2026-01-09, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Uppenbarligen övervägde agenten att flytta sig till hennes bilfönster och peppra henne. Vad skulle man någonsin kunnat göra på ett annat sätt? T.ex följa bilen eller ta bilnummer.
Det finns på film när han fotar hennes reg.plåt. Ögonblicken innan hon gasar iväg. Så hans intention var att ta bilnumret. Men sen bestämde hon sig för att gasa iväg och han var fortfarande framför bilen då och försökte då få stopp på bilen.

Däremot finns det mycket hon hade kunnat gjort annorlunda. Allt ifrån att ge fan i att trakassera ICE till att kliva ur bilen på uppmaning av agenterna. Alla valen hade gjort att hon levde idag.
Citera
2026-01-09, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pstvftr
Så alla som begår ett brott ska plikta med livet? Det skulle se ut.... alla klimataktivister i Sverige som blockerar motorvägar skulle omedelbart avlivas med 2-3 skott....? Ni i MAGA är helt otroliga, fanns det en tidsmaskin skulle man skicka er alla tillbaka till 30-talets Tyskland,
Nu halmgubbar du? Frågan var om kvinnan hade begått ett brott. De fantasier du sen spinner iväg på får du svara på själv.
Citera
2026-01-09, 15:07
Medlem
ErlingBrautHaalands avatar
Citat:
Och det är din enda anledning till att en trebarnsmamma sköts ihjäl av statlig personal.
Ja hade hon i lugn och ro suttit där så hade det ju varit en katastrof nu är hon proffsdemonstrant som jagat personalen i sin bil hela dagen och som kröning på verket försökte hon köra över personalen och då det i te är hon som har våldsmonopolet som hon lajvade gick det som det gick hbtqip trans palle och wokevänstern är en psykisk sjukdom
Citera
2026-01-09, 15:08
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
Det finns på film när han fotar hennes reg.plåt. Ögonblicken innan hon gasar iväg. Så hans intention var att ta bilnumret. Men sen bestämde hon sig för att gasa iväg och han var fortfarande framför bilen då och försökte då få stopp på bilen.

Däremot finns det mycket hon hade kunnat gjort annorlunda. Allt ifrån att ge fan i att trakassera ICE till att kliva ur bilen på uppmaning av agenterna. Alla valen hade gjort att hon levde idag.
Nej, han försökte inte få stopp på bilen t.ex skjuta på ett däck, han pepprade rakt på hennes kropp med 50cm avstånd fast han stod vid sidan av bilen

Det finns mycket HAN kunde gjort annorlunda. Fokusera på det viktiga istället för på bisaker.
Citera
2026-01-09, 15:10
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Det går inte att kalla det för skarpt läge. Riktigt puckad analys.

Avrättning kan användas i detta då en av lagens män tog lagen i egna händer och hade ihjäl henne. Informell avrättning.
Du förstår inte vad avrättning innebär och du förstår heller inte vad "skarpt läge" betyder. Jag får tacka för vår tid i tråd och önskar dig en trevlig helg.

Vi säger så.
Citera
2026-01-09, 15:11
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErlingBrautHaaland
Ja hade hon i lugn och ro suttit där så hade det ju varit en katastrof nu är hon proffsdemonstrant som jagat personalen i sin bil hela dagen och som kröning på verket försökte hon köra över personalen och då det i te är hon som har våldsmonopolet som hon lajvade gick det som det gick hbtqip trans palle och wokevänstern är en psykisk sjukdom
Du är så full med skit. Rensa din hjärna genom att ta en paus från indoktrinerade människor så förstår du att det är ett allvarligt brott att skjuta en oskyddad kvinna fast man är fem beväpnade män. Oavsett om hon är vänster eller höger.
Citera
2026-01-09, 15:11
Medlem
Afro-Gregers avatar
Man kan argumentera från bägges sidor. När hon börjar gasa ser inte ICE-agenten att hjulen är riktade åt höger. Från hans perspektiv kan hjulen vara riktade mot honom.

https://www.youtube.com/watch?v=ZEiw1rMjZsc 8.10

Som sagt har han inte samma lyx som alla besserwissers som sitter hemma och myser och youtubar och analyserar. Han ser ett fordon framför sig med en förarare som gasar, thats it.

Å andra sidan är hon på väg därifrån vid sista skottet.
Citera
2026-01-09, 15:13
Medlem
ErlingBrautHaalands avatar
Citat:
Du är så full med skit. Rensa din hjärna genom att ta en paus från indoktrinerade människor så förstår du att det är ett allvarligt brott att skjuta en oskyddad kvinna fast man är fem beväpnade män. Oavsett om hon är vänster eller höger.
det vaf en rabiat psycho hbtqip person som angrep statligt anställda
Citera
2026-01-09, 15:13
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
Jag tror inte att det går till rättegång. Det enda som måste avgöras är om mannen hade rätt att frukta för sitt liv eller allvarlig kroppsskada. Om han hade det får han använda mer våld än tre skott för att neutralisera hotet. Med de tre skotten ligger han långt ifrån excess.

Givet att hon är i en bil och han är rakt i bilens färdriktning på max ett par meters håll när hon börjar köra, så har jag svårt att se hur det inte skulle vara nödvärn. Finns ett fall från 2018 där en polis blev överkörd och dödad av en person i bil med motsvarande fart som denna bil. Så det finns parallell-fall som inte slutade bra.

Jag kan inte se hur skotten neutraliserar hotet. Om han riskerar att bli överkörd är det som räddar honom att han flyttar på sig.
Citera
2026-01-09, 15:14
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Nej, han försökte inte få stopp på bilen t.ex skjuta på ett däck, han pepprade rakt på hennes kropp med 50cm avstånd fast han stod vid sidan av bilen
Skjuta på ett däck? Du har sett för många actionfilmer.
Citera
2026-01-09, 15:15
Medlem
ReedMes avatar
Kanske redan är postad i tråden, men här syns det tydligt att agenten blir påkörd på överkroppen. En fd FBI-agent berättar om hur ICE-agenten kan uppleva situationen pga tidigare händelser.
https://www.youtube.com/watch?v=WW7C0KfxFm0
Citera
2026-01-09, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
De riktar inte vapen mot henne. De drar vapen och avrättar henne när hon börjar svänga iväg.

Nä jag tycker inte man ska agera som om någon skulle sätta två kulor i pallet på en om man inte är 100% lydig mot staten. Hur stor makt vill du de ska ha över dig egentligen?

Jag vill inte ha makt över mig där aktivister bestämmer över min vardag. Jag avskyr aktivister som sätter sig på vägar och gapar och skriker på gator och hindrar min vardag. Jag vill inte att min son ska dö i en bilkö bara för att vissa människor inbillat sig att jorden ska gå under och därför sätter sig mitt i vägen och stoppar ambulanser.

Jag vill inte att aktivister hindrar lag och ordning vare sig sig det är är i Sverige eller USA.

Hindrar du rättvisan riskerar du att bli skjuten. Detta vet folk både i USA och Sverige.

Så bara passa dig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in