan. Och suttit med ett leende liksom.

Tror snarare han var förskräckt över hur snabbt allt drog igång. Sen tror jag att han bara kollade av lite snabbt, då han var upptagen med annat. Han hade ju en kropp där hemma, som han tidigare bara åtrått genom bilder på en skärm.
Citera
2026-01-09, 17:12
Medlem
Mer info för dem som inte har sett

https://www.instagram.com/reel/DTS7ywejBL5/?igsh=MW5vYTVkbDMxZndidw==
Citera
2026-01-09, 17:25
Medlem
Pastelclouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loopyz
Mer info för dem som inte har sett

https://www.instagram.com/reel/DTS7ywejBL5/?igsh=MW5vYTVkbDMxZndidw==

Då var det som jag tänkte ändå.. lekt online efteråt. Men det blir mer verkligt sen när man ser just denna tråd nämnas under fupen och vad han säger om just att han kollat upp sitt egna brott. Kommer nog många detaljer som kommer bevisa honom skyldig till mordet med. Som han nekar till..
Citera
2026-01-09, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
Tror inte alla fyra sidor av huset har figurerat på bilder som kan identifiera exakt plats hittills.
Denna bild kan bara på baksidan av huset (den som inte syns på andra bilder).

Om du med huset menar Robins stuga så stämmer inte det. Om du menar baksidan av huvudhuset kan det absolut stämma.
Citera
2026-01-09, 17:34
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Menar du att Mercede har fått fel diagnos eller menar du att GM skulle ha borderline?
Skulle tro att Mercede är nog så insatt i sin egen berättelse.

Kom ihåg att alla inte kan dras över en kam; alla är vi individer som har olika känslor och känslighet oavsett om vi har autism, borderline eller ingen diagnos alls. Diagnoser och beteenden kan även flyta in i varandra.

Jag var gift med en person i nästan 20 år som led av borderline och jag kan slå vad om att jag vet mer om bordeline än då flesta som inte har det själva. En person med borderline behöver inte per definition anses farlig -- lika litet som många andra med någon form av diagnos.
Tack, orkade inte ens bemöta hans kommentar

Däremot vet jag att Borderline och ADHD, och även autism har en del gemensamma symtom så folk utan kunskap kan säkert misstolka diagnoserna.

Jag antar att det han reagerade på var att vi med med autism ofta har extra starka känslor.
Jag tror han (pga okunskap) blandar ihop det med humörsvängningar som är ett av några gemensamma symptom på ADHD, autism och Borderline.

Det jag tror han trodde jag förklarade:

"Känslomässig dysreglering: Svårigheter att hantera och reglera känslor, vilket kan leda till intensiva humörsvängningar. "

Det jag egentligen förklarade:

"Intensiv känsla: Känslor, både positiva och negativa, upplevs ofta starkare, såsom förkrossande besvikelse eller överväldigande glädje."
Citera
2026-01-09, 17:41
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Tror snarare han var förskräckt över hur snabbt allt drog igång. Sen tror jag att han bara kollade av lite snabbt, då han var upptagen med annat. Han hade ju en kropp där hemma, som han tidigare bara åtrått genom bilder på en skärm.
Ja, och åt vilket håll sökandet gick. Om det stod nått som kunde peka i hans riktning.
Citera
2026-01-09, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sylla
Då hade han här i tråden rätt igen, samt att nån polis läckt tidigt till samnytt att polisen kan ha missat mycket i utredningen!

Har svårt för uppfattningen att polisen missat mycket i utredningen. Utifrån det jag läst anser jag att de jobbat väldigt bra. Att de inte öppnade kylskåpet första gången de var i GM's hyrda hus berodde väl på att de fortfarande sökte efter en kvinna främst i levande tillstånd (kidnappad).

Nej, polisen har nog gjort sitt bästa med span, identifierng och gripande så pass snabbt.
Citera
2026-01-09, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Har svårt för uppfattningen att polisen missat mycket i utredningen. Utifrån det jag läst anser jag att de jobbat väldigt bra. Att de inte öppnade kylskåpet första gången de var i GM's hyrda hus berodde väl på att de fortfarande sökte efter en kvinna främst i levande tillstånd (kidnappad).

Nej, polisen har nog gjort sitt bästa med span, identifierng och gripande så pass snabbt.

Det är tveksamt om hela kroppen fick plats i kylskåpet. Inte ens med frysens hjälp borde det vara problemfritt. Visst, det är alltid lätt att vara efterklok. Men det var inget trevåningshus på 280 kvm dom sökte av, utan ett litet attefallshus.

Men säg nu att polisen enbart sökte efter henne levande. Dom söker av utan att hitta henne, sen låter dom gm löpa fritt i 10 timmar i hopp om att han ska leda dom till henne? Borde inte oron infinna sig att hon kan ligga skadad, utomhus i minusgrader?
Citera
2026-01-09, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrFilip
Nej, inte alls, jag resonerade om utifall RobinVilma stämmer in under det som artikeln diskuterar "criminal autistic psykopathy" och huruvida han skulle kunnat ha fått hjälp. Medan du gör halmgubbar.

Men ge dig, det finns inga autistiska psykopater, det är två olika diagnoser som en del förväxlar tyvärr, och det är iofs inte konstigt alls eftersom många autister har svårt att både visa och uttrycka känslor, de kan även skratta åt saker som andra inte skrattar åt, men pratar du med en autist om vad de skrsttat åt, så har de inte skrattat åt det man tror utan något helt annat, för de upplever och tolkar händelser på annat sätt, men såklart de som bara tittar på, de tolkar det utifrån sig själva, och då blir det fel, autister har helt andra avsikter än psykopater, och utifrån uppgifter i tråden att Robin/vilmas bror skulle ha autism vet jag inte om det ens är sant, men om det är så, så är det väl mycket troligt att både skolan, broderns läkare samt deras föräldrar hade varit mycket observanta på och reagerat tidigt, om även Robin/vilma skulle haft just autism eller drag av den diagnosen, för övrigt är inte tokigheter som att åka med påslagna blåljus på en privatbil eller medvetet köra i motsatt riktning för att orsaka krock, eller kidnappningar eller mord något som autister sysslar med, och som exempel breivik försökte skylla på det till sitt försvar men det var lönlöst, och bara utifrån den jämförelsen bör du förstå och acceptera nu, att jag inte kommer hålla med dig, svarar du igen så har du problem att släppa det här va?
Citera
2026-01-09, 18:07
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xyzaao
Om du med huset menar Robins stuga så stämmer inte det. Om du menar baksidan av huvudhuset kan det absolut stämma.
Kan inte minnas att jag har sett baksidan av Robins stuga på någon bild som gör det 100% säkert att det är just baksidan (alltså vänster sida om man tittar på dörren som leder in från altanen)

Kan du länka bild på alla fyra sidor?
Citera
2026-01-09, 18:11
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Det är tveksamt om hela kroppen fick plats i kylskåpet. Inte ens med frysens hjälp borde det vara problemfritt. Visst, det är alltid lätt att vara efterklok. Men det var inget trevåningshus på 280 kvm dom sökte av, utan ett litet attefallshus.

Men säg nu att polisen enbart sökte efter henne levande. Dom söker av utan att hitta henne, sen låter dom gm löpa fritt i 10 timmar i hopp om att han ska leda dom till henne? Borde inte oron infinna sig att hon kan ligga skadad, utomhus i minusgrader?

Finns väl inget som pekar på att ingen annan polis än den som gjorde initial hemlig husis arbetade med fallet?
Man kan väl ha letat och spanat samtidigt med olika resurser...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in