2026-01-09, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hitler-gg
Hellre en död olydig arbetslös än en skadad samhällsbeskyddare

Värst av alla är dock alla dessa vänsterextremister som demonstrerar våldsamt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngvarS
Du tolkar korkat!!
Du tolkar korkat:

https://www.reddit.com/r/ProgressiveHQ/comments/1q6tu49/stop_idiots_from_calling_this_self_defense/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D213
Hemlig polis med rätt att döda, alltså.

Har du några bra förslag? Hur ska man kunna ta fast miljontals brottslingar från Biden-åren enligt dig?
Citera
2026-01-09, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Hur fort åker bilen när första skottet avlossas? 4 km/h? 5? 6? 7 kanske? Det är normal gånghastighet.
Du glömde vikten på bilen. 2 ton. Plus att den accelererade och ökade farten. Den hade tillräcklig kraft att fortsätta med hög fart efter att föraren blev skjuten.
Citera
2026-01-09, 17:01
Medlem
Citat:
Förklara gärna hur ett skott kan fungera som självförsvar i det här fallet. Menar du att syftet är att få bilen att tvärstanna?
Det säkraste sättet att stoppa en biljakt är att inte ens tillåta den påbörjas
När hon valde att gasa med poliser i närheten valde hon att dö

Varför la dom sig inte bara på marken för att stoppa bilarna? Rädda för snö?
Citera
2026-01-09, 17:01
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
Nä men det har nämnts nu över 100 gånger i tråden att däcken pekar åt höger så hon är inte ens på väg att köra över ice-agenten. Han om någon ser ju att hon rattar som faan åt höger.
Tror du verkligen att han kollade mot däcken? Kunde han ens se dem från sin vinkel? Oavsett vad så visar videon tydligt att däcken stod rakt fram när hon började köra mot honom. Sedan handlar det inte om hennes intention utan hur hennes intention kunde upplevas. Om jag springer mot dig med en yxa är det ju inte speciellt förvånade om du med våld försöker stoppa mig, detta trots att min intention bara var att få lite motion och då kan man ju på vägen hugga ner ett träd som stod dumt till.
Citera
2026-01-09, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Nej, han drog vapnet när hon började köra mot honom. Vilket tydligt visar att han agerade i självförsvar.

Hon körde inte mot honom. Hon backade och sen gjorde hon en skarp högersväng.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
Det är så mycket fel i ditt inlägg som jag inte orkar påpeka. Jag nöjer mig med att konstatera att din sista mening är helt fel. Genom att skjuta upprepade gånger beter han sig så som han ska vid en nödvärnssituation. Han beter sig i enlighet med den träning som poliser och agenter har för stressade ingripanden. Om han bedömer att han ska skjuta ett skott så ska han skjuta flera.
Nej, det är så mycket fel i ditt inlägg som jag inte orkar påpeka. Jag nöjer mig med att konstatera att allt du skriver är helt fel. Genom att skjuta överhuvudtaget så beter han sig tvärtemot vad hans arbetsgivares policy säger. Han beter sig helt fel enligt all träning som någon som har hanterat vapen professionellt har fått, inklusive vilken svensk värnpliktig som helst.
Citera
Medlem
Citat:
Förklara gärna hur ett skott kan fungera som självförsvar i det här fallet. Menar du att syftet är att få bilen att tvärstanna?
Att förhindra att kollegan som hade båda armarna inne i bilen inte skulle släpas med, att föraren inte skulla kunna köra därifrån i hög fart och därmed riskera andras liv i det uppenbart hala väglaget, mm, mm.
Citera
Medlem
Citat:
Hur fort åker bilen när första skottet avlossas? 4 km/h? 5? 6? 7 kanske? Det är normal gånghastighet.

Hur många idiotiska beslut tog kvinnan den dagen? 4, 5, 6, 7 eller fler?
Hur många beslut var lagvidriga? 4, 5, 6, 7 eller fler?
Hur många gånger beordrades hon att stiga ur bilen? 4, 5, 6, 7 eller fler?
Hur många gånger agerade hon rationellt och förnuftigt? 0, 0, 0 eller 0?
Citera
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
Du glömde vikten på bilen. 2 ton.

Du är förjävla dum du. Det är ju ett argument för att inte skjuta, 2 ton tvärstannar inte av att föraren dör. Däremot hinner han flytta sig, hastigheten är normal gånghastighet.
Citera
2026-01-09, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Nej, det är så mycket fel i ditt inlägg som jag inte orkar påpeka. Jag nöjer mig med att konstatera att allt du skriver är helt fel. Genom att skjuta överhuvudtaget så beter han sig tvärtemot vad hans arbetsgivares policy säger. Han beter sig helt fel enligt all träning som någon som har hanterat vapen professionellt har fått, inklusive vilken svensk värnpliktig som helst.
Han är inte ens tagen ur tjänst. Vad säger det dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in